• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 98091611383
  • خبرنگار : 71442

ایسنا ۲۰ ساله شد

محمدمهدی فرقانی: سنگ‌ بنای ایسنا خوب بود و آجرهایش خوب بالا رفت

محمدمهدی فرقانی: سنگ‌ بنای ایسنا خوب بود و آجرهایش خوب بالا رفت

محمدمهدی فرقانی ـ استاد باسابقه ارتباطات ـ بیستمین سال تاسیس ایسنا را تبریک می‌گوید و برای این خبرگزاری آرزویی دارد؛ او امیدوار است، دیگرانی که در آینده خواهند آمد، پنجاهمین و صدمین سال بنیان‌گذاری ایسنا را جشن بگیرند و ایسنا همیشه موفق باشد.

رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با اعتقاد بر اینکه ایسنا در بین خبرگزاری‌های فعال در ایران میانسال است، در عین حال می‌گوید: از همان ابتدا برای ایسنا سنگ‌بنای خوبی گذاشته شد و تا به امروز هم آجرهای این ساختمان خوب بالا رفته است. ما هنوز هم خیلی از خبرهای دست اول را از ایسنا می‌شنویم.

محمد مهدی فرقانی یکی از ویژگی‌های اصلی ایسنا را جوان و دانشجو بودن نیروهای آن می‌داند و می‌گوید: اولین ابتکاری که ایسنا به خرج داد، نیروهای جوان و دانشجویانی را به خدمت گرفت که انگیزه داشتند، پاک بودند، بی‌آلایش بودند، علاقه و استعداد داشتند و به همین دلیل هم پیشرفت خوبی هم داشته است. امیدوارم، دیگرانی که در آینده خواهند آمد، پنجاهمین و صدمین سال بنیان‌گذاری ایسنا را هم جشن بگیرند و ایسنا همیشه موفق باشد.

این استاد ارتباطات و روزنامه‌نگار باسابقه در پایان درباره‌ توصیه‌اش به ایسنا و دیگر خبرگزاری‌ها چنین می‌گوید: خبرگزاری‌ها در مرز بین رسانه‌های سنتی و نوین حرکت می‌کنند، به این دلیل که خبرگزاری هستند، رسانه‌ی سنتی‌اند و به این دلیل از آن ساختار سنتی‌شان تا حدی غافل شده‌اند که تبدیل به رسانه شده‌اند و ساختار مدرنی پیدا کرده‌اند. در شرایطی که فضای مجازی همه‌ی وقت کاربران را به خودش اختصاص می‌دهد و خیلی‌ها از مراجعه به رسانه‌های سنتی احساس بی‌نیازی می‌کنند، ما باید در رسانه‌ها پاسدار یکسری ارزش‌های روزنامه‌نگاری حرفه‌ای باشیم که عمر مفید رسانه‌ها را طولانی کند. ارزش‌هایی مثل صداقت، عینیت، امانتداری، اخلاق حرفه‌ای و مواردی از این قبیل اگر در دستور کار همه‌ی اهالی رسانه قرار بگیرد، همچنان مرزبندی‌شان را به عنوان رسانه‌های پاسدار ارزش‌های انسانی، می‌توانند حفظ کنند و تا حدی مرجعیت را برگردانند.

بخشی از گفت‌وگوی تصویری محمد مهدی فرقانی درباره بیستمین سالگرد تاسیس ایسنا را می‌توانید در زیر تماشا کنید:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha