• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98091208134
  • خبرنگار : 50060

جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» پیوند دهنده هنر و معنویت است

جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» پیوند دهنده هنر و معنویت است

ایسنا/قزوین معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» بستری برای پیوند هنر، معنویت و برقراری ارتباط نسل جوان با مساجد فراهم کرده است و به لحاظ کمی و کیفی ستودنی است و داوران در سطح بالایی آثار را داوری کرده‌اند.

آیین گشایش چهاردهمین جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» شب گذشته ۱۱ آذر با حضور گروه‌های تئاتر از سراسر کشور، مسئولان و برگزارکنندگان در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

سعید سعادتی، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در این مراسم بیان کرد: فرمان رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این است که افق نظام ما، تمدن سازی باشد، برای اینکه تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد باید از مسیر فرهنگ و هنر اقدام شود و البته از بین فرهنگ و هنر همواره هنر خط شکن است زیرا هنر ابزار مافوق قومیت‌ها، زبان‌ها و کشورها است.

وی عنوان کرد: هر کشوری می‌خواهد اثر فرهنگی در جهان داشته باشد از طریق فیلم و سینما و هنرمندانش این کار را می‌کند و سعی می‌کند آثارش در جشنواره های بین‌المللی رشد کند و امروز هنرمندی موفق است که بتواند موقعیت خود را در دنیا پیدا کند.

سعادتی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران از یک خیابان شروع شد و به برکت خون شهدا و استمرار راه آن‌ها، این انقلاب تا کشورهای آمریکایی، اروپایی و آفریقایی رفته است، ما نیز در این مسیر باید مراقب باشیم که از این قطار پیاده نشویم.

 وی با تقدیر از داوران و متولیان برگزاری این جشنواره اظهار کرد: هنرمند همیشه باید خط‌شکن و پیش رو بوده و دقت نظر داشته باشد و به مسائل پیرامونی خود توجه کند.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: در برنامه امشب چند نکته قابل‌توجه بود که اگر در کشور گسترش یابد خیلی از مشکلات رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزارکنندگان این جشنواره سعی کردند با کمترین هزینه از امکانات استفاده داشته باشند مثلاً به‌جای هزینه‌های سنگین برای سالن، محل معنوی انتخاب شده است که با روح هنر انقلابی و دینی سازگاری دارد و همین انتخاب‌ها و تصمیم‌ها، کار بزرگی است و نکات دیگر سادگی دکور این برنامه، اجرای گروه سرود با مضمون ایثار و شهادت و بهره‌گیری از فعالان مسجدی بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

این مسئول گفت: این جشنواره بستری برای پیوند هنر، معنویت و برقراری ارتباط نسل جوان با مساجد فراهم کرده است و به لحاظ کمی و کیفی ستودنی است و داوران در سطح بالایی آثار را داوری کرده‌اند.

وی در پایان بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری یک شبکه گسترده مردمی به شمار می‌روند که در ۲۵ هزار محله و روستا فعال هستند، این شبکه مردمی با مشارکت حوزه هنری سعی در تولید آثار فاخر هنری در عرصه مساجد دارد که برگزاری این جشنواره یکی از قدم‌های ماست.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم گروه‌های نمایشی با حضور در گلزار شهدا و نثار گل، با آرمان‌های شهیدان تجدید بیعت کردند.

چهاردهمین جشنواره سراسری «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به همت حوزه هنری استان قزوین، کانون‌های فرهنگی،‌ هنری و مؤسسه سپهر سوره هنر در شهر قزوین برگزار می‌شود.

بنا بر این خبر چهار مسجد جوادالائمه (ع)، امام حسن عسگری (ع)، مسجد توحید و چهارده معصوم در شهرستان قزوین برای اجرای مردمی قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشاء در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha