• پنجشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98091410144
  • خبرنگار : 50189

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان خبر داد

اجرای طرح بسیج نهال کاری در کرمان

اجرای طرح بسیج نهال کاری در کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با بیان این مطلب که ۳۷ هزار هکتار تاق‌زار در اطراف شهر کرمان وجود دارد که نبود آنها سبب بروز مشکلات عدیده ای در زمینه ریزگردها می‌شد، اظهار کرد: در طرح بسیج نهال کاری ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در ۹۱۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی شمال استان کرمان کاشته خواهد شد.

"مهدی رجبی‌زاده" امروز ۱۴ آذرماه در طرح نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز در کرمان گفت: امروز طرح ملی همایش سبز همزمان با سراسر کشور در کرمان آغاز خواهد شد که در قالب این طرح ۱۴ میلیون نهال در سطح کشور کاشته خواهد شد که نکته بارز و ویژگی مهم این طرح در این است که این اقدان، یک کار نمادین و نمایشی نخواهد بود و تا پایان دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که ۳۷ هزار هکتار طاغ زار در اطراف شهر کرمان وجود دارد که نبود این تاق‌زارها در زمینه ریزگردها مشکل عدیده ای را ایجاد می کرد، افزود: در طرح بسیج نهال کاری ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در ۹۱۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی شمال استان کرمان کاشته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با بیان اینکه طرح بسیج نهال کاری با شعار "بسیج همگانی نهال کاری برای ایران سرسبز" همزمان با سراسر کشور از اول آذر در استان کرمان آغاز شده، گفت: در این مدت ۶۵۰ هکتار اراضی ملی شهرستان های زرند، ریگان، شهربابک، رفسنجان، راور، بم، کرمان، نرماشیر، فهرج، انار، بافت و ارزوئیه نهال کاری شده است.

وی با بیان این مطلب که برای جلوگیری از حرکت شن‌های روان، این طرح در سراسر کشور و به ویژه استان کرمان اجرا می‌شود، افزود: ۸۶ هزار و ۸۰۰ اصله نهال از نوع بادام کوهی، بنه، طاغ، کهور، اسکمبیل، قره داغ و قیچ به مدت ۱۳ روز در عرصه‌های جنگلی، مرتعی و بیابانی شمال استان کرمان کاشته شده است و ۱۴ آذر نیز همزمان با سراسر کشور با حضور عموم جامعه ۳۹ هزار و ۷۰۰ اصله نهال از گونه‌های بادام کوهی، بنه، طاغ، کهور، اسکمبیل، قره‌داغ و قیچ در ۲۶۰ هکتار اراضی ملی ۱۲ شهرستان نامبرده شده کاشته می شود..

رجبی‌زاده هدف از اجرای این طرح را توسعه جنگل‌ها، تولید اکسیژن و جلوگیری از فرسایش خاک دانست و در ادامه با بیان اینکه این طرح در راستای تاکید سرپرست سازمان جنگل‌های کشور به منظور ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توسعه جنگل‌کاری اجرا شده است، گفت: در راستای این طرح قرار است در ۱۴ آذر ۱۴ میلیون اصله نهال نیز در سراسر کشور کاشته شود.

وی بیان کرد: این طرح با حضور گسترده اقشار جامعه به خصوص فعالان نهضت سبز، همیاران طبیعت، تسهیل‌گران، تشکل‌های مردم نهاد و تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری اجرا می‌شود که در این راستا با استفاده از تمام ظرفیت‌های دولتی، غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد و با شعار "بسیج همگانی برای ایران سرسبز" به مرحله اجرا در می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha