• چهارشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98091309766
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد:

برای مبارزه با زمین‌خواری بدون خروجی و در حد شعار مانده‌ایم

برای مبارزه با زمین‌خواری بدون خروجی و در حد شعار مانده‌ایم

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه در عمل، جهت مبارزه با زمین‌خواری بدون خروجی و در حد شعار مانده‌ایم.

"وحید محمدی‌تبار "در کارگروه مبارزه با زمین‌خواری، مبارزه با این پدیده را دغدغه مردم و مسوولان دانست و گفت: یکی از نگرانی‌های جدی ما در حوزه مدیریت بحران زمین خواری و تجاوز به حریم طبیعت، محیط زیست و رودخانه‌هاست.

وی اظهارکرد: پیش‌بینی حوزه بحران این است که با این حجم از زمین‌خواری و تجاوز به اراضی منابع طبیعی، رودخانه‌ها و محیط زیست ظرف ۱۰ سال آینده با فاجعه‌ای زیست محیطی مواجه خواهیم شد که با میلیارد دلار هم قابل جبران نخواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از جدیت مدیرکل دادگستری، معاون امور عمرانی و دبیر کارگروه مبارزه با زمین‌خواری خاطرنشان کرد: تا نگاه‌های ما مسوولان مبتنی بر توسعه پایدار و شاخص‌های علمی نباشد و به سمت برخورد قاطع با زمین‌خواری نرود مشکل حل نخواهد شد، متاسفانه در این خصوص یا شعار داده‌‌ایم یا صورتجلسه‌ها را تکمیل و بازرسی کرده‌ایم اما متاسفانه در عمل در مبارزه با زمین‌خواری بدون خروجی و در حد شعار مانده‌ایم.

محمدی تبار تصریح کرد: مشکل استان این است که نگاه‌ توسعه‌ای و مبتنی بر مدیریت علمی و استفاده از منبع آب، انرژی و محیط زیست ندارد در همین شهر شیراز پارک کوهستانی دراک مقداری از اراضی ملی برای حمایت از منابع طبیعی و کمک به بقاع و ثبات محیط زیست به مجتمع فرهنگی، رفاهی، تفریحی و زیست محیطی تبدیل شده اما در استان ما اراضی ملی تحت عنوان گردشگری و طرح‌های اقتصادی مستهلک و تغییر کاربری داده می‌شود که همه مقصریم!

وی ادامه داد: در همین استان اراضی ملی به بهانه طرح‌های اقتصادی به متقاضی واگذار می شود و حتی در سیل امسال از دولت هم شکایت کرده اما این فرد با فریب مسئولان ۵ یا ۶ هکتاری که برای طرح اقتصادی به او واگذار شده را سه بار تغییر کاربری می‌دهد و در مرحله آخر هم از گردشگری به ملک شخصی تبدیل می‌کند که این زمین‌خواری محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مبارزه با این پدیده نیازمند اراده و انگیزه محکم و حمایت قوی شورای تامین و مسئولان ارشد استانی است، بیان کرد: با حمایت شورای تامین و گزارشات تخصصی دستگاه‌ها به صورت قاطع با زمین‌خواری مبارزه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha