• شنبه / ۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98090905997
  • خبرنگار : 50217

در هفتمین نشست گام یزد؛

«نقش نظام آموزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی» بررسی شد

گام هفتم

ایسنا/یزد هفتمین نشست گفت‌وگوهای اجتماع محور، در قالب طرح ملی گام با موضوع «نقش معلمان و نظام آموزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی» پیش از ظهر امروز نهم آذرماه در یزد برگزار شد.‌

«فخرالسادات خامسی‌هامانه» در این نشست با بیان این‌که بیان مشکلات در حوزه اجتماعی و جذب مشارکت متخصصین برای رفع آن یکی از مهمترین اهداف سلسله نشست‌های گام است،‌ اظهار کرد:‌ نشست‌های گفت‌وگو محور گام فرصت مناسبی برای بیان دغدغه کارشناسان و مجریان در حوزه‌های مختلف و گوش دادن مسئولان مرتبط است.

وی ایجاد فضایی صمیمی برای بیان چالش‌های اجتماعی را از جمله اهداف نشست‌های گام دانست و افزود: مباحث اجتماعی و فرهنگی مسائلی چند بعدی و پازلی هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد در ادامه با بیان این‌که نگاه تک بعدی از جمله چالش‌های حوزه اجتماعی است، گفت: فاصله گرفتن از بحث خود مراقبتی از دیگر دغدغه‌های جدی جامعه در حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

خامسی‌هامانه مردمی نشدن مباحث اجتماعی و فرهنگی را از دیگر چالش‌های جدی در این حوزه عنوان و تصریح کرد:‌ نهادینه کردن موضوعات اجتماعی بین مردم ضروری است.

«بهروز اسلامی» مدیر مرکز مطالعات اجتماعی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد نیز با بیان این که مهمترین مولفه‌های اجتماعی شدن خانواده، مدرسه، ‌گروه دوستان و رسانه‌ها هستند،‌ بیان کرد: در این نشست سعی داریم به نقش معلمان و نظام آموزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بپردازیم.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه قشر فرهنگی و آموزش و پرورش در جامعه، افزود: در شکل‌گیری شخصیت فردی و اجتماعی دانش‌آموزان بر این شدیم تا برگزاری این نشست بیش از پیش راهکارهای توسعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی را با جذب مشارکت عمومی ایجاد کنیم.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که آموزش و پرورش به واسطه نوع رسالت تعیین شده نقش مهمی در آموزش شهروندی و جامعه پذیر کردن دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند،‌ گفت:‌ در حال حاضر پایین آمدن سن اعتیاد،‌ بلوغ زودرس، فضای مجازی و ارتباط آسان و نادرست بین دختر و پسر از جمله مواردی است که دانش آموزان و قشر جوان جامعه را تهدید می کنند.

عضویت مشاوران مدرسه در شورای آموزشی مدارس، لزوم شناسایی ظرفیت و چالش‌های موجود، لزوم توجیه خانواده‌ها به منظور همراهی بیشتر آنها با مدرسه، تقویت آموزش مهارت زندگی(نه گفتن)، واگذاری مسئولیت به دانش‌آموزان، لزوم ارزیابی دانش آموزان توسط معلمان، تقویت هم افزایی عمومی کادر آموزشی و لزوم اولویت بندی برای تفکر زمانی معلمان از جمله مواردی بود که از سوی مشاوران مدارس استان یزد برای کنترل آسیب های اجتماعی، در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.