• جمعه / ۱۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98091510636
  • خبرنگار : 50005

گزارش ایسنا از ششمین روز ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی + عکس/ثبت‌نام ۱۸۰ داوطلب

گزارش ایسنا از ششمین روز ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی + عکس/ثبت‌نام ۱۸۰ داوطلب

ایسنا/آذربایجان شرقی ششمین روز ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در فرمانداری تبریز از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۵ آذر شروع به کار کرده و راس ساعت ۱۸ به کار خود پایان داد.

نازیلا آصفی(متولد ۴۱)‌، با مدرک دکتری مدیریت، داوطلبی است که ساعت ۹ صبح وارد فرمانداری تبریز شد. او در دوره اول و دوم شورای شهر تبریز منتخب مردم شده و به گفته خودش اولین معاون زن فرماندار بعد از انقلاب بوده است. وی از سال ۷۳ در رشته مدیریت در دانشگاه‌های مختلف تدریس کرده است.

آصفی در جمع خبرنگاران گفت: قبل از عزیمت به فرمانداری، به گلزار شهدا رفته و با شهدا تجدید میثاق کردم، چراکه هدف بنده خدمت به مردم و اصلاح شرایط است؛ مردم در شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی قرار دارند و هرکس کاری از دستش برمی‌آید باید وارد عرصه شود.

وی تاکید کرد: باید مجلس را به جایگاه اصلی آن که "راس امور" است، برسانیم.

پرویز احمدزاده(متولد ۵۳) دیگر داوطلبی است که با جمعی از همراهانش وارد فرمانداری تبریز شد. وی دارای مدرک دکتری زبان و ادبیات عرب گرایش ترجمه و نقد ادبی بوده و به گفته خودش تنها دارنده مدرک دکتری با این گرایش است. احمدزاده عضو هیات موسس و عضو هیات علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان‌ بوده و مترجم وزارت خارجه و مدرس زبان و ادبیات عربی است.

این داوطلب شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۶۰ ماه با یک تیم کارشناسی و نخبه علمی مشکلات شهری و استانی را بررسی کرده و احصا کرده‌ایم که هم‌اکنون در دست دارم و در نتیجه برای این مسائل راهکارهای علمی و عملی مبتنی بر قانون اساسی پیدا کردیم.

وی در ادامه گفت: ضمن احترام به تمامی جریان‌های سیاسی به دنبال جریان‌های مردمی هستیم چراکه معتقدیم جریان‌های مردمی بالاتر از جریان های حزبی و سیاسی بوده و احزاب نیز طی ۴۰ سال نتوانسته‌اند اصول مصرح قانون اساسی را انجام دهند بدین جهت از حزب مردم هستیم.

احمدزاده با تاکید بر این‌که مجلس دهم بر اساس ذوق زدگی مردم تشکیل شده بود که باعث شد نتواند به وظایف خود عمل کند، افزود: معتقدیم مجلس آتی جوان‌تر، پویاتر و بانشاط‌تر باشد. هدف اصلی ما ایجاد امنیت اقتصادی برای تامین معاش بوده و ما از جنس مردم هستیم.

وی با اشاره به کسانی وی را تا فرمانداری تبریز همراهی کردند، افزود: این همراهی نیز محصول نشست‌های شصت ماهه بوده و این افراد نیز از اصناف مختلف و دانشگاهیان هستند. این همراهی برنامه ریزی شده نبوده و این عزیزان بصورت خودجوش بنده را همراهی می‌کنند.

محمد ایرجیان(متولد ۵۲) دیگر داوطلبی است که با جمعی از همراهان و خانواده ساعت ۱۱ صبح وارد فرمانداری تبریز شد. وی دارنده مدرک دکتری تخصصی و جراح استخوان و مفاصل بوده و مسئول سابق بسیج جامعه پزشکی استان است.

ایرجیان در جمع خبرنگاران گفت: با علم، آگاهی، تخصص و شجاعت پا در کارزار انتخابات گذاشته‌ام، چراکه امروز آذربایجان و ایران نیازمند فداکاری است و به نماینده‌ای دانا، شجاع و صبور نیاز دارد، امروز مردم خواستار تغییر رویکرد و افکار نمایندگان هستند.

وی با بیان این‌که هدف ما تحقق خواسته به حق مردم است، افزود: بنده از قشر پایین جامعه آمده و از کفاشی مقابل باغ گلستان گرفته تا کسب مدارج عالی، ثابت کردم که قاطعانه مقابل مسئولان نالایق ایستاده ام و به توانمندی جوانان و بانوان اعتماد دارم. بنده اهل مبارزه به نفع مردم و جمهوری اسلامی ایران هستم.

وی با بیان این‌که هیات همراه بنده متشکل از خانواده و اقشار مختلف مردم، دانشگاهیان و خانواده شهدای مدافع حرم است، افزود: با این هیات حضور یافتیم تا بگوییم کار با افشار مختلف جامعه را بلدیم.

وی با تاکید بر این‌که بدون رانت و با سهمیه آزاد مدارج عالی را طی کرده‌ام، افزود: طرح تحول سلامت در ذات خوب است، اما چون کاری غیرکارشناسی و عجله ای بود امروز شاهد لطمات آن به ویژه برای اقشار محروم جامعه هستیم، این طرح نیازمند کارشناسی و چکش کاری بیشتری بوده و در این رابطه نیز تخصص و راهکار داریم.

ایرجیان در ادامه بیان کرد: از بطن مردم هستیم در خط ولایت، انقلاب و رهبری حرکت می‌کنیم و به هیچ حزب و جناحی وابسته نیستیم.

وی با بیان این‌که بنده در انتخابات شورای شهر نیز شرکت کرده بودم، گفت: در کمتر از ۳۰ روز موفق به کسب ۲۴ هزار رای شدم و این موضوع نشان می‌دهد که مردم به دنبال صداقت هستند. 

وی تشریح کرد: از درآمدهای خود بخشی را برای تبلیغات هزینه خواهم کرد.

مهدی عبدی(متولد ۶۱) با مدرک کارشناسی ارشد حقوق و کارشناسی ارشد روانشناسی، دیگر داوطلبی است که ساعت ۱۳ وارد فرمانداری تبریز شد. او کارمند رسمی سازمان ثبت احوال کشور بوده و به گفته خودش به دعوت شورای هماهنگی حزب‌الله شمالغرب و جمعی از اساتید و طلاب حوزه های علمیه وارد عرصه انتخابات می‌شود.

عبدی در جمع خبرنگاران گفت: در راستای لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نقش جوانان در گام دوم انقلاب، وظیفه دیدم وارد عرصه شده و به وظایف انقلابی خود عمل کنم.

وی با بیان این‌که تنها داوطلبی هستم که برنامه ۵۰ صفحه ای در حد برنامه استانی و برنامه کلان ملی ارائه کرده ام، تاکید کرد: حزب ‌الله همیشه سعی کرده به دور از هزینه‌ حرکت کرده و به همت خود اتکا کند و اسیر زد و بندها نباشد.

زهرا عبدالهی(متولد سال ۵۶) با مدرک کارشناسی ارشد ادبیات دیگر داوطلبی است که ساعت ۱۳:۳۰ وارد فرمانداری تبریز شد، او مدیر دبیرستان بوده و حمایت از اقشار ضعیف جامعه، کارمندان و خانواده های پرجمعیت را از جمله اهداف خود برشمرد. به گفته خودش وابسته به هیچ حزبی وابسته نیست.

حسن فیضی(متولد سال ۴۶) با مدرک فوق لیسانس مدیریت آموزشی دیگر داوطلبی است که وارد فرمانداری تبریز شد. او بازنشسته آموزش و پرورش بوده و به گفته خودش به حزب ندای ایرانیان وابسته است.

فیضی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به این‌که مجلس در راس امور نیست، به میدان آمده‌ایم تا مجلس را به جایگاه اصلی برسانیم. همچنین نظارت استصوابی برخی فرصت‌ها را از دست شایستگان گرفته است.

وی تشریح کرد: پا بر عرصه گذاشتم تا زبان مادری به جایگاه اصلی خود بازگشته و تاریخ، فرهنگ و آدب رسوم مناطق به راحتی به نسل بعد منتقل شود. صدا و سیما نیز هنوز ملی نشده و میلی است، از این رو وارد عرصه شدم تا مطالبات مردم را پیگیری کنم، چراکه چشم نمایندگان باید به مردم باشد.

وی با بیان این‌که نه تنها پایه تفکراتم، بلکه بصورت مادرزادی اصلاح طلب هستم و افتخار می‌کنم، گفت: بهتر است اصلاح طلبان در این عرصه متحد باشند.

سولماز طهمورثی، متولد سال ۶۸ با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دیگر داوطلبی است که وارد فرمانداری تبریز شد. او در یک شرکت خصوصی مشغول به کار بوده و به گفته خودش بصورت مستقل وارد عرصه انتخابات می‌شود. او هدف خود را حرکت در مسیر جوانگرایی عنوان کرد.

کاری که نمایندگان استان در مجلس دهم کردند در هیچ دوره‌ای انجام نشده بود/لاریجانی هم از اصلاح طلبان کتک خورد و هم از اصول گراها

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی دیگر داوطلبی است که جهت ثبت نام با جمعی از همراهانش وارد فرمانداری تبریز شد.

پزشکیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به این‌که آیا برای انتخابات مجلس لیست شخصی ارائه خواهد داد، اظهار کرد: تاکنون همیشه مستقل آمده ام، در سومین دوره حضور خود نیز نام مرا در لیست اصلاحات آوردند؛ بنده به شدت پایبند اصلاحات هستم چنانکه به شدت پایبند اصولگرایی هستم و نمی‌دانم آنانی که خود را اصولگرا می‌دانند به چه چیزی معتقدند که ما نیستیم. در این دوره نیز اگر کسی هم ما را در لیست قرار دهد باز هم ما نماینده مردم خواهیم بود نه نماینده گروه.

وی با تاکید بر این‌که روش مجلس طی دوره های مختلف یکی بوده و به همین دلیل چیزی در مجلس اتفاق نمی افتد، گفت: اینکه می گویند این مجلس ضعیف است و فلان مجلس قوی بود، حرف درستی نیست، چراکه مشکلات فعلی در نتیجه عملکرد این مجلس نبوده و به عملکرد مجالس گذشته مربوط است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد اهداف و برنامه‌های آتی خود برای مجلس، عنوان کرد: هر چیزی که از دستمان بربیاید و خیر جامعه باشد در  همان راستا تلاش خواهیم کرد؛ در دوره هشتم که اولین دوره حضور بنده در مجلس بود، در حوزه بهداشت و درمان تلاش کردیم، آن زمان حتی مرده را از بیمارستان ترخیص نمی‌کردند و پول می‌گرفتند، اما طی تصمیماتی که در کمیسیون بهداشت اتخاذ کردیم و دولت هم همکاری کرد، وضعیت بهداشت و درمان دگرگون شد و نوع نگاه به درمان نیز بسیار عوض شد.

پزشکیان افزود: معتقدم در مجلس دهم، کاری که نمایندگان استان کردند در هیچ دوره‌ای انجام نشده بود، مشکلات معدن مس سونگون، نفلین سینیت سراب، راه‌اندازی خط اتیلن پتروشیمی، سه برابر شدن تولیدات پتروشیمی، اقدامات احیای دریاچه ارومیه مثل پروژه انتقال آب از زاب از جمله کارهای بزرگی است که در این دوره انجام شد. همچنین در حوزه راه‌ها نیز کارهایی استثنایی انجام شد. در حوزه بهداشت و درمان نیز در تمامی شهرها مراکز بهداشتی داریم.

وی افزود: این دوره کارهای بسیاری شده که هم قدردان دولت و همچنین قدردان سایر نمایندگان هستیم، چراکه با انسجام و دست به دست هم دادن کارها را پیش بردیم.

وی در مورد هزینه‌های تبلیغاتی‌اش گفت: تاکنون هزینه‌ای نکردم و همواره مردم بدون هیچ چشم‌داشتی برایم تبلیغ کرده اند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد مجلس یادآور شد: تا زمانی که چنین انتخاباتی داریم و اینگونه نمایندگان به مجلس می‌رود، مجلس هم همین خواهد بود، مگر اینکه انتخابات استانی شود، طرح استانی شدن انتخابات در مجلس تصویب و در شورای نگهبان گیر می‌کند. اگر انتخابات استانی باشد، دیدگاه‌ها بازتر شده و افرد استانی تر و بلندتر فکر می کنند. همچنین اگر احزاب باشد امور بهتر پیش خواهد رفت اما نه احزاب را داریم و نه انتخابات استانی است.

این داوطلب شرکت در انتخابات در ادامه به سوال دیگری مبنی بر این‌که مجلس بدون لاریجانی چگونه خواهد بود؟ گفت: چه فرقی دارد لاریجانی یا غیر لاریجانی؟ البته هر انسان تاثیر خود را دارد اما جای او نیز فرد دیگری آمده و تفاوتی نخواهد کرد. لاریجانی هم از اصلاح طلبان کتک خورد و هم از اصول گراها.

وی با تاکید بر این‌که باید در کل کشور شفاف سازی شود، افزود: FATF خارجی را ول کنید اگر FATF داخلی را پیاده کنیم کسی نمی‌تواند پولی جابه جا کرده و زمین خواری کند. اگر سیستم درست شود پول ها گم نمی شود و رانت ایجاد نمی شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری افزود: بارها این سخن را گفته‌ام و مرا متهم به تجزیه طلبی کرده‌اند، در حالی که اتهام بسیار بی ربطی است؛ نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، منشور حکومت اسلامی است، در منشور حکومت اسلامی مالک اشتر استاندار یک منطقه است که تصمیم گرفته و اجرا می‌کند، در حالی که در ساختار سیاسی مملکت این ساختار حاکم نبوده و حتی به رییس جمهور و رهبری هم این اختیار را نداده‌ایم.

پزشکیان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم ساختار را اسلامی کنیم باید نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر را در این مملکت پیاده کنیم، آن وقت می‌شود حکومت اسلامی.

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: فعالان محیط زیست کنار دریا بوده و آب به دریا می‌ریختند که آنان را گرفتند، در خیابان نبودند و راه را نبسته بودند، این موضوع به نگاه ما بر می‌گردد که تحمل نظر مخالف را نداریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا گرانی بنزین در دیگر کالاها موثر خواهد بود، افزود: تلاش می‌کنند که نگذارند، اما نمی‌شود که اثر نگذارد؛ باید با مردم با صراحت حرف بزنیم، تا دیروز نفت و گاز می‌فروختیم و قیمت را نگه داشته بودیم اما اکنون نمی‌توانیم بفروشیم، از این‌رو باید قیمت تمام شده را گرفت و نمی‌توان بصورت یارانه دار ارائه داد. باید روش منابع و پول درآوردن عوض شده و از افرادی مثل من پول گرفته و به فقیر داده شود.

این داوطلب شرکت در انتخابات تشریح کرد: اکنون با ۵۰ هزار تومان مشکل فقیر حل نمی شود و تورم ایجاد خواهد شد و نمی توانند جلویش را بگیرند. معتقدم اطلاع رسانی نه فقط در دولت بلکه در روحانیت و منبرها نیز آنگونه که باید درست انجام نمی‌شود، ما در شدیدترین جنگ اقتصادی قرار داریم و آمریکا با تمام قدرتش می‌خواهد ایران را زمین بزند. چین و روسیه و اروپا با آن عظمتشان از آمریکا می‌ترسند، ما ایستاده‌ایم و باید صادقانه بگوییم که این ایستادن هزینه دارد، نه اینکه بگوییم فلان کس بی عرضه است.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر این‌که با کناره‌گیری لاریجانی از انتخابات مجلس یازدهم، برای ریاست مجلس برنامه‌ای دارد؟ گفت: خیر برنامه‌ای در این رابطه ندارم.

کمال‌الدین رحمانی(۵۳ ساله)، فوق دکتری مدیریت صنعتی دیگر داوطلبی است که وارد فرمانداری تبریز شد. او استان دانشگاه آزاد بوده و به گفته خودش به حزب خاصی وابسته نیست.

وی با بیان این‌که سه دوره در شهری دیگر کاندیدا شده‌ام و یکبار نیز با بند ۲۸ و ۱ قانون رد صلاحیت شده‌ام، افزود: آمده‌ام تخصص خود را در راستای رفع مشکلات جامعه به کار بگیرم و همچنین اثبات کنم که در مورد ردصلاحیت بنده در دوره قبل، اشتباه کرده‌اند.

وی افزود: بنده اصالتی سلماسی داشته اما ساکن تبریز هستم؛ تاکنون نیز ۱۲ کتاب، ۶۰ مقاله ISI، و ۱۰۰ کار تحقیقاتی دارم و همچنین ۱۰ بار به عنوان پژوهشگر برتر کشوری انتخاب شدم.

لطیف لطیفی(متولد 41)، با مدرک فوق لیسانس علوم استراتژیک و مطالعات دفاعی دیگر داوطلبی است که جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد. او مدرس گروه معارف در دانشگاه های مختلف بوده و به گفته خودش دارای تفکر اصولگرا بوده و دو دوره قبلی نیز از همین طیف داوطلب شرکت در انتخابات بوده است.

وی تاکید کرد: فوری ترین نیاز کشور اصلاح ساختارهای بودجه نویسی و سیاست های مالی و تقویت پول ملی بوده و این موارد جزو برنامه های کلان و اساسی است؛ تبریز نیز به عنوان شهر اولین ها باید نقش اول را در اصلاح ساختارهای بودجه داشته باشد.

ثبت نام ۱۸۰ داوطلب از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو طی ۶ روز

فرماندار تبریز در پایان ششمین روز ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: طی شش روز ثبت نام، ۱۸۰ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نام‌نویسی کردند.

بهروز مهدوی گفت: ۱۶۱ نفر از داوطلبان آقا بوده و ۱۹ داوطلب نیز خانم هستند. همچنین ۲۳ داوطلب با مدرک دکتری، ۱۴۴ داوطلب با مدرک فوق لیسانس، هشت داوطلب با مدرک لیسانس و پنج داوطلب نیز با مدرک حوزوی تاکنون در انتخابات نام نویسی کرده‌اند.

وی با بیان این‌که بیشترین فراوانی سنی داوطلبان بین ۳۶ تا ۴۵ سال است، افزود: بیشترین فراوانی شغلی نیز مربوط به شغل کارمندی و شغل آزاد است.

وی با بیان این‌که ۲۸ نفر از داوطلبان سابقه ایثارگری دارند، گفت: هفت داوطلب نیز دارای سابقه نمایندگی بوده و ۱۷۳ نفر نیز سابقه نمایندگی مجلس ندارند؛ همچنین ۳۵ نفر دارای سابقه داوطلبی در ادوار گذشته و ۱۴۵ نفر نیز برای اولین بار داوطلب شده‌اند.

فرماندار تبریز با تاکید بر این‌که فردا آخرین روز ثبت نام است، گفت: داوطلبان در اوایل وقت اداری جهت ثبت نام مراجعه کرده و ثبت نام خود را به انتهای وقت موکول نکنند، چراکه گاه ثبت نام به دلایل مختلف "ناقص بودن مدارک و...،" به طول می‌انجامد.

وی با تاکید بر این‌که بیشترین مشکل مدارک مربوط به مدرک تحصیلی است از این‌رو داوطلبان حتما اصل مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاه مربوطه دریافت کنند، افزود: اگر کسی نیاز به مراجعه به تهران را داشت، در وزارت کشور هم می‌تواند ثبت نام خود را انجام دهد.

وی با بیان این‌که بسته به نظر وزارت کشور امکان تمدید ثبت نام وجود خواهد داشت، افزود: در ششمین روز ثبت نام نیز ۳۲ داوطلب از حوزه انتحابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ثبت نام کردند.


گزارش ایسنا از نخستین روز ثبت نام از داوطلبان در تبریز+عکس

گزارش ایسنا از دومین روز ثبت نام داوطلبان در تبریز+عکس

گزارش ایسنا از سومین روز ثبت نام از داوطلبان در تبریز+عکس

گزارش ایسنا از چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان در تبریز+عکس

گزارش ایسنا از پنجمین روز ثبت نام از داوطلبان در تبریز+عکس

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha