• دوشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98091813419
  • خبرنگار : 50233

تغییر در تعداد کاندیداهای حوزه‌های چهارگانه استان

رشد 375 درصدی کاندیداهای زن در استان سمنان/6 نماینده سمنانی ادوار مجلس در سودای دوباره بهارستان

رشد 375 درصدی کاندیداهای زن در استان سمنان/6 نماینده سمنانی ادوار مجلس در سودای دوباره بهارستان

ایسنا/سمنان رئیس ستاد انتخابات استان سمنان از افزایش بیش از ۳۷۵ درصدی کاندیداهای زن و همچنین اقبال بالا و افزایش قابل توجه داوطلبان جوان به عنوان مهمترین وجه تمایز ثبت‌نامی‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس در حوزه‌های انتخابیه این استان در مقایسه با دوره‌های قبل نام برد.

حبیب‌الله خجسته‌پور در نخستین نشست تبیینی اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی این استان اظهار کرد: شمار داوطلبان زن نمایندگی مجلس در این استان از چهار نامزد در دوره قبل به ۱۹ نفر افزایش یافته است.

رئیس شورای تبیینی اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی استان با بیان اینکه حوزه شاهرود و میامی با ۸ نامزد زن بیشترین مشارکت زنان در عرصه کاندیداتوری را داشته افزود: در حوزه‌های انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه و گرمسار و آرادان که در دوره قبل هیچ کاندیدای زنی نداشتند هر کدام چهار داوطلب زن داشتند و در حوزه انتخابیه دامغان نیز سه نامزد زن ثبت‌نام کردند.

تغییر در تعداد داولبان نمایندگی استان سمنان

وی با اشاره به تغییر در تعداد داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس در این استان افزود: با تکمیل و ثبت استانی آن دسته از داوطلبانی که در ساعات پایانی روز آخر ثبت‌نام‌ها با مراجعه به وزارت کشور برای حوزه‌های چهارگانه این استان ثبت‌نام کرده بودند تعداد نهایی داوطلبان نمایندگی مجلس در استان به ۱۵۷ نفر افزایش یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان سهم زنان از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس را ۱۲ درصد اعلام و با بیان اینکه ۸۸ درصد ثبت‌نامی‌ها مرد هستند ادامه داد: در مجموع ۱۳۸ نفر از این داوطلبان مرد و ۱۹ نفر زن هستند .

خیز ۶ نماینده سمنانی ادوار مجلس برای رسیدن دوباره به صندلی‌های سبز مجلس

خجسته‌پور با مقایسه آماری داوطلبان در این دوره از کاهش شمار داوطلبان در یک حوزه انتخابیه این استان خبر داد و افزود: به جز حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان که در مقایسه با دوره دهم با کاهش کاندیداها روبرو بودیم در سایر حوزه های انتخابیه شاهد افزایش شمار داوطلبان نمایندگی بودیم.

وی با اذعان به اینکه به طور میانگین برای هر کرسی نمایندگی این استان در دوره یازدهم ۳۹ نفر کاندیدا شدند به افزایش کاندیداهای جوان در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد نامزدهای ۳۰ تا ۴۰ سال در این دوره از نظر تعداد ۴۰ نفر افزایش یافته است. ضمن اینکه ۱۱۱ نفر از داوطلبان این دوره در رده سنی ۳۰ تا ۵۰ سال هستند.

۲۱ نفر از داوطلبان استان سمنان مجردند

وی جوان‌ترین نامزد این دوره را داوطلبی ۳۰ ساله از حوزه انتخابیه سمنان مهدیشهر و سرخه اعلام کرد و گفت: مسن‌ترین نامزد این دوره استان ۷۱ سال سن دارد که در حوزه انتخابیه دامغان داوطلب نمایندگی مردم شده است.

معاون استاندار سمنان از ثبت‌نام ۶نماینده ادوار مختلف مجلس در حوزه‌های انتخابیه چهارگانه استان خبر داد و تصریح کرد: ۲۴ نفر از ثبت‌نامی‌های این دوره سابقه داوطلبی در دوره‌های پیشین را نیز دارند.
وی با بیان اینکه ۲۱ نفر از داوطلبان این دوره مجرد و ۱۳۶ نفر متاهل هستند به مدارک تحصیلی نامزدهای این دوره اشاره و اضافه کرد: ۲۲ داوطلب نمایندگی در این دوره دارای مدرک دکترا، ۱۲۵ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، چهار نامزد دارای مدرک کارشناسی و ۶ نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.
به گزارش ایسنا در آخرین اعلام رسمی ستاد انتخابات استان شمار داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس در استان سمنان 152 نفر اعلام شده بود که با اضافه شدن 5 نامزد ثبت نامی در ستاد وزارت کشور شمار داولبان استان به 157 نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha