• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98091611316
  • خبرنگار : 71489

مافی: مجلس دهم از سمت همه گروه‌های سیاسی مورد تخریب قرار گرفت

مافی: مجلس دهم از سمت همه گروه‌های سیاسی مورد تخریب قرار گرفت

نماینده مجلس دهم گفت: زنان ما باید فعال و موثر در صحنه ها و عرصه های مختلف انتخاباتی من جمله مجلس شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، پروانه مافی نماینده مردم در مجلس دهم که برای ثبت‌نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات فرمانداری تهران حضور یافته بود در جمع خبرنگاران درباره هدف حضور خود در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: یکی از اهدافم ادامه فعالیت‌ها در دوره قبل است؛ برخی لوایح و طرح ها از جمله قانون تسهیل ازدواج جوانان که از سال 84 مغفول مانده بود، همچنان نیمه کاره مانده است.

وی گفت: یکی دیگر از اهداف پیگیری طرح هایی است که بتواند عدالت اقتصادی در کشور ایجاد کند؛ یکی از راه های مهار فقر در همه کشورهای جهان و حمایت از کم درآمدها مالیات است که در کشور ما هنوز به خوبی انجام نشده است. طرح سی جی پی یکی از طرح های کمیسیون اقتصادی مجلس است که بعید می‌دانم در این مجلس تحقق پیدا کند. اخذ مالیات از خانه های خالی و ماشین های لوکس و به طور کلی اخذ مالیات از اغنیا و ثروتنمدان برای ایجاد کاهش فاصله میان اغنیا و فقرا یکی از اهدافی است که پیگیری خواهم کرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس دهم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف این است که تعداد زنان در مجلس کم است را افزایش دهیم؛ البته در دوره دهم رشد دو برابری داشتیم که موجب اقدامات موثری بود و توانست رضایت سیاسیون و احزاب را کسب کند، اما هنوز این تعداد نسبت به مجالس دنیا بسیار کم است.

مافی افزود: زنان ما باید فعال و موثر در صحنه ها و عرصه های مختلف انتخاباتی من جمله مجلس شرکت کنند. ما باید برای حل مشکلات با حضور زنان این فقدان را جبران کنیم. ما در خاورمیانه مشکلی از نظر تعداد زنان نداریم. برای مثال در کشور عراق نزدیک به 20 درصد از نمایندگان‌شان از زنان هستند، در حالیکه با توجه به تلاش های صورت گرفته در کشور ما این میزان به 6 درصد رسیده است.

نماینده مردم در مجلس دهم درباره تاثیر اتفاقات اخیر بر میزان  مشارکت مردم در انتخابات تصریح کرد: اغتشاشات اخیر یک بحثی است که باید از چند جنبه مورد توجه قرار گیرد. بخشی مربوط به اعتراضات مردمی است که گاها نسبت به شرایط معیشتی سختی که برای طبقات کم درآمد وجود دارد، دولت و مجلس باید از طریق طرح ها و لوایح حمایتی برای آنها این فاصله را کم کنند.

وی افزود: البته طبیعتا این سختی ها و تنگناها ممکن است در مشارکت مردم اثر بگذارد و به نظرم در این دو ماهه باقی مانده فرآیندهای اجرایی دولت و قوانین تنظیمی مجلس بسیار می تواند در جذب مشارکت حداکثری موثر باشد.

مافی در پاسخ به این پرسش که رویکرد اصلاحات در انتخابات پیش رو قهر است یا مشارکت؟ تاکید کرد: تا این لحظه همه موثر و قوی حاضر هستند و از همه بخش ها دعوت کردند تا کسانی که توان حضور در مجلس دارند حضور پیدا کنند؛ فعلا که آشتی هستیم.

مافی با تاکید بر اینکه مجلس دهم کارهای خوبی انجام داده و قوانین مهمی به تصویب رسانده است، گفت: لوایح مدیریت بحران، قوانین حمایت از معلولان، قانون اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی از این نمونه هستند که بسیار مهم و اثر گذار در طول عمر مجلس بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه های سیاسی برای بدست آوردن کرسی های مجلس آینده تخریب های زیادی برای مجلس دهم صورت گرفته است و مجلس دهم تحت فشار و تخریب های بسیار زیادی بود و شاید این میزان از تخریب را هیچ دوره ای از مجلس ندیده باشد.

نماینده مجلس دهم در پایان افزود: مجلس دهم از سمت همه گروه های سیاسی مورد تخریب قرار گرفت. بخشی مربوط به رصد فضای مجازی بود که در مجالس قبلی وجود نداشت که از این نظر خیلی خوب است. نسبت به مجلس دهم کم لطفی شده و ان شاءالله در مجلس یازدهم طرح هایی که در نوبت رسیدگی هستند امکان رسیدگی پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha