• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98091208670
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۲ آذر بخوانید؛

علت اصلاح قیمت بنزین از زبان روحانی/آماری از تعداد بازداشتی‌ها/ادامه ثبت‎نام داوطلبان نمایندگی

علت اصلاح قیمت بنزین از زبان روحانی/آماری از تعداد بازداشتی‌ها/ادامه ثبت‎نام داوطلبان نمایندگی

لایحه «تضمین آزادی­ اجتماعات و راهپیمایی­‌ها» آماده طرح در دولت/ آغاز به کار ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان/ خنثی شدن جریان ایجاد اخلال و درگیری در دانشگاه‌ها از سوی وزارت اطلاعات/ سومین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس/ توضیح استاندار تهران درباره تعداد بازداشت‌شدگان و اظهارات فرماندار شهر قدس/ اولین جلسه رسیدگی به پرونده گروه "طرح و نقشه پناهی" و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، دوازدهم آذر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والسملین حسن روحانی در دیدار صمیمی با جمعی از افراد دارای معلولیت، نخبگان معلول و نمایندگان تشکل های فعال در حوزه معلولان، با تاکید بر اینکه همه تلاش ما این است که فشار را بر قشر آسیب پذیر کاهش دهیم، گفت: علت اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین این بود که با افزایش بی رویه مصرف، در شرایط تحریم نیازمند واردات بنزین نشویم.

رییس جمهور همچنین در دیدار«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان گفت: متأسفانه اروپا و آمریکا علیرغم اظهارنظرهای ظاهری خود، علاقه‌ای به برقراری صلح در یمن ندارند چرا که به این واسطه توانسته‌اند، سلاح بسیار زیادی را به فروش برسانند.

وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای از دستگیری اعضای یکی از شبکه‌های ضد انقلاب که درصدد اخلال و ایجاد درگیری در ایام ۱۶ آذر در دانشگاه های تهران و برخی شهرستان ها بودند، خبر داد.

یک عضو مجمع نمایندگان تهران گفت: طبق پیگیری‌های صورت گرفته درباره منشا انتشار بوی نامطبوع در تهران هنوز استانداری منبع آن را پیدا نکرده‌ لذا ما از استانداری خواستار ارائه گزارشی در این باره شده‌ایم.

درهمین ارتباط سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس خواستار بررسی علت انتشار بوی بد در سطح پایتخت از سوی کمیته مشترک سازمان محیط زیست، شهرداری و استانداری شد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم با تاکید بر این‌که مراکز بهداشتی در کل کشور آمادگی کامل برای درمان بیماری آنفلوآنزا را دارند، گفت: در این باره مشکلی از لحاظ تامین دارو وجود ندارد ولی لازم است اطلاع‌رسانی کافی به مردم برای رعایت بهداشت فردی و انجام اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

 علی مطهری در جمع دانشجویان دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر در پاسخ به سوالی درباره علنی کردن فهرست اموال خود گفت: من یک خانه ۵۷۶ متری دارم که یک کوچه پایین تر از حسینیه ارشاد است، همچنین یک پژو پارس دارم و یک واحد آپارتمان هم برای پسرم گذاشتم و سهامی هم در انتشارات صدرا دارم که ناشر آثار استاد مطهری است. البته این اموال را قبل از نمایندگی داشتم و بخشی از آنها را هم پیش از انقلاب داشتم.

سومین روز ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری مجلس

سومین روز ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح در محل وزارت کشور و فرمانداری های سراسر کشور آغاز شد.

استاندار تهران از ستاد انتخابات فرمانداری بازدید کرد

همچنین حاشیه های سومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس را میتوانید اینجا بخوانید.

ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هم صبح امروز در محل شورای نگهبان آغاز به کار کرد.

عباسعلی کدخدایی در افتتاحیه ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان با استناد به اصل ۹۹ قانون اساسی گفت: گاهی اوقات سؤالاتی در این مورد که ما تنها ناظر بر انتخابات هستیم یا نه، به وجود می‌آید. تأکید می کنم که شورای نگهبان تنها ناظر بر انتخابات است.

معاونت حقوقی رئیس جمهور با استناد به اصل ۲۷ قانون اساسی، لایحه «تضمین آزادی­ اجتماعات و راهپیمایی­‌ها» را جهت بررسی و تصویب در هیئت دولت تدوین کرده است.

همچنین معاون حقوقی رئیس‌جمهور در یادداشتی با عنوان «قانون اساسی بنیان جامعه و «حقوق ملت» بنیان قانون اساسی» تاکید کرد: زمان آن رسیده که جایگاه ماهوی برتر حقوق و آزادی­ های بنیادین مقرر در قانون اساسی شناسایی شود.

محمود صادقی، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید: مسئولان آمار بازداشتی‌ها،مجروحان و جانباختگان را اعلام کنند/وزیر کشور را استیضاح می‌کنیم

علی بختیار، عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی: مجلس برای رسیدگی به مطالبات به‌حق مردم استیضاح وزیر کشور را دنبال می‌کند

علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها: وزیر کشور باید دربرابر نا آرامی‌های شکل گرفته پاسخگو باشد

شهاب الدین بیمقدار، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها: نباید از کنار اعتراضات مردم بی‌تفاوت گذشت/ صدای مردم شنیده شود

استاندار تهران به ارائه گزارشی از میزان خسارت‌های وارده به اموال عمومی استان تهران و همچنین تعداد افراد بازداشت شده در جریان ناآرامی‌های هفته‌های گذشته پرداخت. انوشیروان محسنی بندپی گفت: بر اساس آمارهای اولیه ۲۰۲۱ نفر در جریان اعتراضات اخیر بازداشت شده بودند که بسیاری از آنها بلافاصله با یک بازجویی و به دستور محاکم قضایی اگر به صورت احساسی و به دلیل عدم آگاهی وارد جریانات شده باشند و این کار برای نخسیتن بار بوده، بلافاصله بعد از دستگیری آزاد شدند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با این ادعا که تحریم‌های آمریکا موجب بروز اعتراضات اخیر در ایران شده است، تاکید کرد، این تحریم‌ها تاکنون به تحقق اهداف واشنگتن در ایران کمکی نکرده است.

مایک پمئپو، وزیر امور خارجه آمریکا  با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در خاورمیانه مدعی شد که ایران «عامل واحد» پشت تظاهارت اخیر در خاورمیانه بوده‌ است. او مدعی شد: تظاهرات‌کنندگان در عراق، لبنان و ایران با حکومت وابسته به روحانیت ایران، مخالف هستند.

در همین رابطه جان بولتون، مشاور امنیت ملی برکنار شده آمریکا، در پیامی توییتری، ضمن مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره ناآرامی‌های اخیر ایران، گفت: نمی‌توان با حکومت ایران هیچ‌ مذاکره‌ای انجام داد و در مسائل هسته‌ای به چنین حکومتی اعتماد کرد.

همچنین برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با حمایت از برخی رسانه‌های خارجی که در تشویق به ناآرامی در کشورمان نقش داشتند، مدعی شد که ایران خبرنگاران را هدف گرفته است.

دونالد ترامپ هم به دنبال‌کنندگان سناریوی کشته‌سازی در اعتراضات اخیر پیوست و در یک کنفرانس خبری پیش از نشست ناتو مدعی شد: هزاران ایرانی به خاطر اعتراض کردن کشته‌ می‌شوند.

پانزدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

*کسانی که برای اعتراض به خیابان آمدند فاقد مجوز بودند اما آنها را اغتشاشگر نمی‌دانیم

*عبدالرضا داوری در بازداشت است

*فرماندار شهر قدس بازداشت نشده است

*بخش قابل توجهی از افراد توسط اراذل و اوباش کشته شدند

اولین جلسه رسیدگی به پرونده فساد ارزی گروه "طرح و نقشه پناهی" (آقای جنت مکان) به ریاست قاضی صلواتی در شعبه چهارم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی برگزار شد که گزارش کامل این جلسه را میتوانید اینجا بخوانید.

در این جلسه کیفرخواست متهمان پرونده توسط نماینده دادستان قرائت شد و نماینده بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha