• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98091611487
  • خبرنگار : 71489

ذوالقدر: احتمالا سهم زنان از لیست‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان افزایش یابد

ذوالقدر: احتمالا سهم زنان از لیست‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان افزایش یابد

یک عضو فراکسیون امید مجلس دهم درباره رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات پیش‌رو گفت: همچنان سهم زنان از لیست های انتخاباتی اصلاح‌طلبان محفوظ است و احتمالاً نیز افزایش یابد. تاکید شورای عالی سیاستگذاری داوطلبان حضور همه اقشار اعم از زنان و جوانان است.

به گزارش ایسنا، فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح شنبه جهت ثبت‌نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس در ستاد انتخابات فرمانداری تهران حضور یافت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «بر اساس وظیفه‌ای که احساس می‌کنم و همچنین دعوتی که از زنان برای مشارکت در انتخابات پیشرو شد، حضور خواهم داشت» اظهار کرد: اگر حضور زنان در مجلس افزایش یابد بیشتر می‌توانیم طرح ها و لوایح به نفع زنان را تصویب کنیم و صدای زنان بیشتر خواهد شد.

وی افزود: زنان مجلس دهم در همه عرصه های نمایندگی حضور فعالی داشتند؛ ما در مجلس از لوایح بی‌نظیری از جمله حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، حمایت از هوای پاک، حمایت از محیط بانان، تشدید مجازات اسیدپاشی و همچنین اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی حمایت کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم خاطرنشان کرد: زنان مجلس در پروسه تصویب برنامه ششم توسعه کارهای خوبی انجام دادند و برای نخستین بار در این برنامه زنان سرپرست خانوار و همچنین عدالت جنسی مطرح شد.

ذوالقدر در ادامه درباره رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: همچنان سهم زنان از لیست های انتخاباتی اصلاح‌طلبان محفوظ است و احتمالاً نیز افزایش یابد. تاکید شورای عالی سیاستگذاری داوطلبان و حضور همه اقشار اعم از زنان و جوانان است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در اصلاح طلبان هیچ قهری از انتخابات وجود ندارد و از همه اقشار درخواست می‌شود که در انتخابات حضور یابند، گفت: تجربه نشان داده که قهر با صندوق های انتخابات هیچ گاه مفید نبوده و نتیجه ای به همراه نداشته است.

ذوالقدر در پایان با بیان اینکه «حضور در انتخابات وظیفه شرعی در راه دموکراسی نیز از مجلس می‌گذرد»، اظهار کرد: ان‌شاءالله مجلس یازدهم بتواند طرح ها و لوایحی که در نوبت رسیدگی در مجلس گذشته بوده را پیگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha