• دوشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98091813134
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر:

راه‌های ارتباطی به سمت غارعلیصدر استاندارد نیست

راه‌های ارتباطی به سمت غارعلیصدر استاندارد نیست

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با حضور در دفتر ایسنا گفت: راه های ارتباطی به سمت غارعلیصدر مناسب و در سطح بین المللی نیست به طوریکه هیچ یک از مسیرهای منتهی به غار استاندارد لازم را ندارد.

غلامحسین تقوی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک بیستمین سالروز تأسیس ایسنا، با بیان اینکه مخابره اخبار خوب، با بی طرفی و کارشناسانه از شاخصه های این رسانه است، اظهار کرد: با وجود اینکه شرکت علیصدر یک شرکت سهامی خاص است اما انتفاع آن به کل استان برمی گردد. در حال حاضر ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه علیصدر می تواند برای استان ایجاد ثروت و درآمد کند، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۸ سال سابقه تأسیس شرکت است، از ابتدا با چالش ها و نوسانات زیادی مواجه بوده و امروز به سمت پیشرفت حرکت می کند و نیاز است رسانه ها و مجموعه مدیریت دولتی و مردمی ما را کمک کنند.

تقوی با اشاره به تبلیغات منفی صورت گرفته علیه شرکت طی چند سال گذشته که بعضاً ناخواسته و نادانسته بوده است، مطرح کرد: درآمدها و هزینه های شرکت تقریباً با هم بالانس می شوند به طوریکه درآمدهای حاصله صرف نگهداری از غار می شود.

وی با گلایه از هموار نبود زیرساخت ها گردشگری لازم در استان تصریح کرد: باید زیرساخت های گردشگری فراهم شود به طوریکه در بُعد ارتباطی، راه های ارتباطی به سمت غارعلیصدر مناسب و در سطح بین المللی نیست به طوریکه هیچ یک از مسیرهای منتهی به غار استاندارد لازم را ندارد در حالیکه باید برای راه های دسترسی به غار اقدامات ایمنی و چهارخطه شدن ها را مدنظر قرار داد.

وی با بیان اینکه زیرساخت هایی مثل هتل، پمپ بنزین، مجتمع های خدمات بین راهی، تأسیسات مخابراتی و ... در مسیر غار وجود ندارد، تأکید کرد: حتی در شهرهای پیرامون غار نظیر بهار، کبودراهنگ و گل تپه نیز هنوز اقدامات گردشگری انجام نشده است.

تقوی با بیان اینکه شرکت به تنهایی نمی تواند از پس ایجاد زیرساخت های گردشگری برآید، مطرح کرد: ما تنها برای بهره برداری از غار می توانیم خدمات ارائه کنیم و ایجاد زیرساخت های لازم گردشگری باید در طرح های جامع شهرها و طرح تفصیلی دیده شود که به نظر دیده نشده و نگاه نقطه ای در این طرح ها وجود دارد.

طرح جامع گردشگری علیصدر تهیه می‌شود

وی اعلام کرد: خوشبختانه استاندار با نگاهی که به مجموعه علیصدر دارد، دستور تهیه طرح جامع گردشگری غارعلیصدر و پیرامون آن همچون روستا را صادر کرده و هر نوع سرمایه گذاری باید در طرح تعریف شود به طوریکه از پراکنده کاری برحذر هستیم و کار درست را انجام می دهیم. به زودی هم مشاوری متخصص را به کار می گیریم البته به کمک مجموعه مدیریتی استان هم نیاز داریم.

به گفته مدیرعامل شرکت علیصدر، باید طرح گردشکری استان باید به صورت کلی تهیه شود و غارعلیصدر هم متأثر از آن باشد و سایر جاذبه های گردشگری همچون گنجنامه، عباس آباد، گیان نهاوند و شیرین سو در طرح گنجانده شود.

وی ادامه داد: برای ثبت جهانی غارعلیصدر یکسری ضوابط و الزامات میراث فرهنگی و زیست محیطی است که باید رعایت شود و ساخت و سازی در اطراف غار انجام نشود. غار دستکاری نشده و آسیب ندیده بلکه بر روی بناهای پیرامون آن بحث هست که باید نقطه ای دیگر برای انتقال آنها دیده شود تا زمینه ثبت جهانی غار فراهم آید.

باور گردشگرپذیر بودن در همدان وجود ندارد

قائم مقام شرکت سیاحتی علیصدر نیز با اشاره به ۲۰ سالگی ایسنا و شکل گیری آن در دوره پختگی انقلاب و کارنامه درخشانی آن اظهار کرد: تولید اخبار خالص شما کاملاً محسوس است و امیدواریم با روحیه شاداب دانشجویی خبرهای خوبی مخابره کنید.

سیداحمد حسینی در ادامه گفت: ایراد استان ما این است که باور گردشگرپذیر بودن وجود ندارد و همه به حرف از گردشگری بودن همدان سخت می گویند. در واقع در سیستم دولتی، مسئولان، مردم و تأسیسات باور به گردشگری وجود نداردفقط در گفت‌وگوها به این موضوع اشاره می شود.

وی به نقش رسانه ها در باورپذیری گردشگری در سطح استان اشاره کرد و با بیان اینکه رسانه پایه ای از توسعه استان است، یادآور شد: در سیاست کلان گردشگری استان لازم است که سند چشم انداز گردشگری تهیه و هدفگذاری و مسیر حرکت گردشگری رصد شود.

حسینی با بیان اینکه بدون اغراق در حوزه گردشگری علیصدر شاه بیت گردشگری استان و منطقه غرب و موتور گردشگری استان در حوزه بخش خصوصی است، مطرح کرد: این شرکت با چالش های مواجه است که نبود باور در بین مسئولان باعث به وجود آمدن این چالش ها شده است. سیاست‌گذاران کلان استان باید با توسعه بخش خصوصی همسو باشند و درصدد حل و فصل مشکلات آنها برآیند اما چالش های جدیدی ایجاد می کنند کما اینکه دستگاه های نظارتی وارد شده و مسائل خاصی را بررسی می کنند که مصداق خاصی ندارد و این از معضلات جدیدی است که برای بخش گردشگری دارد پیش می آید هر چند این موضوع در سایر نقاط گردشگری کشور نیز مبتلا به است.

بازنگری طرح جامع گردشگری علیصدر با افق ۲۰ ساله

وی به بازنگری طرح جامع گردشگری علیصدر با افق ۲۰ ساله اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح به مجموعه و منطقه علیصدر پرداخته شده و از نگاه جزیره ای پرهیز کرده ایم.

بازدید رایگان ایسنایی‌ها از غارعلیصدر

ملکی، معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر نیز از خبرنگاران ایسنا دعوت کرد به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس ایسنا بازدید رایگان از غارعلیصدر داشته باشند و گفت: در حوزه دانشگاهی نیز طرحی از ابتدای مهرماه آماده شده تا اساتید، دانشجویان و پرسنل دانشگاه ها از غار با تخفیف ۵۰ درصدی بازدید داشته باشند. همچنین آژانس مسافرتی ما آماده ارائه خدمت در قالب ارائه تورهای ایرانگردی و داخلی برای این قشر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha