• یکشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98091006282
  • خبرنگار : 50132

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان:

سرمایه‌های فکری و انتزاعی سرمایه‌های پایدار هستند

برندسازی

ایسنا/کردستان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، با اشاره به اینکه سرمایه‌های پایدار و ماندگار، سرمایه‌های فکری و انتزاعی هستند، گفت: در گذشته کالاها فروخته می‌شد اما اکنون کالاها به همراه معنا به فروش می‌رسند.

سامان شیخ‌اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برندسازی نیازمند به خلاقیت است، اظهار کرد: برندسازی ایجاد هویت، شخصیت، یک ذهنیت پایدار برای مصرف کنندگان به وجود می‌آورد که می‌تواند یک محصول و سازمان را از سایرین متمایز و متفاوت کند.  

وی افزود: در سال 2002 شرکت‌هایی که محصولات فیزیکی و قدرتمندی داشتند در سطح بالای قرار می‌گرفتند اما امروزه این روند تغییر کرده، شرکت‌هایی که سرمایه های فکری و ذهنی بیشتری دارند؛ شرکت هایی هستند که اعتبار و وفاداری را به مشتری اثبات کرده‌اند.

این مدرس دانشگاه، بیان کرد: اصلاحی وجود دارد که می‌گوید اگر کارخانه «کوکا کولا» آتش بگیرد فقط یک دهم سرمایه‌اش می سوزد چرا که سرمایه این کارخانه آن چیزی است که در ذهن مشتری ایجاد شده است.

شیخ‌اسماعیلی با اشاره به اینکه سرمایه‌های پایدار و ماندگار، سرمایه‌های فکری و انتزاعی هستند، عنوان کرد: در گذشته کالاها فروخته می‌شد اما اکنون کالاها به همراه معنا به فروش می‌رسند به عنوان مثال زمانی که ساعت مچی بر روی دست قرار می‌گیرد همراه اینکه زمان را مشخص می‌کند معنا و شخصیتی نیز به افراد می‌دهد.

وی ضمن اینکه ما در مارکتینگ، صنعت را آموزش می‌دهیم که بازار محورتر شود، ذکر کرد: اگر به دنبال سرمایه‌های ماندگار و باوفایی هستید بایستی برند را در ذهن مخاطب ایجاد کنید لذا بهترین بیزنس‌ها، بیزنس هایی است که بهترین مشتریان را به خود جذب کرده باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، با اشاره به اینکه در دنیایی امروز، برندهای فراوانی وجود دارند، بیان کرد: ما در گذشته تصور نمی‌کردیم که امروز بسیاری از محصولات برندسازی شوند.

شیخ‌اسماعیلی گفت: ما روزانه با 3 هزار و 500 برند در ارتباط هستیم که نمی‌توانیم نقش این پدیده بازاریابی را در زندگیمان نادیده بگیریم.

وی با اشاره به اینکه آگاه سازی و اعتماد سازی گام های برندسازی هستند، خاطرنشان کرد: ایجاد برندسازی بسیار سخت است اما اگر به دست بیاید موجب افزایش درآمد و مخاطب می‌شود.

 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، با اشاره به اینکه سرمایه‌های پایدار و ماندگار، سرمایه‌های فکری و انتزاعی هستند، یادآور شد: در گذشته کالاها فروخته می‌شد اما اکنون کالاها به همراه معنا به فروش می‌رسند به عنوان مثل زمانی که ساعت مچی بر روی دست قرار می‌گیرد همراه اینکه زمان را مشخص می‌کند معنا و شخصیتی نیز به افراد می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.