• یکشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98091712604
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۷ آذر بخوانید؛

آماری از داوطلبان انتخابات۹۸/توضیحاتی درباره توسعه شبکه ملی/آخرین وضعیت مصوبه"تعیین محل تجمعات"

آماری از داوطلبان انتخابات۹۸/توضیحاتی درباره توسعه شبکه ملی/آخرین وضعیت مصوبه"تعیین محل تجمعات"

جدول داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس یازدهم/ تشکر ترامپ از ایران بخاطر آزادی شهروند چینی- آمریکایی/ تاکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر اجرای کامل برجام/ آخرین وضعیت مصوبه «تعیین محل تجمعات» از زبان رییس دیوان عدالت اداری/ انتقال یک نفر محکوم کویتی و تحویل سه نفر محکوم از قطر به ایران/توضیح موسوی درباره رایزنی‌های ایران با نیجریه درباره شیخ زکزاکی/ آخرین آمار ثبت نام داوطلبان انتخابات «استان تهران » و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، هفدهم آذر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا،‌ معاون ارتباطات دفتر رییس‌جمهور در واکنش به برداشت های صورت گرفته از صحبت رییس جمهور درباره شبکه ملی اطلاعات در توییتر نوشت که توسعه شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست.صحبت از توسعه‌ شبکه‌ ملی اطلاعات و استقلال در فضای مجازی، هرگز و هرگز به معنای قطع اینترنت و زیستن در عصر حجر نیست؛ این دو مکمل یکدیگرند.

همچنین مشاور رییس جمهور و نماینده قوه مجریه در شورای نظارت در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خواستار بررسی مجدد موضوع عادل فردوسی‌پور و برنامه نود در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما شد و گفت: بهترین مجری تلویزیون خانه نشین شده است.

جدول داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس یازدهم

ثبت‌نام نزدیک به ۱۴ هزار نفر برای کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم از طرفی باعث شگفتی است و از سویی نشانی از رقابتی جدی در انتخابات دوم اسفند به حساب می‌آید. هزاران نفری که به گفته بیشتر آنان احساس تکلیف و شوق خدمت به مردم پای آنان را به فرمانداری‌های سراسر کشور کشانده تا بتوانند با نشستن بر صندلی‌های سبز بهارستان یکی از ۲۹۰ نماینده مجلس آینده باشند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در نشستی خبری گفت: ۲۴۸ نفر از نمایندگان فعلی و ۶۳۳ نفر از نمایندگان ادوار در انتخابات ثبت نام کردند. ۳ هزار و ۲۰۹ نفر در بازه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال ثبت نام کرده‌اند که این نشان‌دهنده جوان‌گرایی در بین داوطلبان است.

معاون سیاسی استانداری تهران هم آخرین آمار مربوط به ثبت نام کنندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

همچنین حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در خصوص اینکه آیا جامعه روحانیت مبارز لیستی از کاندیدا برای مجلس شورای اسلامی ارائه می کند یا خیر ، تصریح کرد: در جلسات شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصمیم بر این است که ما نه برای تهران و هیچ شهر دیگری در کشور کاندیدای معرفی نخواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهور با حضور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ را تقدیم مجلس کرد که گزارش کامل آن را میتوانید اینجا بخوانید.

درهمین ارتباط معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور دز توییتی نوشت: در آخرین سال مجلس دهم، لایحه‌ بودجه در موعد قانونی و در فضایی آرام، تقدیم شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از آزادی شهروند چینی- آمریکایی، با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از ایران به خاطره "مذاکره منصفانه" در این زمینه تشکر کرد.

جوزپ بورل، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در حساب کاربری خود در توئیتر برجام را برای امنیت جهانی و عدم اشاعه هسته‌ای حیاتی برشمرد و تاکید کرد: ما دارای مسئولیت جمعی برای حفظ این توافق هستیم.

همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه محور تمام گفت‌وگوهای اخیرش با ترامپ، پوتین و پمپئو ایران بوده، تاکید کرد که به تلاش برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کشورمان ادامه می‌دهد. بنیامین نتانیاهو، تاکید کرد: سه اولویت من در هر گفت‌وگویی این است: ایران، ایران و ایران.

یک رسانه ژاپنی نیز به نقل از "منابع دیپلماتیک" گزارش داد که آمریکا از ژاپن خواسته است تا نتیجه دیدار روحانی با شینزو آبه در سفر احتمالی رئیس جمهوری ایران به ژاپن را به اطلاع آمریکا هم برساند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین وضعیت شیخ زکراکی و پیگیری‌های جمهوری اسلامی ایران برای بهبود شرایط وی، توضیحاتی بیان کرد و گفت: امیدواریم رایزنی ها و پیگیری هایی که با دولت نیجریه در حال انجام است موجب تسریع در حل و فصل این مسئله شود.

همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه ای درباره دیدار عراقچی و رافائل گروسی، اعلام کرد معاون وزیر امورخارجه ایران و مدیرکل آژانس درباره فعالیت‌های پادمانی در ایران و نظارت بر اجرای برجام با یکدیگر رایزنی کردند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از انتقال یک نفر محکوم کویتی و تحویل سه نفر محکوم از قطر به ایران خبر داد و اعلام کرد: در چارچوب همکاری های حقوقی و قضایی بین جمهوری اسلامی ایران، قطر و کویت، یک نفر محکوم کویتی برای گذرانیدن باقیمانده دوران محکومیت خود، در مشهد تحویل مقامات کویتی شد و سه نفر از محکومان ایرانی که در زندان های قطر دوران محکومیت خود را می گذرانیدند در فرودگاه مهرآباد تحویل مقامات کشورمان شدند.

رییس دیوان عدالت اداری هم با اشاره به ابطال مصوبه هیات وزیران درباره تعیین محل تجمعات، گفت: ما از جهت مصلحتی موضوع را بررسی نکردیم که مصلحت این است که آیا مکانی برای تجمعات باشد یا نباشد؛ بلکه از حیث اینکه با قانون انطباق دارد یا خیر آن را بررسی کردیم.

همچنین معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: از ابتدای دوره تحول تاکنون حدود ٣٠ لایحه، دستورالعمل و آیین نامه تدوین و بیش از ٢٠ مورد تصویب شده است و موارد بعدی هم در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha