• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98091208574
  • منبع : بوشهر

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

کشور باید به سمت ارزآوری حرکت کند نه ارزبری

کشور باید به سمت ارزآوری حرکت کند نه ارزبری

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: کشور باید به سمت ارزآوری حرکت کند نه ارزبری و بایستی با دانش و تولید انبوه، در کشور ارزان‌سازی کنیم.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی پیش از ظهر امروز در پنجمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب برای مردم و به ویژه نسل جوان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه نقشه راه کشور را تعیین، و قوای سه گانه را به اجرای آن موظف کرده‌اند.

وی افزود: تقاضای ما از طلاب این است که با دقت بیشتر، و سطر به سطر این بیانیه را که حاصل تلاش مقام معظم رهبری است بخوانند چرا که تمامی کلمات این بیانیه نقشه راه آینده این کشور است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آینده سازان باید بدانند در کشوری زندگی می کنند که از نظر طبیعی و انسانی بی‌نظیر است و دارای ظرفیت‌های بسیاری است که خیلی از این ظرفیت‌ها بی استفاده مانده و احیای این پتانسیل‌ها همت جوانان را می‌طلبد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه جوانان را مهمترین ظرفیت این کشور عنوان کرد و یادآور شد: درصد بالایی از جمعیت کشور زیر ۴۰ سال سن دارند که این فرصت بسیار خوبی برای کشور است، همچنین ۱۴ میلیون نفر در کشور دارای تحصیلات عالی هستند.

تحریم‌ها فرصتی برای رشد و بالندگی ایجاد کرده است

خاموشی با بیان اینکه تحریم‌ها فرصتی برای رشد و بالندگی در عرصه‌های مختلف ایجاد کرده است، گفت: پیش از تحریم همه تجهیزات عمل قلب باز از خارج کشور وارد می‌شد اما پس از تحریم‌ها همه این تجهیزات در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: کشور ما پس از تحریم‌ها در حوزه نظامی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، هدف گرفتن پهباد آمریکایی با سامانه موشکی سوم خرداد پیشرفت ایران اسلامی را در حوزه نظامی نشان داد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در حوزه پزشکی نیز تنها ۵ تا ۶ درصد داروهای موردنیاز مردم در کشور تولید نمی‌شود که این مسئله هم قابل تحقق است.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی خواستار جهش در کشور است، و این جهش می‌تواند به دست جوانان عزیز و به ویژه طلاب محقق شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشور باید به سمت ارزآوری حرکت کند نه ارزبری، تصریح کرد: بایستی با دانش و تولید انبوه، در کشور ارزان‌سازی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha