• شنبه / ۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98090905939
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۹ آذر بخوانید؛

پایان رسیدگی مجدد به پرونده نجفی/دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش/آخرین اخبار انتخاباتی و...

پایان رسیدگی مجدد به پرونده نجفی/دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش/آخرین اخبار انتخاباتی و...

رونمایی از ۳ دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش/ پایان رسیدگی مجدد به پرونده نجفی/ آخرین اخبار انتخاباتی / گرامیداشت شهدای امنیت/ استقبال وزیر خارجه فرانسه از پیوستن شش کشور اروپایی به اینستکس/ انتقال ۱۸ تن از محکومان ایرانی از تایلند به کشور/ ورود مجمع تهران به آلودگی هوای پایتخت و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، نهم آذر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در آب‌های اقیانوس هند طی ماه آتی خبر داد و گفت: توافقات و طرح ریزی برگزاری این رزمایش طی ماه گذشته با حضور عناصری از نیروهای دریایی ۳ کشور انجام شد. این رزمایش در ماه آینده با اقتدار در آب‌های اقیانوس هند برگزار خواهد شد.

رونمایی از ۳ دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش

آغاز عملیات ساخت ناو آموزشی «لقمان»

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا برگزار شد.

امروز همچنین مراسم گرامی‌داشت شهدای امنیت، شهیدان «مرتضی ابراهیمی»، «مصطفی رضایی» و «مجید شیخی» با حضور مسئولان در محل سپاه سیدالشهداء (ع) تهران برگزار شد.

در این مراسم، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمن در آستانه انتخابات مجلس برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام داده بود چراکه به این نتیجه رسیده باید آن‌قدر توطئه کند تا انقلاب اسلامی را به‌دست خود مردم ایران نابود کند. حاجی‌صادقی ادامه داد: برخی مسئولان فقط رحمانیت دین را دیده‌اند در حالی که دین از برخورد باقدرت مقابل دشمنان هم سخن می‌گوید.

رییس ستاد انتخابات کشور در آستانه آغاز ثبت نام کاندیدیاهای مجلس دهم اعلام کرد که پیشنهاد ما این است که نگاه انبساطی به تایید صلاحیت ها وجود داشته باشد. عرف درباره هماهنگی های میان وزارت کشور و شورای نگهبان خاطرنشان کرد: ما با شورای نگهبان جلسات مختلفی داریم. وزیرکشور و دبیر شورای نگهبان و معاونان دو دستگاه جلسات مختلفی برگزار کرده اند. همه ما ملزم هستیم قانون را رعایت کنیم. پیشنهاد ما این است که نگاه انبساطی به تایید صلاحیت ها وجود داشته باشد. چهار مرجع مصرح در قانون انتخابات باید مبنای بررسی صلاحیت افراد قرار گیرد و مرجع دیگری اظهارنظر نکند.

اعلام موجودیت ائتلاف بزرگ نیروهای انقلاب اسلامی قم

ورود جوانان اصلاح‌طلب به کارزار انتخاباتی

مکان ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد

محمد جواد حق‌شناس:رویکرد ما حضور حداکثری در انتخابات است

در آستانه ثبت نام داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی موسوی لاری به عنوان یکی از اعضای شورایعالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان از کاهش مشارکت مردم در انتخابات به عنوان دغدغه مشترک اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نام می‌برد، دغدغه‌ای که به گفته وی جریان اصلاحات برای مهار آن باید آینده‌ای متفاوت را عرضه کند، امری که به گفته وی در این دوره مشکل است.

معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره تعداد کشته شدگان ناآرامی های اخیر کشور اظهار کرد: قرار است دادستانی براساس آماری که از پزشکی قانونی می گیرد، آمار را اعلام کند. وی درباره اعتبار آمار اعلام شده از سوی نهادهای بین المللی تصریح کرد: این آمار معتبر نیست و آنها تعداد کشته شدگان را بیشتر اعلام می کنند.

رحیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به لاریجانی خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای تهیه گزارش جامع درباره حوادث اخیر شد.

نایب رییس فراکسیون امید: برای تدوین قانون درباره اعتراضات مسالمت‌آمیز کاهلی و سستی شده است

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی: راه برای بروز اعتراضات محدود شده است اما ...

یک حقوقدان:باید برای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی و تشکیل اجتماعات چاره‌ای اندیشید

دبیر مجمع نمایندگان تهران از ورود این مجمع به موضوع آلودگی هوای پایتخت خبر داد و گفت که پیشنهاد مجمع نمایندگان تهران این است که علاوه بر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها برخی از ادارات هم تعطیل شود تا با کاهش رفت و آمدها از حجم آلودگی هوا کم شود.

۱۰ آذر؛ روز مجلس

علاءالدین بروجردی: همه تصمیم‌گیری‌ها از گذرگاه مجلس عبور نمی‌کند

پروانه سلحشوری: همه زورشان به مجلس می‌رسد

ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه فرانسه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به پیوستن شش کشور اروپایی به سازوکار اینستکس، شامل فنلاند، دانمارک، نروژ، سوئد، هلند و بلژیک واکنش نشان داد و از آن استقبال کرد و بدون اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها در عمل به تعهداتشان در برجام پس از خروج آمریکا، از ایران خواست به تعهداتش بازگردد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان هم  با تاکید بر این‌که برجام در وضعیت مناسبی قرار ندارد، اظهار کرد: به دلیل این‌که طرف‌های مقابل در برجام بعد از خروج آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده‌اند اکنون این توافق در وضعیت مناسبی قرار ندارد و ایران نیز از منافع برجام آنچنان که باید برخوردار نیست.

وی ادامه داد: ما از ابتدای مذاکرات برجام این مشورت‌ها و تبادل نظرها را با دوستان خود از جمله چین و روسیه داشته‌ایم و اکنون نیز برای ادامه‌ی این مشورت‌ها این سفر انجام شده است.

همچنین معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از انتقال ۱۸ تن از محکومان ایرانی از تایلند به کشور مان خبر داد.

دومین جلسه رسیدگی مجدد به پرونده محمدعلی نجفی به اتهام قتل میترا استاد که با نقض حکم اولیه توسط دیوان عالی کشور، یک بار دیگر برای رسیدگی به شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران ارجاع شده است،  به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. در این جلسه نجفی گفت: باید گوشه چشمی هم به دادگاه عدل الهی داشته باشیم و اینکه نظری از گوشه و کنار تاثیر نگذارد. آنچه مهم است این است که ما باید در آینده در دادگاه عدل الهی پاسخگو باشیم.

رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد با اعلام ختم جلسه دوم از دور دوم رسیدگی به این پرونده توسط قاضی محمدی کشکولی پایان یافت.

همچنین قاضی محمدی کشکولی در خصوص درخواست یکی از کارشناسان پرونده در رابطه با نبش قبر مرحومه میترا استاد گفت: نبش قبر میترا استاد ضرورتی ندارد.

همچنین معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در نشست خبری روز جهانی آگاهی ایدز از اجرای طرح آموزش خود مراقبتی به کودکان در مدارس تا سال آینده خبرداد و گفت: این طرح که به موجب تفاهم‌نامه میان آموزش و پرورش و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری انجام می‌شود تا سال آینده در کل کشور اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha