• یکشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98091712445
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۷ آذر ماه

ارائه بودجه ۹۹ از سوی رییس جمهور و احتمال بررسی آن در ۴ اسفند

ارائه بودجه ۹۹ از سوی رییس جمهور و احتمال بررسی آن در ۴ اسفند

تقدیم بودجه ۱۳۹۹ از به مجلس توسط رییس جمهور/ مخالفت با قانونی‌ شدن شوراهای محلی/ افزایش عوارض نوسازی/ اعلام وصول سوال از وزیران نیرو و اقتصاد و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (یک شنبه) هفدهم آذر ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با حضور حسن روحانی رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه و امیری معاون پارلمانی رییس جمهور برگزار شد و تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ توسط روحانی در دستور کار این جسله قرار گرفت.

رئیس‌جمهور هنگام تقدیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کشور به مجلس با تاکید بر اینکه علائم و برآوردها نشان می‌دهد که امسال رشد اقتصاد منهای نفت کشور مثبت باشد، گفت: طی ۹ ماه گذشته و به‌رغم تشدید تحریم‌ها و فشارها، بودجه‌های جاری به موقع پرداخت گردیده و ۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی نیز تاکنون پرداخت شده است. وی با بیان اینکه بودجه سال آتی، بودجه استقامت و مقابله با تحریم خواهد بود ، گفت:دشمنان در طرح شکست اقتصاد ایران اسلامی ناکام مانده اند و دولت طبق خواست مردم و مجلس در اقتصاد کلان گامهای قابل ملاحظه ای برداشته و کشور در مسیر توسعه و رونق است.  

روحانی پس از سخنرانی ۴۵ دقیقه‌ای درباره‌ ویژگی‌های لایحه بودجه ۹۹ متن این لایحه را تقدیم رئیس مجلس کرد که متن کامل این لایحه را میتوانید اینجا بخوانید.

بعد از ارائه لایحه بودجه، رئیس جمهور به همراه وزراء و معاونین خود جلسه علنی مجلس را ترک کرد. علی لاریجانی رئیس مجلس نیز ضمن قدردانی از رئیس جمهور برای تقدیم بودجه از اعضای دولت به خاطر حضور در این جلسه قدردانی کرد.

دراین جلسه یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به سخنان رییس جمهور در تشریح جزییات لایحه بودجه سال آینده گفت که بهتر بود نمایندگان در حضور رییس جمهور تذکرات و نقطه‌نظرات خود را مطرح می‌کردند. حاجی دلیگانی افزود: متاسفانه شرکت‌های دولتی هم در گران کردن کالا و خدمات خود از دیگران سبقت گرفته‌اند.

اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس هم با اعلام اینکه لایحه بودجه، ۴ اسفند ماه در صحن مجلس مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: هم اکنون استیضاح سه وزیر کشور، نفت و آموزش و پرورش در دستور کار مجلس قرار دارد وی افزود: ظرف امروز و فردا سه وزیر یاد شده با حضور در کمیسیون های مربوطه به دغدغه های نمایندگان پاسخ خواهند گفت.

همچنین اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از امروز در جلسات خود نمایندگان خود را برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ انتخاب می‌کنند.

ناطقین امروز مجلس

انتقاد نعمتی از پوشش اظهارات قالیباف توسط صداوسیما

قاضی‌پور: تمام دستگاه‌ها موضوع مبارزه با فساد را از شعار به عمل تبدیل کنند

حاجی دلیگانی: مردم توضیح می‌خواهند

حسنوند: فتح مکه و مدینه و بیت‌المقدس به دست فرزندان انقلاب اسلامی است

تاکید نماینده بوشهر بر رفع بیکاری و بهتر شدن اقتصاد خانواده‌ها

***

نمایندگان با ۱۰۱ رای موافق، ۷۹ رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر با رد یک استفساریه با قانونی شدن شوراهای محلی مخالفت کردند.

همچنین نمایندگان در بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، عوارض نوسازی را به دو و نیم درصد افزایش دادند.

در ادامه جلسه امروز نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت موافقت کردند.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

صادقی: آیا مسئولیت اظهارات فرماندار شهر قدس را می‌پذیرید؟

ساداتی نژاد: دولت از اصل غافلگیری در خصوص یارانه معیشتی استفاده نکند

آقاپور: دولت به تخصیص بنزین برای تردد معلمان به محل کار توجه کند

ابطحی: چرا یک خَیِر در مدارس خمیردندان خارجی توزیع کرده است؟

آزادی‌خواه: آقای رئیس‌جمهور، چرا دردِ دل مردم را نمی‌شنوید؟

نماینده زابل: گاز در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

***

در این جلسه علی اصغر یوسف نژاد ۴ سوال از وزیران نیرو و اقتصاد اعلام وصول شد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین با اشاره به حضور بیژن زنگنه در جلسه صبح امروز این فراکسیون برای بررسی موضوع اصلاح قیمت بنزین هم گفت که براساس اظهارات وزیر نفت میزان مصرف سوخت از زمان افزایش قیمت بنزین ۲۰ میلیون لیتر کاهش یافته است.

همچنین یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha