• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98091208381
  • خبرنگار : 71489

تقی‌پور: گذشته و نظرات سیاسی و اعتقادی روشنی دارم

تقی‌پور: گذشته و نظرات سیاسی و اعتقادی روشنی دارم

یکی از اعضای کابینه دولت احمدی نژاد با تاکید بر اینکه نماینده هیچ جبهه‌ای نیستم، گفت: تا این لحظه هیچ گروهی برای اینکه در لیست آنها باشم صحبتی با من انجام نداده، اما بنده گذشته و نظرات سیاسی و اعتقادی روشنی دارم.

به گزارش ایسنا، رضا تقی‌پور انوری که صبح سه‌شنبه جهت ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری تهران حضور یافت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات اظهار کرد: اگر در این زمینه قانونی وجود باشد و همه به آن ملزم باشند، ما نیز رعایت می کنم.

وی با تاکید بر اینکه در مورد شفافیت حتما لازم است چارچوب قانونی رعایت شود، گفت: مجلس می تواند در فرصت باقی مانده شفافیت را به عنوان قانون تصویب کند؛ این کار یک گام به جلوست از این جهت که همه کاندیداها ملزم باشند که از نظر مالی و سایر موارد که چارچوب قانون مشخص می کند، شفافیت داشته باشند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: بعد از دوره نمایندگی حاضر هستم در رابطه با همه موارد شفافیت را رعایت کنم.

تقی‌پور همچنین با اشاره به ویژگی‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قطعا اینکه فردی شایستگی نمایندگی مجلس را دارد یا خیر، مردم تشخیص می‌دهند اما در هر صورت فرد خودش هم باید پیش از ثبت نام ارزیابی داشته باشد که آیا می‌تواند مسئولیت های برابر قانون و مورد انتظار مردم در زمینه قانون گذاری و نظارت و زمینه های تخصصی را اجرایی کند یا نمی‌تواند. یکسری ویژگی ها در چارچوب های قانونی است که شرایط را مشخص کردند. طبیعتا رهنمودهای بسیاری از امام راحل و مقام معظم رهبری در این زمینه داریم و کسانی که فکر می کنند با توجه به ارزیابی خود می توانند مسئولیت نمایندگی مردم را ایفا کنند، باید برای نامزد شدن مراجعه کنند. در غیر این صورت هم اتلاف منابع می شود و هم ممکن است از این منظر که یکسری مصوبات در جایگاه و شأن لازم نباشد ضرر کنیم.

وی با بیان اینکه «البته این به معنا نیست که بنده وقتی خود را معرفی کرده‌ام خود را واجد تمام این شرایط می دانم»، ادامه داد: به هر حال نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی قطعا یک مسئولیت مهم و حساس است و در وهله اول خود فرد باید بتواند با خود این مساله را حل کند که آیا توان لازم برای این کار را دارد یا نه.

عضو کابینه دولت نهم در پاسخ به این پرسش که مهمترین ضعف مجلس فعلی را چه می دانید؟ گفت: به دلیل اینکه کار و رشته من در فضای مجازی است امروز یکی از خلاءهای جدی را در فضای مجازی می‌دانم که مجلس یازدهم باید به آن بپردازد و لازم است این کار صورت گیرد؛ غیر از آن باید در چرخه قانون گذاری و سیاست گذاری کشور بازنگری ای صورت گیرد. باید بتوانیم تشخیص دهیم کدام قوانین به بازنگری نیاز دارد یا در کدام موارد خلاء داریم. طرحی در ذهن من هست که ما می توانیم این ها را به نظام تبدیل کنیم و بیاییم و این اطلاعات را از سطح جامعه جمع آوری و پردازش کنیم تا مجلس به صورت دقیق بتواند برنامه خود را برای بازنگری در قوانین موجود و قبلی و هم برای نوشتن قوانین جدید تنظیم کند.

تقی‌پور در پاسخ به این پرسش که با حمایت کدام گروه از جبهه اصولگرایی قصد ورود به مجلس را دارید؟ با تاکید بر اینکه نماینده هیچ جبهه‌ای نیستم، اظهار کرد: اساسا دسته‌بندی اینگونه به عنوان اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی جای بحث دارد؛ ما دو جبهه و جریان اصلی بیشتر نداریم؛ یک جریان انقلابی با شعار پیروی از منویات مقام معظم رهبری و اعتقاد به ولایت فقیه و حرکت در خط ولایت فقیه چه به صورت نظری و عملی است و جریان دیگر جریانی است که به هر دلیلی از این خط مشخص فاصله و نسبت به آن زاویه دارد و ممکن است این زاویه خیلی کم باشد و از 10 درجه باشد تا 180 درجه که این طیف گسترده و وسیعی از جهت جریان شناسی می تواند باشد. ان شاءالله اگر به تشخیص خودمان باشد می خواهیم در جریان انقلاب باشیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ گروهی ندارم؛ بعدا گروه ها تشخیص می دهند که  با توجه به مواضعی که دارم با کدام گروه باشم. تا این لحظه هیچ گروهی برای اینکه در لیست آنها باشم صحبتی با من انجام نداده، اما بنده گذشته و نظرات سیاسی و اعتقادی روشنی دارم؛ طبیعتا لیست ها تشخیص می دهند که من در آن لیست ها قرار بگیریم یا نه.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha