• دوشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98091107491
  • خبرنگار : 50176

لزوم احیای مجدد اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران لرستان

لزوم احیای مجدد اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر احیای مجدد اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران استان تأکید کرد.

احمدحسین فتایی در جلسه اعضای اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران لرستان با تأکید بر لزوم احیای مجدد این اتحادیه، اظهار کرد: اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران لرستان در سال ۱۳۹۱ به‌عنوان یازدهمین اتحادیه کشوری ثبت شده و کار خود را آغاز کرد که متأسفانه بنا بر دلایل نامعلوم در سال ۱۳۹۵ فعالیت آن متوقف شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۲ چاپخانه فعال در استان وجود دارد که نبود اتحادیه مستقل، مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم دریافت سهمیه‌های مصوب کاغذ و زینک را برای فعالان این عرصه به وجود آورده که با احیای مجدد اتحادیه، این مشکلات مرتفع خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: نبود اتحادیه مستقل همچنین بحث نظارت بر کار چاپخانه‌های استان و برخورد با موارد غیرقانونی را نیز با مشکل مواج می‌کند که نیاز است با کمک دستگاه قضا به‌ویژه دادستان محترم عمومی و انقلاب خرم‌آباد، این اتحادیه مجدداً احیا شده و کار خود را از سر بگیرد.

ابراهیمی، معاون دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد نیز در این جلسه، با تأکید بر نزدیکی زمان برگزاری انتخابات و لزوم نظارت جدی بر فعالیت چاپخانه‌های استان، گفت: تلاش می‌کنیم در اسرع وقت و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این اتحادیه، زوایای مختلف موضوع را بررسی و زمینه احیای مجدد اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران استان را فراهم کنیم.

ناصر دولتشاه، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این جلسه خواستار رفع مشکلات موجود در این خصوص شد و اظهار کرد: عدم وجود اتحادیه مستقل چاپخانه‌داران موجب کم رمق شدن صنعت چاپ استان و حتی تعطیلی یا مهاجرت بسیاری از این واحدهای تجاری به خارج از استان می‌شود که مشکلات اقتصادی بسیاری را برای خانواده کارکنان و کارگران این صنعت به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha