• چهارشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98090604467
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

همزمان با سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی

نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی آقکند در شهرستان میانه افتتاح شد

نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی آقکند در شهرستان میانه افتتاح شد

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با سفر ریاست جمهور به آذربایجان شرقی، به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر نیرو، نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی آقکند در شهرستان میانه افتتاح شد.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در آیین افتتاح نیروگاه بادی آقکند شهرستان میانه، با بیان این‌که در زلزله‌ی اخیر آذربایجان شرقی 45 روستا در میانه و سراب آسیب دیدند، گفت: با تلاش به عمل آمده، خدمت رسانی در مناطق زلزله زده‌ی شهرستان میانه و سراب در کوتاه‌ترین زمان، انجام شد.

وی ادامه داد: امروز در جلسه‌ی هیئت وزیران، موضوع یکپارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی به تصویب هیئت دولت رسید و درپی مصوبه شورای عالی اداری از امروز شرکت‌های آب و فاضلاب استان را خواهیم داشت تا گام بلندی در جهت سرعت بخشیدن به خدمت رسانی در بخش آب و فاضلاب به ویژه در روستاها برداشته شود.

اردکانیان با بیان این‌که از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون شش میلیون و ۸۵۶ هزار نفر از روستاییان از شبکه‌های آب سالم برخوردار شدند، اظهار کرد: این میزان را تا پایان دولت  به ۱۰ میلیون نفر خواهیم رساند.

وی افزود: مقرر شده در پویش «الف، ب،» ایران، هر هفته در یک یا دو استان طرح‌های بزرگی در سطح کشور به بهره برداری برسد که این هفته در آذربایجان شرقی شاهد این بهره برداری‌ها هستیم.

 وی با بیان این‌که نیروگاه بادی آقکند شهرستان میانه بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور با ۲۰ توربین دو و نیم مگاواتی است، گفت: درصد بیشتری از تجهیزات نیروگاه بادی یعنی 80 درصد توسط ظرفیت‌های داخلی، طراحی و ساخته شده است.

وزیر نیرو با بیان این‌که حدود ۹۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری غیردولتی برای نیروگاه بادی آقکند میانه انجام شده است، گفت: در مجموع 302 مگا وات نیروگاه بادی در کشور وجود دارد که 17 درصد آن در آذربایجان شرقی مستقر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز با اطمینان خاطر می‌توان اذعان کرد که می‌توانیم ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه بادی کشور را بالفعل کرده و در مدار بهره برداری قرار دهیم.

اردکانیان با بیان اینکه نیروگاه بادی آقکند نقش مهمی در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی دارد، گفت: این طرح ۱۷۵ هزار مگاوات ساعت انرژی در سال تولید کرده و 104 هزار خانوار را در این منطقه بهره مند خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۹-۱۶ ۱۱:۰۲

می‌توانیم ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه بادی کشور را بالفعل کرده و در مدار بهره برداری قرار دهیم..... //////// خوب چرا این کار را نمی کنید ؟ مشکل چیست ؟