• پنجشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98090704599
  • خبرنگار : 50163

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان:

چالش‌های اقتصادی، مراجعات به کمیته امداد را افزایش داده است

چالش‌های اقتصادی، مراجعات به کمیته امداد را افزایش داده است

ایسنا/زنجان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: چالش‌های اقتصادی مراجعات به این نهاد را افزایش داده است.

هدایت صفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمیته امداد به تنهایی قادر به از بین بردن فقر نبوده و همراهی و همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف موجب ارتقای کارکردها و اثربخشی خدمات این نهاد در حوزه فقرزدایی و محرومیت‌زدایی می‌شود.

وی به نقش ائمه جمعه و روحانیت در افزایش سطح اعتماد عمومی به فعالیت‌های اثربخش این نهاد در حوزه فقرزدایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: علی‌رغم چالش‌های اقتصادی موجود با حمایت‌های معنوی و فضاسازی صورت گرفته از طریق ائمه‌جمعه استان، نصاب مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد افزایش قابل توجهی داشته و در حوزه رسیدگی به جامعه هدف این نهاد بسیار اثرگذار بوده است.

این مسئول ادامه داد: با افزایش اعتماد عمومی به کارکردهای اثربخش این نهاد در حوزه فقرزدایی و مشارکت مطلوب و اثربخش خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان میزان برنامه هدف‌گذاری شده این نهاد در بخش‌های صدقات ۱۲۶ درصد و زکات بیش از صد درصد محقق شده است.

صفری در ادامه با اشاره به اینکه چالش‌های اقتصادی موجب افزایش مراجعات و درخواست‌های مردمی به این نهاد نیز شده است، گفت: بر اساس آمارهای موجود در شش ماهه نخست امسال قریب به بیش از ۳۱ هزار مراجعه و درخواست مردمی از طریق دفاتر این نهاد در استان زنجان رسیدگی و پاسخ داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، راهبرد اصلی کمیته امداد را توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان با هدف تامین استقلال اقتصادی و معیشتی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد و سایر اقشار نیازمند جامعه عنوان کرد و ادامه داد: با همین رویکرد برنامه‌ریزی شده است تا پایان امسال و در صورت همکاری بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی استان در بخش اشتغال، ۴۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند ایجاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha