• دوشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98091107604
  • منبع : نمایندگی کردستان

بهره برداری از ۲۱۳ کافو نوری در کردستان

بهره برداری از ۲۱۳ کافو نوری در کردستان

ایسنا/کردستان مدیر مخابرات منطقه کردستان، با اشاره به نقشِ توسعه و ارتقاء کافوهای نوری در ظرفیت و کیفیت انتقال استان گفت: با هدف ارائه خدمات مناسب به لحاظ کیفی و کمی به مشتریان، تعداد ۲۱۳ کافوی نوری در سطح استان نصب و به بهره برداری رسیده است.

آزاد حکمت در گفت و گو با ایسنا، با اعلام اینکه تجهیزات مخابراتی و ارتباطی در دنیا با سرعت بسیار زیادی در حال رشد و توسعه است و امروزه اکثر کسب و کارها بر بستر حوزه ICTانجام می شود اظهار کرد: یکی از دغدغه ها و الویت های مهم مخابرات استان بهینه سازی و به روز رسانی تجهیزات و زیرساخت های مخابراتی منطبق با آخرین فناوری های ارتباطی است.

وی با بیان مزایای فیبرهای نوری که جایگزین کابل های مسی در زیرساخت های مخابراتی استان شده است افزود: فیبرهای نوری دارای کیفیت و پهنای باند بالا، قابلیت اطمینان و ایمنی، مقاومت بیش‌تر در برابر رطوبت، انعطاف‌پذیرتر و... هستند که به همین دلیل قابلیت زمان بهره برداری و استفاده از آنها نسبت به سیم‌‌های مسی بیش‌تر است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به برنامه ریزی های مدون برای توسعه و نصب کافوهای نوری در سطح استان اشاره کرد و افزود: تجهیزات کافوی نوری در حسن آباد، گریزه، شهرک پردیس ۲، شهرک پنچ آذر و سه راه ادب در سنندج، صالح آباد سقز، شهرستان دهگلان و شهرستان بانه به تعداد ۱۱ هزار پورت نصب شده که هم اکنون در مرحله راه اندازی قرار دارد. 

حکمت بیان کرد: در چند سال گذشته با حمایت های مادی و معنوی مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و حسن توجه آنها نسبت به توسعه خدمات مخابراتی در استان، سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه ارتقاء زیرساخت های مخابراتی بر بستر فیبرنوری صورت گرفت که با همدلی و همراهی، همکاران منطقه نیز توانستیم با نصب و راه اندازی ۲۱۳ کافو در مناطق شهری و روستایی امکان استفاده از خدمات مبتنی بر این بستر را برای مشتریان فراهم سازیم.

وی با اشاره به سرعت و ظرفیت انتقالِ کافوهای نوری نسبت به کافوهای مسی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های کافوی نوری مشترکین می توانند از پهنای باند به مراتب بالاتر و همچنین با کیفیت بهتر نسبت به کافوی مسی خدمات ارتباطی را دریافت کنند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در حال حاضر مشتریان مخابرات منطقه کردستان از سرویس های مختلف مخابراتی از جمله اینترنت و اینترانت اختصاصی، تلفن ثابت،PTP  ،PTMP و MPLSبر بستر فیبر نوری استفاده می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha