• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98091611422
  • خبرنگار : 50233

/20 سال با ایسنا/

ایسنا "هوای تازه‌ای" در سپهر رسانه‌ای ایران

ایسنا "هوای تازه‌ای" در سپهر رسانه‌ای ایران

ایسنا/سمنان خبرگزاری ایسنا امروز 16 آذر، 20 ساله شد.

ایسنا در همه 20 سال گذشته کوشیده با حفظ هویت دانشجویی‌اش، نشاط و شور جوانی را نه تنها به بدنه ایسنا که به بدنه و فضای رسانه‌ای کشور تزریق کند.

در این 20 سال خبرنگاران بسیاری در مکتب ایسنا پرورش یافتند، ایسنا بی‌تردید یکی از بزرگترین رسانه‌های خبرنگارساز در کشور بوده است و همین ویژگی، امروز به یکی از نقاط قوت این خبرگزاری تبدیل شده؛ گویی که ایسنا فراتر از ساختمان ایسنا در خیابان شهید وحید نظری و مناطق خبری این خبرگزاری در استان‌ها رفته و به وسعت فضای رسانه‌ای در کشور تکثیر یافته چرا که کمتر رسانه معتبری در کشور وجود دارد که از سرمایه‌هایی که در ایسنا پرورش یافتند بی‌نصیب مانده باشد.
آزادی عمل رسانه‌ها راه را بر فساد می‌بندد

یک مدرس دانشگاه از ایسنا به عنوان رسانه‌ای تاثیرگذار در کشور نام برد و گفت: ایسنا نه تنها با ظهورش یک خلا بزرگ را پر کرد بلکه آغازگر راهی شد که بسیارانی در پی‌اش آمده‌اند.

حسین اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگرچه در مجموع نمی‌توان عملکرد رسانه‌ها در ایران را در شمایی کلی بسیار موفق ارزیابی کرد اما در بین رسانه‌های کشور رسانه‌هایی همچون ایسنا بوده‌اند که توانسته‌اند به رسالت خود جامه عمل بپوشانند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در ایران باید با فراغ‌بال بیشتری به موضوعات مختلف بپردازند ادامه داد: دادن آزادی عمل بیشتر به رسانه‌ها می‌تواند تا حد زیادی راه را بر فساد در کشور ببندد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه اگر رسانه‌های داخلی به نیاز مخاطب پاسخ ندهند، مخاطب در عصر فضای مجازی معطل نمی‌ماند و به سمت رسانه‌های خارج سوق داده می‌شود گفت: با تحولاتی که فضای مجازی در حوزه اطلاع‌رسانی ایجاد کرده، جایی برای نپرداختن به برخی خبرها نمی‌ماند و لذا نپرداختن رسانه‌های معتبر و رسمی داخلی به برخی موضوعات، تنها زمینه گوچ مخاطبان از این رسانه‌ها را به دنبال دارد که این مهم در درازمدت ممکن است به زیان جامعه باشد.

وی از ایسنا به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین خبرگزاری‌های داخلی نام برد و گفت: ایسنا یک خبرگزاری پیشرو است و رشد و اعتلای بیش از پیش آن می‌تواند به رشد و توسعه رسانه‌ای در کشور کمک زیادی کند.

اکبری با تبریک 20 سالگی ایسنا اظهار کرد: گاهی برخی رسانه‌ها در کشورهای توسعه‌یافته از قدمت چندصدساله برخوردارند و همین پیشینه به نفوذ بیشتر آن ها در دنیا کمک می‌کند امیدوارم اولین خبرگزاری غیردولتی ایران نیز در سده‌های آتی به رسانه‌ای با قدمت و پیشینه چندصدساله تبدیل شود؛ ارزش و ظرفیتی که مجموعه خلاق و جوان ایسنا شایستگی آن را دارد.

ایسنا و دوری از گرایشات سیاسی و جناحی

محمدتقی قدس,رئیس انجمن خبرنگاران استان، سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی و از شاخص‌ترین پیشکسوتان رسانه‌ای در استان سمنان است.
محمدتقی قدس معتقد است که دوربودن اصحاب این خبرگزاری از گرایشات سیاسی و جناحی یکی از نقاط قوت ایسنا است. این پیشکسوت و فعال رسانه‌ای هم‌استانی در یادداشتی آورده است:

درروزهای آغازین فعالیت این خبرگزاری شاید تصور نمی شد که بتواند  با وجود خبرگزاری جمهوری اسلامی به‌عنوان تنها خبرگزاری رسمی نظام، از جایگاه مناسبی در عرصه اطلاع رسانی کشور و استان سمنان پیدا کند ، اما اکنون پس از 20 سال فعالیت و درحالی که ده‌ها خبرگزاری و پایگاه خبری پا به عرصه وجود گذاشته و هریک گوشه ای از کار اطلاع رسانی را در کشور عهده دار شده‌اند ، به همت نیروهای زبده و کاربلدی که دراین عرصه به همکاری بااین خبرگزاری پرداخته اند، بی تردید خبرگزاری ایسنا،  ازجایگاهی مناسب و مطلوب درعرصه اطلاع رسانی کشور و استان برخوردار است .

اما ، از نظراینجانب همکاران امروز و این سال‌های خبرگزاری ایسنا در استان سمنان بدون شک اززبده ترین خبرنگاران و تصویر برداران استان و حتی کشور هستند .

انتخاب استادانه تیترهای بدیع ، جاذب و جامع و حرکت در مرز گزارش و داستان در گزارش‌های خبری و ایچاد جذابیت برای خوانندگان، از جمله ویژگی‌های اخبار و گزارش‌های تهیه شده از سوی این همکاران می باشد که درزمانی که کمتر حوصله‌ای برای خواندن مطالب مفصل وجوددارد ، خواننده را به مطالعه تولیداتشان ترغیب می‌کند .

از دیگر امتیازاتی که همکاران خبرگزاری ایسنا دراستان سمنان از آن برخوردارند ، دوربودن از گرایشات سیاسی و جناحی است و درشرایطی که تولیدات غالب رسانه‌ها حتی رسانه ملی متاثر از دیگاه‌های و تمایلات جناحی است، همکاران این خبرگزاری بدون توجه به این وابستگی‌ها و یا باتاثیر پذیری کمتر از این‌گونه تعلقات، اخبار و گزارشات قابل اعتماد تری را با خوانندگان و مخاطبان خود ارائه می کنند .

سمانه سلطانی دکترای ارتباطات، مدرس دانشگاه و از خبرنگاران با سابقه استان سمنان است که تجربه کار در رسانه‌های مختلف را در کارنامه خود دارد.
این فعال رسانه‌ای که به ایسنا از دریچه‌ای دیگر نگریسته از تلاش همکاران ایسنایی در این دو دهه به مثابه "هوای تازه‌ای" در سپهر رسانه‌ای کشور تعبیر کرده است.

ایسنا همیشه با هوای تازه ای همراه است

ایسنا اگرچه نسبت به خبرگزاری ایرنا نوپا محسوب می شود، اما آنچنان حرفه ای وارد عرصه رسانه ای کشور شده که حذف و نبود ایسنا را نمی‌توان متصور شد. بسیاری از خبرنگاران حرفه ای کشور در این رسانه تاثیرگذار فعالیت کرده اند و فعالیت می کنند. ایسنا رسانه ای حرفه ای و دارای کادری کاربلد است که به حتم می‌تواند در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شفاف، دقیق و به موقع برای سایر رسانه‌ها الگو باشد.

هر زمان که میخواهم خبری بخوانم که هوای تازه ای در کلمه کلمه اش داشته باشد، به ایسنای استان سمنان سر میزنم، هر گاه که بخواهم گزارشی را با حال و هوای شاعرانه بخوانم به دنبال گزارش های هوشنگ حبیبی بسطامی می گردم، هرگاه بخواهم خبری را حرفه ای و بی طرفانه و با اشاره به تمام زوایای ماجرا بخوانم، ایسنا را انتخاب میکنم و هرگاه بخواهم تصاویر را از زاویه ای هنرمندانه به تماشا بنشینم حتما و حتما ایسنا را جستجو می‌کنم و مسعود محقق را. اگر هنرمند مجسمه ساز بودم، حبیبی بسطامی را مدل مجسمه ام برای نماد خبرنگاری و مسعود محقق را مدل تندیسم به عنوان نماد عکاس می‌کردم.تخصص و حرفه ای بودن ایسنای استان سمنان مایه مباهات ماست، ایسنا همیشه با هوای تازه ای همراه است. سالگردتان مبارک و امیدوارم روند آهسته و پیوسته و رو به رشدتان ادامه داشته باشد.

گزارش‌های حرفه‌ای و جذاب اجتماعی از نقاط قوت ایسنا است

محمدرضا خزر سرپرست خبرگزاری تسنیم در استان سمنان و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ارتباطات است. این فعال رسانه‌ای جوان نیز در یادداشتی ضمن تبریک 20 سالگی ایسنا، از منظر خود به جایگاه این خبرگزاری پرداخته است.

ایسنا رسانه‌ای فراگیر و به واقع اجتماعی است. سوژه‌یابی و سوژه‌پردازی این خبرگزاری سبب شده است تا خبرگزاری ایسنا همواره جزو رسانه‌های تأثیرگذار کشور باقی بماند.

داشتم به این فکر می کردم که اگر رسانه‌هایی مانند ایسنا - که در دامن نظام اسلامی ما به روشنگری افکار عمومی مشغول‌اند - نبودند؛ امروز زردنویسی و سیاه نمایی رسانه‌های غیررسمی و ایضاً رسانه‌های دشمن چه بلایی بر سر افکار عمومی ما می‌آورد؟ راستی در آن صورت امروز در چه وضعیتی بودیم؟

اگر بخواهم بین تولیدات رسانه‌ای این خبرگزاری یک نوع محتوای رسانه‌ای را انتخاب کنم باید بگویم که گزارش‌های حرفه‌ای و جذاب اجتماعی خبرگزاری ایسنا، از نقاط قوت این خبرگزاری خوب کشورمان است.

سردبیر خبرگزاری ایسنا در استان سمنان را خوب می‌شناسم. هوشنگ حبیبی بسطامی از دوستان خوب من است که قلم شاعرانه‌اش به تولیدات رسانه‌ای ایسنای منطقه سمنان، جان می‌دهد و مخاطب را سوار بر بال‌های خیال به عمق سوژه می‌برد.

عکس‌های دوست خوبم مسعود محقق همیشه چشم‌نوازی می‌کند و سبب شده است تا پویایی در اخبار و گزارش‌های صفحه سمنان این خبرگزاری برای مخاطبان خودنمایی کند.

از صمیم قلب 20 سالگی خبرگزاری ایسنا را به دوستان و همکاران گرامی‌ام در دفتر منطقه سمنان این خبرگزاری تبریک می‌گویم.

ایسنا رسانه ای موفق
ایسنای سمنان از جمله رسانه‌هایی است که در همه سال‌های فعالیت خود پذیرای مدیران و مسوولان اجرایی زیادی در استان بوده و فارغ از نگرش‌های سیاسی و جناحی کوشیده، تنها به رسالت ذاتی خود که همانا اطلاع‌رسانی بی‌طرفانه و حرفه‌ای بوده بپردازد.
در یک سال گذشته علاوه بر سه معاون استاندار سمنان، برخی نمایندگان استان در مجلس، بیش از 20 مدیر ارشد استانی و محلی با حضور در دفتر ایسنای سمنان پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران ایسنا در مناسبت‌های مختلف بودند.


شهردار مرکز استان که قرار است اواسط هفته‌جاری به بهانه 20 سالگی ایسنا در دفتر این رسانه حضور بیابد پیشتر در پیامی 20سالگی ایسنا را تبریک گفته‌است:

دکتر سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان با صدور پیامی بیستمین سالروز تاسیس خبرگزاری ایسنا را تبریک و از منطقه خبری ایسنای سمنان به عنوان یکی از موفق ترین رسانه های استان نام برد.

فرارسیدن بیستمین سالروز تاسیس خبرگزاری ایسنا در نیمه آذر ماه و همزمانی آن با روز دانشجو را به تمام تلاش گران این عرصه در استان سمنان تبریک عرض می نمایم .

نگاه اثرگذار، اطلاع رسانی صریح و شفاف، فراگیر بودن اطلاع رسانی در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری، ورزشی و ایجاد فضای مناسب نقد و گفت و گو، خبرگزاری ایسنا را در تحقق رسالت اطلاع رسانی آزاد، موفق و در عرصه‌های بین المللی نیز مطرح کرده است .

بدین وسیله از زحمات مدیران و خبرنگاران خبرگزاری ایسنا استان سمنان به عنوان یکی از موفق ترین رسانه های خبری استان سمنان، تقدیر و تشکر می نمایم و از خداوند متعال دوام توفیقات آن رسانه را خواستارم .

به هر روی همچنان که مسوولان ایسنا، بارها عنوان کردند،" رسالت اصلی این رسانه خبری از بدو تاسیس تاکنون ایفای نقش دانشگاهیان در توسعه فضای رسانه‌ای کشور و ارتقای آگاهی‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و صنفی با نگاهی دانشگاهی و دانشجویی و شکل‌گیری حلقه واسط بین مسوولان، نخبگان و مردم بوده است"؛ رسالتی سترگ که امیدواریم همچنان به آن جامه عمل پوشانده و جدا از رسالت اطلاع‌رسانی، زبان گویای مردم باشیم، مردمی که در شلوغی آمد و شد اطلاعات در عصر ارتباطات همچنان به مجموعه‌هایی همچون ایسنا و دیگر رسانه‌های معتبر چشم امید دارند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha