• چهارشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98091309224
  • خبرنگار : 50060

در حوزه هنری قزوین صورت گرفت؛

رونمایی و معرفی مجموعه داستان «گل‌های سپید»

رونمایی و معرفی مجموعه داستان «گل‌های سپید»

ایسنا/قزوین مجموعه داستان «گل‌های سپید» منتخب اولین جشنواره داستان سال حوزه هنری استان به همت حوزه هنری قزوین منتشر و شب گذشته ۱۲ آذر با حضور نویسندگان و علاقه‌مندان به ادبیات داستانی رونمایی شد.

مجموعه داستان «گل‌های سپید» که شامل ده داستان کوتاه از گیتی باقری، سمیه بکشلو، بهناز ذبیحی، کوثر شیخی، زهرا عبداللهی، مهری رحیم‌زاده، فرهاد نجفی‌فرد و مرضیه زرآبادی‌پور است به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و توسط علی هوشمند و نوشین محمدی گردآوری شده و در ۹۵ صفحه با قطع رقعی در انتشارات سایه گستر به چاپ رسیده است.

در جلسه رونمایی و معرفی مجموعه داستان گل‌های سپید که شب گذشته ۱۲ آذر برگزار شد مجید رحمانی، نویسنده قزوینی در خصوص این کتاب گفت: نویسندگان در این کتاب با فراغ بال به موضوعات پرداخته‌اند و برای انتخاب سوژه محدود نبوده‌اند به‌گونه‌ای که از هر طیف موضوعی در این مجموعه داستان وجود دارد.

وی افزود: در یک نگاه کلی پایان‌بندی در داستان‌های مجموعه گل‌های سپید «مرگ» است اما این مرگ به‌نوعی پرداخت می‌شود که تلطیف شده و با نامیدی نیست بلکه با امید پیوند می‌خورد.

توجه به محتوا و درون‌مایه در «گل‌های سپید»

این نویسنده خاطرنشان کرد: برای نوشتن داستان دو بخش فرم و محتوا را باید در نظر داشت آنچه در این مجموعه پررنگ است توجه به محتوا و درون‌مایه داستان‌هاست.

وی در پایان با اشاره به وظایف یک نویسنده تصریح کرد: نویسنده باید نسبت به جامعه دغدغه و انتقاد داشته باشد اما انتقاد هنرمندانه که به معنای موضع‌گیری نیست بلکه انتقادی که بتواند فرهنگ درستی را در جامعه نهادینه کند.

مخاطب با داستان‌های این مجموعه همراه می‌شود

بتول پورشیخ، مدرس داستان نویسی حوزه هنری قزوین، نیز در این جلسه با اشاره به ارزیابی مثبت خود از این کتاب تصریح کرد: ۱۰ داستان از هشت نویسنده در این مجموعه منتشر شده که ساختار زبان و جمله‌بندی همه داستان‌ها درست است و از ابتدا تا انتهای کتاب داستان‌ها در یک سطح قرار دارند.

وی گفت: داستان‌های این مجموعه به‌گونه‌ای است که مخاطب را با خود همراه می‌کند؛ جنسیت قهرمان داستان‌ها پنج زن و پنج مرد است و همگی قهرمان‌ها عنصر قالب تنهایی را دارند و درگیر کشمکش‌ها فکری، اخلاقی و سیاسی هستند.

پورشیخ در بخش دیگری از سخنان خود پایان‌بندی داستان‌ها را مناسب و قانع کننده دانست و خاطرنشان کرد: رفتار شخصیت‌های داستانی در این مجموعه طبق اتفاقات داستانی است، آدم‌های عادی هستند و پیچیدگی‌های زیادی ندارند.

به گزارش ایسنا در این جلسه نویسندگان درخصوص فعالیت‌های هنری خود و سابقه نویسندگی خود مطالبی را بیان کردند و بخشی از داستان‌ها نیز توسط خود نویسندگان قرائت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha