• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: علم و فناوری ایران
  • کد خبر: 98091208314
  • خبرنگار : 30057

در رویداد معرفی نیازهای فناورانه صنعت فرودگاهی تاکید شد

لزوم بهره‌برداری از دانش فنی برای ارائه سرویس به ۱۱۴ راه هوایی کشور

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران

عضو هیأت مدیره شرکت‌های فرودگاهی و ناوبری هوایی با بیان اینکه تا چند سال گذشته تصور نمی‌کردیم که بتوانیم با توان داخلی سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مورد نیاز این صنعت را با توان داخلی تولید کنیم، گفت: برگزاری رویدادهای فناورانه ما را با توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران این حوزه آشنا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس اکبری امروز در رویداد معرفی نیازهای فناورانه صنعت فرودگاهی که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، برگزاری رویدادهای فناورانه را ایجاد حلقه مفقود میان صنعت و ارائه خدمت توصیف کرد و افزود: در حال حاضر مشکلی که ما به ویژه در صنعت هوایی داریم، آن است که از یک سو تولیدکنندگان و صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان این حوزه از نیازهای شرکت‌های فرودگاهی اطلاعی ندارند و بدتر از آن ما تا یک سال گذشته از امکانات و توانمندی‌های صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان اطلاعات زیادی در اختیار نداشتیم.

وی برگزاری این رویداد را مسیر صحیحی برای ارتقای آگاهی طرفین از توانمندی‌ها و نیازهای یکدیگر دانست و ادامه داد: شرکت فرودگاهی دو وظیفه راهبری و نگهداری فرودگاه و ارائه خدمات مردم و ارائه سرویس‌های خدمات هوایی در فرودگاه‌ها و در کل فضای جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد و اجرای صحیح این وظایف مستلزم زیرساخت‌هایی است که تجهیز فناوری‌های پیشرفته باشند.

اکبری ادامه داد: در حال حاضر کشور ۱۱۴ راه هوایی دارد که توسط هواپیماهای داخلی، عبوری و نشست و برخواستی استفاده می‌شود که این میزان شامل ۹۵ هزار کیلومتر می‌شود و ارائه سرویس در این راه‌ها مستلزم دانشی است که در سطح کشور و همچنین وجود سخت‌افزارها و نرم‌افزارها است.

عضو هیأت مدیره شرکت‌های فرودگاهی و ناوبری هوایی با تأکید بر اینکه تا چند سال گذشته ما تصور نمی‌کردیم که سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مورد نیاز این شرکت با توان داخلی قابل تولید باشد، خاطر نشان کرد: اهداف راهبردی این شرکت شامل برنامه‌ریزی توسعه ایمنی برای هوانوردی در فرودگاه‌ها و ارتقای سطح ایمنی شرکت‌ها با رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی حاکم بر حوزه هوانوردی می‌شود.

وی کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، افزایش رضایت مشتریان، افزایش مستمر اثربخشی مدیریت منابع، ایجاد زمینه مشارکت بخش خصوصی و تجاری‌سازی برای اقتصادی کردن فرودگاه‌ها را از دیگر راهبردهای این شرکت نام برد.

اکبری در این باره توضیح داد: ما نباید فرودگاه‌ها را به سودده و زیان‌ده تقسیم کنیم؛ چرا که فرودگاه‌ها جزو زیرساخت‌های حمل و نقلی کشور به شمار می‌روند اما از سوی دیگر باید بر اقتصادی بودن آن‌ها توجه شود. به آن معنی که ساخت و عملیات فرودگاه‌ها باید به نفع کشور باشد.

عضو هیأت مدیره شرکت‌های فرودگاهی و ناوبری هوایی، خاطر نشان کرد: معضلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، آن است که برخی فرودگاه‌ها در کشور وجود دارند که اقتصادی نیستند و اراده جمعی نیاز دارد تا مطالعات اقتصادی برای ساخت فرودگاه‌ها انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.