• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98091611181
  • خبرنگار : 50295

رئیس حوزه هنری استان زنجان:

تئاتر در رویارویی با مخاطب، معنی و مفهوم خود را می‌یابد

تئاتر در رویارویی با مخاطب، معنی و مفهوم خود را می‌یابد

ایسنا/زنجان رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: در جشنواره امکان ایجاد فضای تبادل‌نظر بین هنرمندان به‌وجود می‌آید.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تئاتر برای هر شهر به منزله ویترین آن شهر است و با توجه به هنرمندانی که در شهر ما هستند و پتانسیل تئاتر استان، می‌توان جشنواره‌هایی با کیفیت بالا برگزار کرد.

این مسئول با بیان اینکه تئاتر با فرهنگ ایرانی و جغرافیایی منطقه بیگانه شده است، گفت: متاسفانه در تئاتر زنجان شاخه‌ای از آیین‌ها، آداب و رسوم، جامعه‌شناسی و فرهنگ منطقه را نمی‌بینیم که این مشکل نشان‌دهنده آن است که تئاتر ما نیاز به یک هدایت دارد.

نعمتی بیان کرد: اگر تئاتر امروز نتواند دردی از دردها و مشکلات جامعه را حل کند و راهکار نشان ندهد، ماندگار نخواهد بود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: در تئاتر باید به بسیاری از مسائل و مشکلات مردم که با زبان هنر آمیخته، پرداخت تا بتواند به همه قشرهای جامعه نزدیک‌تر شود و متاسفانه در تئاتر امروز بیشتر شاهد یاس و ناامیدی هستیم تا نشاط و پویایی.

این مسئول گفت: تئاتر در رویارویی با مخاطب است که معنی و مفهوم خود را درمی‌یابد و اینکه تئاتر در استان محدود شده و گستره محدودی می‌تواند از آن استفاده کند، درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: محدود کردن مخاطب و جشنواره‌زدگی یکی از آفت‌های موجود برای تئاتر است و این درست نیست که تئاتر برای جشنواره باشد، بلکه باید در طول سال اجرا شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان ادامه داد: تئاتر استان از لحاظ تکنیکی بسیار خوب و قوی است و در استان هنرمندان و کارگردان‌های خوبی داریم ولی از نظر محتوا چون به فرهنگ بومی و منطقه‌ای، ایرانی اسلامی و به مشاهیر و تاریخ توجه کمتری شده است، همین موضوع موجب شده است از اثربخشی و اثرگذاری آن کاسته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha