• یکشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98091712332
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس مجتمع بیمارستان‌های خمینی‌شهر خبر داد

افتتاح اورژانس بیمارستان ۹ دی منظریه در ایام دهه فجر

افتتاح اورژانس بیمارستان ۹ دی منظریه در ایام دهه فجر

ایسنا/اصفهان رئیس مجتمع بیمارستان‌های خمینی‌شهر، گفت: اورژانس بیمارستان ۹ دی منظریه با مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و ظرفیت ۴۰ تخت برای ۲۲ بهمن‌ماه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

علی‌اکبر جنگجو شامگاه شنبه در نشست خبری در مورد بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر اظهار کرد: بیمارستان اشرفی دارای ۹۸ تخت و ۳۵ درصد ضریب اشغال تخت است. این بیمارستان ماهانه ۱۵ هزارتا ۱۸ هزار نفر بیمار سرپایی و ۲ هزار بیمار بستری پذیرش می‌کند.

وی اورژانس این بیمارستان را ۲۷ تختی معرفی کرد و افزود: قرار بود این بیمارستان تغییر کاربری بدهد، اما با توجه به کمبود تخت بیمارستانی در خمینی‌شهر تصمیم به بازسازی این بیمارستان گرفتیم و تا یک ماه آینده بازسازی بخش‌های آن تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رئیس مجتمع بیمارستان‌های خمینی‌شهر نیاز شهرستان را به تخت‌های بیمارستانی بر اساس جمعیت ۷۵۰ تخت دانست و گفت: براساس تعرفه‌ها باید ۵۲۵ تخت دولتی داشته باشیم، اما درحال حاضر۲۱۰ تخت داریم. بیمارستان خیرساز ساعی بعد از اتمام ظرفیتش ۳۰۰ تخت است و این کمبود تا حدودی حل خواهد شد. ۱۰۰ تخت نیز برای بیمارستان حضرت رسول(ص) هدف‌گذاری شده است، همچنین راه‌اندازی تخت‌های روانپزشکی نیز در نقشه راه سلام شهرستان در نظر گرفته شده است.

جنگجو، شعار شبکه بهداشت را "تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات سالم به مردم" عنوان کرد و گفت: کل شهرستان خمینی‌شهر هشت تخت ACU داشته که هشت تخت دیگر به آن اضافه می‌شود. سه اتاق عمل نیز به این بیمارستان اضافه می‌شود. تعویض تابلو برق‌ها، تعبیه مخزن اکسیژن، دستگاه ژنراتور، اصلاح انبارها و اتاق‌های بیمارستان همچنین تجهیز بیمارستان به سه هواساز و برج خنک کننده از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

وی حفظ حرمت بیمار را از اولویت‌ها دانست و افزود: این بیمارستان در سال ۵۹ تأسیس شده و حدود ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب طرح تحول سلامت در سال ۹۳ و در طرح بازسازی و بهسازی حدود ۲ میلیارد تومان در سال ۹۷ به این بیمارستان اختصاص یافته است.

جنگجو به حضور خیرین در این عرصه نیز اشاره کرد و گفت: زیباسازی‌های محوله بیمارستان توسط خیرین تأمین بودجه شده است.

رئیس مجمع بیمارستانی خمینی‌شهر همچنین در مورد بیمارستان ۹ دی منظریه خمینی‌شهر، گفت: در طرح توسعه اورژانس بیمارستان این اورژانس با ۱۴۰۰ مترمربع مساحت و ظرفیت ۴۰ تخت برای ۲۲ بهمن‌ماه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. یکی از بهترین اتاق‌های احیای استان در این اورژانس در نظر گرفته شده است. اتاق عایق صدا برای بیماران مغز و اعصاب از دیگر امکانات این اورژانس است.

وی در مورد تجهیزات پزشکی بیمارستان، گفت: یک دستگاه لاپراسکوپی برای نخستین بار در خمینی‌شهر در این بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شد. بخش آندوسکوپی نیز با یاری خیران خیریه بقیه الله اعظم راه‌اندازی شده است.

جنگجو افزود: دستگاه "ام آر آی" در خمینی‌شهر نداریم، اما با پیگیری‌های انجام شده با وزارتخانه این دستگاه به زودی به خمینی‌شهر تخصیص داده می‌شود، همچنین احداث مرکز جامع سرطان سطح دو در خمینی‌شهر مجوزهایش اخذ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha