• یکشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98091006828
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۰ آذر بخوانید؛

تاکید لاریجانی بر توجه به خواست مردم/شناسایی کشته‌شدگان حوادث اخیر/آغاز ثبت نام انتخابات۹۸ و...

تاکید لاریجانی بر توجه به خواست مردم/شناسایی کشته‌شدگان حوادث اخیر/آغاز ثبت نام انتخابات۹۸ و...

اولین روز ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم/ بازدید فرمانده یگان حفاظت زندان‌های کشور از زندان رجایی شهر/ نشست خبری علی لاریجانی/ شناسایی کشته‌شدگان حوادث اخیر و سرکشی به خانواده آنها و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، دهم آذر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده یگان حفاظت زندان‌های کشور به همراه مدیر کل زندان‌های استان تهران با حضور در زندان رجایی شهر از امکانات رفاهی، آسایشگاه و آموزشی سربازان وظیفه بازدید کرد.

همچنین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در حاشیه حضورش در جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به سوالاتی مربوط به حوادث اخیر تهران گفت: برخی از افراد ما نیز توسط اغتشاش‌گران از پشت تیر خوردند و  این را تأیید می‌کنم. وی با بیان اینکه  در حال شناسایی کشته شدگان هستیم و به خانواده‌های آن‌ها سرکشی می‌شود، گفت: همان طور که صف آشوب‌گران از مردم جدا شد، صف کسانی که جانشان را بی‌گناه از دست دادند نیز از صف کسانی که به نوعی می‌خواستند اموال عمومی را تخریب کنند، جدا می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در اولین مجمع فعالان بسیجی و جهادی دفاع سایبری کشور گفت: طرح افزایش قیمت بنزین به حدی بد اجرا شد که برخی معتقدند احتمال نفوذ دشمن در سیستم مدیریتی کشور وجود دارد که البته وزارت اطلاعات باید درخصوص آن به جمع‌بندی برسد و اعلام نظر کند. وی تاکید کرد: وزارت اطلاعات، احتمال نفوذ دشمن در سیستم مدیریتی کشور را بررسی کند.

اولین روز ثبت نام انتخابات مجلس یازدهم در وزارت کشور

ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور و همچنین سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی‌­های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ۸ صبح امروز (یک شنبه) با  دستور وزیر کشور خطاب به استانداران و فرمانداران آغاز شد.

همچنین فرماندار تهران با صدور دستور آغاز فرآیند ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی تهران،‌گفت: در طول چهل سال گذشته حتی زیر رگبار گلوله‌های دشمن بعثی و بمباران شهرهای کشور انتخابات‌ها به تاخیر نیفتاده است. عیسی فرهادی همچنین افزود:ثبت نام از داوطلبان حوزه انتخابیه تهران و ۴ اقلیت دینی در فرمانداری انجام می‌شود.

«نوبخت» کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم نمی‌شود

آغاز فعالیت حزب همت برای انتخابات

حاشیه های اولین روز ثبت‌نام کاندیدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

نشست خبری علی لاریجانی با خبرنگاران

*شورای هماهنگی سران قوا موقتی است

*این شورا هرگز نمی‌خواهد و نباید جایگزین مجلس شود

*برنامه‌ای برای ریاست‌جمهوری ندارم

*تخریب مجلس، تخریب کلیت ملت است

*باید به خواسته‌های مردم توجه شود

آلمان، فرانسه و انگلیس در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم شش کشور اروپایی دیگر برای پیوستن به اینستکس، بر آمادگی برای فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران دوباره تاکید کردند.

در همین رابطه سفیر سابق فرانسه در آمریکا در پیامی توییتری، در انتقاد از سفیر آمریکا در آلمان که پیوستن شش کشور جدید اروپایی به سازوکار حمایت از تبادلات تجاری ایران[اینستکس] را حمایت مالی از حکومت ایران در زمانی اشتباه تلقی کرده بود، نوشت: تقبیح برجام در حالی که از سوی ایران اجرا می‌شد و در حالی که مذاکرات میان آمریکا و اروپا در زمینه مسائل به تعویق افتاده پیشروی می‌کرد نیز زمان‌بندی اشتباهی بود.

همچنین محسن پاک‌آیین، کارشناس مسایل بین‌الملل پیوستن شش کشور اروپایی به اینستکس برای خرید زمان  دانست و گفت: پیوستن برخی کشورهای اروپایی به اینستکس در شرایط فعلی در جهت ایجاد خوشبینی برای ایران و ادامه دادن به اجرای برجام است تا شاید در این فاصله راه‌حلی برای حفظ برجام به دست آید.

سید عباس عراقچی، معاون وزیرخارجه کشورمان نیز در کنفرانس خبری پس از نشست مشورتی با همتای چینی خود در پکن از برجام به عنوان دستاورد چندجانبه گرایی یاد کرد و گفت: برجام دستاوردی بین المللی است و کشورها نسبت به رعایت، و حفظ آن مسئولیت دارند.

سفیر روسیه در ایران هم  روسیه را کشوری مستقل توصیف و عنوان کرد که این کشور برای همکاری با ایران نیازی به اجازه‌ای از سوی آمریکا و یا هیچ کشور دیگری ندارد. لوان جاگاریان همچنین واشنگتن را عامل شکست احتمالی برجام دانست.

عباسعلی کدخدایی، قائم‌مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان در نشستی خبری گفت: انتقاد به شورای نگهبان و شخص کدخدایی، ضدیت با نظام نیست و ما از انتقاد سازنده استقبال می‌کنیم. در این نشست یکی از مدیران رسانه‌ها از عدم وجود ارتباط و گفتگو میان شورای نگهبان و گروه‌ها و احزاب گلایه کرد که سخنگوی شورای نگهبان در این باره گفت: ما هیچ ممنوعیتی برای گفت‌وگو و صحبت کردن با افراد و گروه‌ها نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha