• پنجشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98091410082
  • خبرنگار : 50005

گزارش ایسنا از پنجمین روز ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی + عکس/ ثبت‌نام ۱۴۴ داوطلب

گزارش ایسنا از پنجمین روز ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی + عکس/ ثبت‌نام ۱۴۴ داوطلب

ایسنا/آذربایجان شرقی پنجمین روز ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با حضور پررنگ چهره های شاخص به کار خود پایان داد.

شهردار اسبق تبریز اولین داوطلبی است که از ۱۵ دقیقه قبل از آغاز ثبت نام و پیش از آنکه درب‌های محل ثبت نام باز شود، وارد فرمانداری تبریز شد. او متولد سال ۳۹ و دارنده مدرک دکتری برنامه ریزی شهری است.

علیرضا نوین در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان این‌که عدم نظارت و یا نظارت ناکافی از بزرگترین مسائل مجلس دهم بود، افزود: قوانین تصویب شده باید نظارت و اجرا شود تا مجلس در راستای رفاه مردم و احیای حقوق آن‌ها و همچنین الزامات انقلاب اسلامی خدمت رسانی کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد هزینه‌های تبلیغاتی‌اش می‌گوید: در دوره هشت ساله شهرداری نشان دادم که اهل ریخت و پاش نیستم. امید است که در این وضعیت گرانی(از جمله کاغذ و هزینه‌های دیگر) دست به دست هم داده و شفاف‌سازی‌های کنیم.
 
وی اضافه کرد: هزینه‌های تبلیغاتی بنده از حداقل‌ها بوده و ضرورت‌ها را شامل خواهد شد؛ همچنین حزب و مشی سیاسی من نیز مستقل بوده و اگر توفیقی باشد به عنوان وکیل و متعهد به ملت در این عرصه حضور خواهم داشت.

نوین در خاتمه تشریح کرد: امید است احزاب واقعی و مطلوب که در کلیه برنامه‌هایشان مردم را مورد توجه قرار داده‌اند در کشور تشکیل شود.

رضا سعادت پور علوی(متولد ۵۳) فوق لیسانس ژئومورفولوژی و دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی شهری دیگر داوطلبی است که جهت ثبت‌نام ساعت ۹:۱۵ وارد فرمانداری تبریز شد. او مدیر مدرسه بوده و خدمت به خلق و اعتلای جامعه را از جمله اهداف خود برشمرد و گفت: بنده چهره فرهنگی بوده و محبوبیت خاصی بین فرهنگیان دارم. بنده فردی ولایی بوده و به صورت مستقل شرکت می‌کنم.

ورود دومین نماینده به فرمانداری تبریز

احمدعلیرضا بیگی(متولد۴۲) سومین داوطلبی است که راس ساعت ۹:۲۵ وارد فرمانداری تبریز شد، او نماینده فعلی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بوده و استانداری آذربایجان شرقی را نیز در کارنامه خود دارد.

احمدعلیرضا بیگی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: شاخص ترین ضعف مجلس دهم این بود که اعتماد به غرب در سرلوحه تصمیم اکثریت مجلس قرار داشت. قبیله گرایی سیاسی و پایبندی های مشترک دولت و مجلس نیز سبب شد که مجلس نتواند نقش تاریخی خود را ایفا کند و دلدادگی و دلباختگی به دولت مانع از تحقق وطایف مجلس شد.

وی با تاکید بر این که مردم به کارنامه کاندیدا و به مشخصه‌ها و ویژگی‌های وی توجه کرده و رای خواهند داد، افزود: بنده زمانی که به عنوان مسئول اجرایی مشغول به کار بودم و در مجلس نیز اثبات کردم که به باورهای خود  همچنان پایبند بوده و هیچگاه وارد مصالحه و معامله نشده ام.

بیگی گفت: در دوره قبل نیز هزینه قابل توجهی برای تبلیغات نکرده بودم و این دوره نیز هزینه قابل تجوهی نخواهم کرد.

وی با تاکید بر این‌که بنده فردی حزب اللهی بوده و به حزب انقلاب وابسته هستم، افزود: در نمایندگی دوره دهم نیز اثبات کردم که تعلقات حزبی نمی‌تواند سبب شود که از حقوق ملت چشم پوشی کرده و مصالحه کنیم. لاریجانی نتوانست عملکرد مناسبی از خود باقی بگذارد و آخرین مورد نیز در ماجرای بنزین نمایان شد و لاریجانی علی رغم رعم نظر مجلس در این رابطه عمل کرد. قطعا مجلس پیش‌رو بدون حضور لاریجانی تحولی را تجربه خواهد کرد.

وی در خاتمه در پاسخ به سوالی افزود: احمدی نژاد یک تفکر است و ما بت پرست نیستیم بلکه با تفکری انقلابی پیش می‌رویم. تمامی حرف‌هایی که احمدی نژاد گفته مردم یک به یک شاهد تحقق آن هستند و برخی نمی‌توانند واقعیت را انکار کنند و امروز افرادی که پشتوانه جنایت‌ها شده‌اند در افکار مردم محاکمه می‌شوند.

داماد رییس جمهور هم وارد گود انتخابات شد

کامبیرمهدی زاده متولد ۶۴، کارشناسی ارشد زمین شناسی و دانشجوی دکتری است که ساعت ۹:۴۵ به همراه همسر و جمعی از همراهانش وارد فرمانداری تبریز شد. او متولد شهرستان اهر آذربایجان شرقی و ساکن تهران است که از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو قصد کاندیداتوری دارد.

مهدی‌زاده فرساد در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا به پشتوانه داماد رییس جمهور بودن کاندیدا می‌شوید؟ گفت: خود رییس جمهور محترم نیز به پشتوانه مردم پیروز شدند و بنده نیز به پشتوانه مردم و جوانان در انتخابات شرکت می‌کنم. جوانان خط شکن و آنتی فساد هستند، به همین جهت وارد این میدان شده‌ام.

وی تاکید کرد: قبل از اینکه داماد شخصیت خاصی باشم، فرزند آذربایجان هستم و افتخار می کنم.

وی در پاسخ به این‌که عملکرد نمایندگان فعلی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: عملکرد نمایندگان را مردم باید قضاوت کنند. به مجلسی کارآمد نیاز داریم که طرح و لایحه بدهد و با برنامه‌ریزی راهبردی به سمت جوانگرایی حرکت کند.

این داوطلب شرکت در انتخابات در مورد هزبنه‌های تبلیغاتی‌اش خاطرنشان کرد: هنوز زمان تبلیغات شروع نشده که هزینه‌ای هم لحاظ شود، انشاءالله بعد از شروع تبلیغات اعلام خواهم کرد.

وی در پاسخ به این‌که آیا رییس جمهوری از کاندیدا شدن دامادش مطلع است؟ گفت: بله، به عنوان یک فرزند از پدر کسب اجازه کرده و در انتخابات شرکت کرده ام.

وی افزود: بنده با پتانسیل و قابلیت های خود وارد این عرصه شدم تا در خدمت جامعه باشم، آذربایجان شرقی نیز استانی جوان است. در تاریخ مبارزات آذربایجان نیز جوانان بسیار و شیرزنانی چون زینب پاشا در این خطه پیشتازی کرده‌اند، اکنون در این استان نقش جوانان و شیرزنان کمرنگ شده و برای اعتلای این قشر پابر عرصه گذاشته ام.

مهدی‌زاده با بیان این‌که جوانان پل پیروزی هستند، تاکید کرد: هر کجا جوانان و بانوان حضور داشته‌اند، فساد از بین رفته است. فساد جایی ایجاد می شود که مدیر ۷۰ ساله لم داده و بدون برنامه ریزی پیش برود.

مهدی نوید نهند (۳۸ ساله) راس ساعت ۱1:۰۵ دقیقه جهت نام نویسی در یازدهمیت دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد فرمانداری تبریز شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی و شاغل وکالت می باشد.این داوطلب مجلس هدف خود را حمایت از قشر جوان اعلام کرد.

ساعت ۱۱:۱۶ رحیم افروزنده بخشایش (متولد ۱۳۵۲) وارد فرمانداری تبریز شد. وی دارای مدرک دکترای مدیریت بوده و کارمندیه سازمان صنعت، معدن و تجارت ، حضور در منطقه آزاد ارس و بخشداری گوگان را در کارنامه خود دارد.

نوراله نورالهی، متولد سال ۴۸ با مدرک فوق لیسانس مدیریت اجرایی دیگر داوطلبی است که وارد فرمانداری تبریز شد. او هم اکنون رییس مهندسی و اجرای شرکت گاز استان بوده و خدمت به مردم را هدف اصلی خود عنوان می‌کند. به گفته خودش به هیچ حزبی وابسته نبوده و بصورت مستقل وارد عرصه انتخابات می‌شود.

رضا پاشایی(متولد سال ۵۴)، با مدرک مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک و دکتری کسب و کار دیگر داوطلبی است که ساعت ۱۱:۴۵ جهت ثبت نام با جمعی از همراهان و خانواده‌ وارد فرمانداری تبریز شد. او رئیس انجمن قطعه سازان استان و رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور است.

پاشایی در جمع خبرنگاران گفت: به همراه خانواده آمده‌ایم تا عزم خود را در این مسیر نشان دهیم.

وی اظهار کرد: ما به صورت خانوادگی از پیش از انقلاب در عرصه صنعت فعال بوده ایم و بعد از انقلاب نیز فعالیت‌های بسیاری داشته‌ایم. در زمان جنگ نیز با ساخت رایگان ادوات جنگی به کمک رزمندگان شتافته و بعد از جنگ نیز به کار خود توسعه داده و برای جوانان اشتغال‌زایی کردیم.

وی تشریح کرد: امروز قطعاتی که از انگلستان وارد می‌شد را با یک پنجم قیمت تولید می‌کنیم و از سنگر تولید شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس را سر می‌دهیم.

وی با بیان این‌که سال ها در تشکل‌های مردم‌مدار فعالیت داشته و سعی کرده ایم فرصت را برای ایجاد اشتغال برای مردم باز کنیم، افزود: در نتیجه تلاش‌های خود موفق شده ایم تا توافق راه‌اندازی خط جوشکاری و مونتاز و رنگ خودرهای سمند را در استان امضا کنیم. همچنین توافق‌نامه ای امضا شده تا موتور خودروهای دیزلی در شرکت ایدم طراحی و ساخت شود.

پاشایی با بیان این‌که صنعت و تولید امری ملی بوده و متعلق به احزاب نیست، افزود: مردم باید نگاهی صنفی صنعتی داشته باشند. نمایندگان را هم تخریب نمی‌کنیم اما مطالبه گری می‌کنیم که چرا آذربایجان شرقی با دارا بودن پنج درصد جمعیت کشور، سهم سه و نیم درصدی در اقتصاد دارد.

وی تاکید کرد: شهر تبریز که زمانی قطب صنعتی کشور بوده در حال نزول است، باید دقت کنیم که چه کسانی می‌توانند بحران های صنعتی و اقتصادی جامعه را در کنار تحریم‌ها رفع کنند.

وی گفت: برنامه‌های خوبی پیش بینی کرده‌ایم و حتی برای حل موضوع بنزین هم برنامه داریم و اولین برنامه ما راه‌اندازی خط تولید خودروهای برقی و هیبریدی در استان است که اشتغالزایی بسیاری را به دنبال خواهد داشت، البته این موضوع با همت مسئولان و نمایندگان محقق می‌شود.

این داوطلب شرکت در انتخابات در پاسخ به این‌که نصب بنر تبریک برای وی در سطح شهر شائبه تبلیغاتی ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: زمانی که یک مسئول به سمتی استانی منصوب می‌شود، تشکل‌ها و نهادها بنر تبریک نصب می‌کنند، بنده نیز با رای سایر استان‌ها به سمتی کشوری انتخاب شده‌ام که برخی تشکل‌ها بدین جهت بنر تبریک نصب کردند. آیا صحیح است که وقتی یک تشکل به مسئول منتخب کشوری تبریک می‌گوید، آن را انتخاباتی کنیم؟

وی در مورد هزینه‌های تبیلغاتی‌اش گفت: عرصه انتخابات، عرصه رقابت است و ما نیز از دسترنج خود مبلغی را به این موضوع اختصاص داده‌ایم و به نحو شایسته به معرفی خود و برنامه‌هایمان خواهیم پرداخت؛ این سوال را از کاندیداهایی که حقوق مشخصی دارند بپرسید که هزینه های گزاف را از کجا می‌آوردند.

محمد جوادپور، متولد ۴۱ با مدرک کارشناسی ارشد حقوق قضایی دیگر داوطلبی است که جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد. او بازنشسته دادگستری بوده و اکنون نیز به شغل وکالت مشغول است. جوادپور هدف خود را خدمت به جامعه و تصویب قوانینی در راستای حل مشکل جامعه عنوان کرد و گفت: هرکسی که داوطلب شرکت در انتخابات مجلس می‌شود باید نیت خدمت به مردم را داشته باشد.

حسن قراخانلو، متولد ۶۶ با مدرک کارشناسی ارشد معماری و دانشجوی دکتری دیگر داوطلبی است که جهت ثبت‌نام وارد فرمانداری تبریز شد. او با بیان این‌که وابستگی یا عدم وابستگی خود به احزاب را بعدا اعلام خواهم کرد، گفت: بنده ساکن تبریز هستم و مجموعه‌ای توریستی درمانی راه‌اندازی کرده‌ایم که اشتغال به معنای واقعی را نشان خواهیم داد، در این رابطه برنامه ‌کاری آماده‌ای داریم و با عمل پیش خواهیم رفت نه شعار.

سکینه عباسی برون درقی متولد سال ۶۰، با مدرک دکتری روانشناسی و مشاوره خانواده دیگر بانوی داوطلبی است که جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد. وی در دانشگاه تبریز شاغل بوده و به گفته خودش بدون وابستگی به احزاب و گروه‌ها در انتخابات شرکت می‌کند. عباسی، پیگیری مشکلات مردم و کمک به حل این مشکلات را از جمله اهداف خود برشمرد.

 داوطلب "بنر به دست" هم وارد فرمانداری شد

سونیا فرضی زاد دیگر بانوی داوطلبی است که با یک بنر در دستش وارد فرمانداری تبریز شد؛ بر روی بنر نوشته شده بود: از حل مشکلات توسط نمایندگان مرد(چه اصلاح طلب چه اصول گرا) مایوس شده‌ایم بانوان به پا خیزید.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: اگر مردم لایق بدانند برای کمک به مردم آمده‌ام و قصد وعده‌های توخالی و پوج ندارم چون مردم از سخنرانی خسته شده‌اند، هدف من عمل است نه شعار. میزان تحصیلات، سن و برنامه‌های خود را بعدا اعلام خواهم کرد.

یوسف اصغری، متولد سال ۵۸، با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دیگر داوطلبی است که ساعت ۱۵:۵۷ وارد فرمانداری تبریز شد. او کارمند گمرک بوده و به گفته خودش متعلق به هیچ حزبی نیست. اصغری، هدف اصلی خود را اشتغال جوانان، زمینه‌سازی برای افزایش جوانگرایی در بین مدیران و همچنین معیشت جوانان و بازنشستگان عنوان کرد.

علی ذریه نوروز(۵۱ ساله) با مدرک کارشناسی ارشد حسابداری دیگر داوطلبی است که وارد فرمانداری تبریز شد. او کارمند شرکت آب و فاضلاب استان بوده و به گفته خودش بصورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کند. او در مورد اهدافش گفت: شرکت در انتخابات چه برای رای دادن و چه برای کاندیدا شدن را وظیفه خود می‌دانم، بر این اساس در راستای خدمت به مردم وارد میدان شده‌ام.

حامد مختاریان هروی(متولد ۶۲) با مدرک کارشناسی ارشد حسابداری دیگر داوطلبی است که وارد فرمانداری تبریز شد. او فعلا شاغل نبوده اما در حوزه اقتصادی فعالیت‌های داشته است. مختاریان، در مورد اهدافش گفت: خود را صالح می‌دانم به همین جهت در انتخابات شرکت کرده‌ام تا زمینه برای حضور جوانان در جامعه فراهم شود.

فرهاد پورنعمت فرزانه، متولد سال ۵۸ با مدرک دکتری دامپزشکی دیگر داوطلبی است که جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد. او فعال در بازار آزاد بوده و هدف اصلی خود را بهبود معیشت مردم و شفاف سازی اعلام کرد و گفت: مردم ایران نامحرم نیستند و باید از متن و حاشیه جامعه باخبر شوند.

امام جمعه هیدج هم وارد فرمانداری تبریز شد

حجت‌الاسلام اسدالله زارع(۵۱ ساله) امام جمعه هیدج زنجان، با مدرک دکتری حوزه (سطح چهار) وارد فرمانداری تبریز شد. او به مدت ۱۲ سال در بخش‌هایی از قزوین و زنجان امام جمعه بوده و ۱۱ سال سابقه تدریس در دانشگاه و حوزه علمیه را دارد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: حضور در انتخابات یک بحث و رای آوردن بحث دیگر است. این نظام با پشتیبانی مردم به پیروزی رسیده و این مردم همانطور که در پیروزی نظام نقش داشته‌اند در بقای آن هم نقش دارند.

وی با بیان این‌که زادگاهم تبریز است، اما به جهت مسئولیت خود فعلا ساکن شهری دیگر هستم، افزود: وابسته به هیچ حزبی نیستم و زیر چتر ولایت و به عنوان یک سرباز حرکت می‌کنم. مقالات گوناگونی هم تالیف کرده و کتابی هم به تحریر درآورده‌ام.

به گزارش ایسنا، در این میان برخی داوطلبان نیز حاضر به مصاحبه نشدند. یکی از داوطلبان به بهانه این‌که کت و شلوارش را نپوشیده از مصاحبه امتناع کرده و دیگر بانوی داوطلب نیز برای مصاحبه خجالت می‌کشد و صحنه مصاحبه را ترک می‌کند.

ثبت‌نام ۱۴۴ داوطلب از حوزه انتخابیه مرکز تبریز طی ۵ روز

فرماندار تبریز  از نام نویسی ۱۴۴ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس طی پنج روز خبر داد و گفت: ۱۵ داوطلب زن بوده و ۱۲۹ داوطلب مرد هستند. همچنین ۳۱ نفر دارای سابقه داوطلبی و ۱۱۳ نفر نیز برای اولین بار داوطلب شرکت در انتخابات مجلس هستند.

بهروز مهدوی  در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مدرک تحصیلی داوطلبان نیز گفت: ۱۷ نفر با مدرک دکتری، ۱۱۶ نفر با مدرک فوق لیسانس و ۱۱ نفر نیز با مدرک لیسانس، حوزوی و فوق دیپلم داوطلب شرکت در انتخابات شده‌اند.

وی با بیان این‌که بیشترین فراوانی سنی بین ۳۶ تا ۴۰ است، گفت: بیشترین فراوانی شغلی نیز مربوط به شغل کارمندی است.

مهدوی در ادامه تشریح کرد: ۲۴ داوطلب سابقه ایثارگری، ۱۲۰ نفر غیر ایثارگر و شش نفر سابقه نمایندگی مجلس دارند.

وی افزود: از مجموع کل داوطلبان حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، ۳۷ نفر در پنجمین روز ثبت نام برای انتخابات مجلس نام نویسی کرده‌اند که چهار نفر، داوطلب زن است.

وی با بیان این‌که طبق تجربه معمولا دو روز پایانی ثبت نام داوطلبان بیشتری جهت نام نویسی مراجعه می‌کنند، افزود: زمان ثبت نام قابل تمدید نبوده و تا پایان روز شنبه فرآیند ثبت نام انجام خواهد شد.

ثبت‌نام ۱۴۴ داوطلب از حوزه انتخابیه مرکز تبریز طی ۵ روز

فرماندار تبریز  از نام نویسی ۱۴۴ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس طی پنج روز خبر داد و گفت: ۱۵ داوطلب زن بوده و ۱۲۹ داوطلب مرد هستند. همچنین ۳۱ نفر دارای سابقه داوطلبی و ۱۱۳ نفر نیز برای اولین بار داوطلب شرکت در انتخابات مجلس هستند.

بهروز مهدوی در خصوص مدرک تحصیلی داوطلبان نیز گفت: ۱۷ نفر با مدرک دکتری، ۱۱۶ نفر با مدرک فوق لیسانس و ۱۱ نفر نیز با مدرک لیسانس، حوزوی و فوق دیپلم داوطلب شرکت در انتخابات شده‌اند.

وی با بیان این‌که بیشترین فراوانی سنی بین ۳۶ تا ۴۰ است، گفت: بیشترین فراوانی شغلی نیز مربوط به شغل کارمندی است.

مهدوی در ادامه تشریح کرد: ۲۴ داوطلب سابقه ایثارگری، ۱۲۰ نفر غیر ایثارگر و شش نفر سابقه نمایندگی مجلس دارند.

وی افزود: از مجموع کل داوطلبان حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، ۳۷ نفر در پنجمین روز ثبت نام برای انتخابات مجلس نام نویسی کرده‌اند که چهار نفر، داوطلب زن است.

وی با بیان این‌که طبق تجربه معمولا دو روز پایانی ثبت نام داوطلبان بیشتری جهت نام نویسی مراجعه می‌کنند، افزود: زمان ثبت نام قابل تمدید نبوده و تا پایان روز شنبه فرآیند ثبت نام انجام خواهد شد.

گزارش ایسنا از نخستین روز ثبت نام از داوطلبان در تبریز+عکس

گزارش ایسنا از دومین روز ثبت نام داوطلبان در تبریز+عکس

گزارش ایسنا از سومین روز ثبت نام از داوطلبان در تبریز+عکس

گزارش ایسنا از چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان در تبریز+عکس

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha