• دوشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98091813433
  • خبرنگار : 71429

معاون مالکیت فکری وزیر دادگستری در بازید از ایرانداک:

اطلاعات ایرانداک، برای مدیریت جریان علم در کشور بسیار با ارزش است

اطلاعات ایرانداک، برای مدیریت جریان علم در کشور بسیار با ارزش است

معاون حقوق مالکیت فکری وزیر دادگستری در بازید از ایرانداک گفت: اطلاعات ایرانداک، برای سیاست‌گذاری و مدیریت جریان علم در کشور بسیار با ارزش است.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دادگستری، محمود حکمت‌نیا معاون حقوق مالکیت فکری وزیر دادگستری در بازدید از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، اطلاعات ایرانداک، برای سیاست‌گذاری و مدیریت جریان علم در کشور را بسیار با ارزش دانست.

معاون وزیر دادگستری با ابراز خرسندی از بازدید ایرانداک گفت: حجم اطلاعات و سازماندهی اطلاعات در ایرانداک برای امور سیاست‌گذاری و مدیریت جریان علم در کشور بسیار ارزشمند است. امیدوارم ایرانداک در جریان تولید علم و حل مسایل کشور از طریق علم و جریان اقتصاد دانش‌بنیان نقش بسزایی ایفا کند.

حکمت نیا با قدر دانی از تلاشهای مدیران و مسئولان ایرانداک گفت: از این جهت که فعالیت‌های ایرانداک هدفمند، منسجم، گسترده و عمیق صورت گرفته و ترتیبی اتخاذ شده که کاربران دانش، تولیدکنندگان دانش و سیاست‌گذاران دانش بتوانند از اطلاعات ایرانداک بهره‌مند شوند، خوشحال شدم.

وی افزود: از اینکه جامعه علمی فقط با بخش‌های کمی از این فعالیت‌ها مانند تکراری نبودن موضوع، شباهت‌یابی و دسترسی آزاد به اطلاعات ارتباط دارد، متاسف شدم.

پیش از سخنان حکمت‌نیا،‌ سیروس علیدوستی رئیس ایرانداک و چند تن از مدیران و استادان برخی از اقدامات و طرح‌های پژوهشی از جمله بررسی دانش و دلایل دانشجویان درباره سرقت علمی و ارائه راهکارهای مناسب: (مطالعه موردی کاربران پایگاه اطلاعات علمی ایران)، بررسی حقوق مالکیت مادی و معنوی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در ایران، سامانه‌های مدیریت اطلاعات علم و فناوری، سامانه مصورسازی پژوهش و جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان را تشریح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha