• چهارشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98090604247
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۶ آذر بخوانید؛

رسیدگی مجدد به پرونده نجفی/دیدار ظریف با مقامات طالبان/آماری از تجمعات و فعالیت‌های حزبی و...

رسیدگی مجدد به پرونده نجفی/دیدار ظریف با مقامات طالبان/آماری از  تجمعات و فعالیت‌های حزبی و...

برگزاری دوره آموزش حفاظت و امنیت انتخابات/ تقدیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از حضور مردم در راهپیمایی‌های دفاع از امنیت/ تهیه طرح دو فوریتی برای تک‌نرخی شدن بنزین/ جزییاتی از دیدار «ظریف» با رئیس دفتر سیاسی طالبان در تهران/ رسیدگی مجدد به پرونده «محمدعلی نجفی» در دادگاه و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه، ششم آذر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، امیر حسین خانزادی در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن روز نیروی دریایی ارتش اعلام کرد که تمام ناوشکن های این نیرو به موشک های عمود پرتاب مجهز می شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با بسیجیان  با اشاره به حوادث اخیر بر این نکته که توطئه بسیار خطرناکی توسط مردم نابود شد،تاکید کردند و یادآورشدند: نیروی انتظامی، بسیج و سپاه در مواجهه‌ی سخت، کار و وظیفه‌ی خود را انجام دادند . رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث اخیر یادآورشدند: توطئه بسیار خطرناکی توسط مردم نابود شد؛ لازم میدانم تکریم و تعظیم عمیق خودم را به ملت بزرگ ایران به مناسبت حرکت پُرشکوهی که این چند روز انجام دادند، تقدیم کنم. حقیقتاً ملت ایران یک بار دیگر ثابت کرد که قدرتمند و باعظمت است.

رئیس جمهور در بدو ورود به تبریز گفت: هدف از سفر به آذربایجان شرقی در مرحله اول بازدید از مناطق زلزله زده و بررسی روند کمک رسانی و بازسازی در مناطق زلزله زده میانه و سراب است.

روحانی در جمع مردم روستای زلزله زده دستجرد هم با تأکید بر اینکه دولت از هیچ کاری برای کمک‌رسانی و رفع مشکلات مردم و مناطق زلزله زده دریغ نخواهد کرد، گفت: دولت و همه دستگاه‌های امدادرسانی تا پایان امداد رسانی، رفع مشکلات و بازسازی مناطق آسیب‌دیده در کنار زلزله زدگان خواهند بود. وی افزود: تلاش‌ها برای عادی سازی شرایط در مناطق زلزله زده ادامه دارد.

روابط عمومی ریاست جمهوری هم با رد ادعای منتشر شده در خصوص اظهارات رئیس جمهور در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با تصمیم گیری برای اصلاح قیمت بنزین، اینگونه اظهارات را دروغ پراکنی با هدف تشویش اذهان عمومی جامعه در شرایط حساس کنونی دانست و بر پیگیری و برخورد قانونی با این رفتار از مجاری ذیربط تاکید کرد.

همچنین در جلسه اصلی کمیسیون لوایح هیئت دولت که به ریاست وزیر دادگستری برگزار شد ادامه روند بررسی لایحه پیشنهادی قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفت و موادی دیگر از لایحه «ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری» تصویب شد.

با حضور اعضای کمیته‌های شش گانه ستاد انتخابات کشور دوره آموزشی حفاظت و امنیت انتخابات برگزار شد. در این جلسه معاون مرکز حراست با بیان اینکه در فرآیند برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای خبرگان رهبری قرار داریم و گروه‌های مخالف و معاند تلاش می کنند تا به اخبار و اطلاعات در وزارت کشور و به ویژه ستاد انتخابات دسترسی پیدا کنند، در جهت پیشگیری از این امر و آگاه سازی کارشناسان این دوره ها برگزار می شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور هم در نشست خبری کمیسیون ماده ده  احزاب و گروه‌های سیاسی گفت:در سال گذشته بیش از ۳۰۰ تجمع و فعالیت حزبی در کشور داشته‌ایم. مسئولین دولتی هم متناسب با موضوع مورد اعتراض، در جمع مردم حاضر شدند و همه تجمعات با امنیت و آرامش برگزار شده است.

همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به پاس حضور مردم در راهپیمایی‌های خودجوش دفاع از اقتدار و امنیت کشور بیانیه تقدیر و تشکر صادر کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از تهیه طرح دوفوریتی برای تک‌نرخی شدن بنزین خبر داد و گفت که این طرح تقدیم هیات رییسه مجلس شده است. بهرام پارسایی افزود: ما در یک طرح دوفوریتی پیشنهاد کردیم که قیمت بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومان تک‌نرخی شود، چرا که دو نرخی بودن آن منشاء فساد است.

همچنین نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که طرح ممنوعیت پخش اعترافات از صدا و سیما به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع شده است ولی هنوز کمیسیون وارد بررسی این طرح نشده است.

نماینده شهریار هم در خصوص آخرین وضعیت شهرستان‌های شهریار، ملارد، شهر قدس و قلعه حسن خان بعد از اعتراضات اصلاح قیمت بنزین گفت: با توجه به اینکه بیشترین خسارت به شهر قدس بعد از اعتراضات به اصلاح قیمت بنزین وارد شده است،  روند بازسازی بانک‌ها در شهر قدس آغاز شده ولی مشکل اصلی از بین رفتن مرکز دیالیزی در این شهرستان است که باید هر چه سریعتر فکری به حال آن کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته با «ملابرادر» رییس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره کننده طالبان دیدار کرد. این دیدار در ادامه تلاش‌های ایران برای بازگشت صلح و ثبات به افغانستان و دیدارهای مسئولان و نماینده ویژه وزیر امور خارجه با مقامات مختلف افغانستان از جمله ریس جمهور، رییس هیات اجرایی، هیات صلح، رهبران جهادی و شخصیتهای موثر و تاثیر گذار در تحولات افغانستان صورت گرفته است.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پیامی توییتری از تاریخ و محل برگزاری نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام خبر داد و نوشت: انتظار می‌رود دور دیگری از مذاکرات سخت در موقعیت دشوار برجام انجام شود.

همچنین اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست آتی کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان طرف‌های این توافق، 15 آذرماه برگزار می‌شود.

رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی به اتهام قتل میترا استاد، یک بار دیگر با نقض حکم صادره از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به جریان افتاد تا تکلیف عمدی یا غیرعمدی بودن قتل همسر دوم شهردار پیشین تهران مشخص شود. در این جلسه قاضی کشکولی گفت: اتهامات شما به شرح کیفرخواست دایر است بر قتل عمدی میترا استاد به واسطه گلوله، حمل و نگهداری سلاح و مهمات به صورت غیرمجاز، ایراد صدمه بدنی غیرمنتهی به فوت. آیا اتهامات را قبول دارید؟ متهم نجفی پاسخ داد: خیر قبول ندارم.

سرانجام قاضی محمدی کشکولی در پایان جلسه با بیان اینکه الزاما باید جلسه دیگری هم داشته باشیم ختم  این جلسه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی به روز شنبه ساعت ۹ موکول می‌شود. وی افزود: آقای نجفی هم به زندان اعزام می‌شوند.

آیت‌الله احمد جنتی در جلسه شورای نگهبان با بیان اینکه هرکس قصد ثبت‌نام دارد خوب قانون را مطالعه کرده و از شرایط ثبت‌نام آگاه شود، گفت: آن‌هایی که شرایط قانونی را دارند برای نمایندگی ثبت‌نام کنند بنابراین افرادی که آلوده به فسادند باید بدانند مجلس جای آن‌ها نیست.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha