• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98091611110
  • خبرنگار : 50163

مهارت‌آموزی؛ راهکاری برای توانمندسازی دانش‌آموزان استثنایی

مهارت‌آموزی؛ راهکاری برای توانمندسازی دانش‌آموزان استثنایی

ایسنا/زنجان رئیس آموزش و پرورش خرم‌دره گفت: مهارت‌آموزی، راهکاری برای توانمندسازی دانش‌آموزان استثنایی است.

لعیا جعفری در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی معلولان، با اشاره به این‌که تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر توجه به تفاوت‌های فردی و رعایت عدالت آموزشی در برنامه‌ریزی‌های آموزشی و پرورش است، افزود: این سند نهاد تعلیم و تربیت را موظف کرده در همه ساحت‌ها جایگاه ویژه‌ای برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان معلول نیز پیش‌بینی و با استفاده از متخصصان و کارشناسان این حوزه، زمینه توسعه آموزش و پرورش باکیفیت را مطابق با استانداردهای جهانی فراهم آورد.

وی با اشاره به توانمندی‌های بالای معلولان، ادامه داد: حضور موفقیت‌آمیز دانش‌آموزان معلول در آزمون ورودی به دانشگاه‌ها و توسعه مهارت‌های عملی آنان، زمینه دست‌یابی به کفایت اقتصادی و اجتماعی آنان را بیش از پیش در سال‌های اخیر فراهم کرده است.

رئیس بهزیستی شهرستان خرم‌دره افزود: امروز وزارت آموزش و پرورش همه امکانات را برای ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و فرهنگی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم آورده و با برنامه‌های متنوعی چون توسعه آموزش تلفیقی و فراگیر، ارائه بسته خدمات حمایتی و توان‌بخشی، ارتقای کمی و کیفی محتوای آموزشی و توجه ویژه به فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی و ایجاد تسهیلات جهت ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان، رضایت نسبی آنان را محقق ساخته است.

این مسئول با اشاره به این‌که شعار روز جهانی معلولان مبنی بر «توانمندسازی افراد معلول و اطمینان از مشارکت و برابری» است، ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جهت توسعه کمی و کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توان‌بخشی به دانش‌آموزان معلول عزم جدی دارد و برای تحقق عدالت اجتماعی در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

وی ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان معلول را یکی از دغدغه خانواده‌های آن‌ها دانست و گفت: باید همه موانع بر سر راه تحصیل این دانش‌آموزان برداشته شود.

جعفری با تاکید بر این‌که معرفی استعدادها و ظرفیت معلولان فرصتی برای رشد شخصیتی و خلاقیت‌های هنری و فکری آنان فراهم می‌کند تا برای ورود به جامعه آماده شوند، ادامه داد: نهادها و ارگان‌های دولتی نیز با ارزش‌گذاری و قدر نهادن به تلاش معلولان برای حضور در عرصه‌های دانش و فن، به شعار معلولیت محدودیت نیست، جامه عمل پوشانده و به ایجاد انگیزه و تقویت اعتماد به نفس این افراد کمک می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha