• سه‌شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98091913912
  • خبرنگار : 71234

بررسی دستاوردها و مشکلات حوزه اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان

کلاهی: با قطعی اینترنت شرکت‌های دانش بنیان ۱۰ هزار میلیارد تومان ضرر کردند

کلاهی: با قطعی اینترنت شرکت‌های دانش بنیان ۱۰ هزار میلیارد تومان ضرر کردند

رئیس مجمع تشکل‌های دانش بنیان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت که ۱۶۳ ساعت اینترنت قطع شد که به دنبال آن نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها از نظر مالی ضرر کردند. دوستان ما در حال خروج از کشور هستند.

به گزارش ایسنا، افشین کلاهی در جلسه علنی امروز مجلس سه شنبه در جریان بررسی دستاوردها و مشکلات حوزه اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه گفت: شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در کشور مشکلاتی دارند که برای حل آن اهتمام لازم وجود دارد. یکی از این مشکلات در حوزه بیمه است.

وی توضیح داد: مشکل در اجرای ماده ۴۲ قانون تامین اجتماعی است. طبق این قانون مهلت یک ماهه‌ای برای رسیدگی به مسائل این شرکت‌ها و هیات‌های تجدید نظر تعیین شده اما اگر شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه اطلاعات و مدارک تاخیر داشته باشند جریمه می‌کنند ولی اگر تاخیر متوجه سازمان تامین اجتماعی باشد مشکلی برای آنها به وجود نمی‌آید. باید برای سازمان تامین اجتماعی هم یک زمان مشخصی در نظر گرفت.

کلاهی یکی دیگر از مشکلات مربوط به شرکت‌های دانش بنیان را نحوه رسیدگی به شکایات در سازمان تامین اجتماعی و ترکیب هیات تجدید نظر دانست و افزود:‌ این هیات‌ متشکل از یک نفر از تامین اجتماعی، یک نفر از اتاق بازرگانی و وزارت کار است که با این شرایط طبیعتا رای به نفع کارفرما یعنی شرکت‌های دانش بنیان صادر نمی‌شود. از طرف دیگر برخی مدیران شرکت‌های دانش بنیان به سازمان تامین اجتماعی می‌روند باید برای دریافت مفاصا حساب تعهد دهند که صورت حساب ۱۰ ساله این شرکت‌ها مورد بررسی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی سازمان تامین اجتماعی وظیفه اصلی خود را فراموش کرده‌، افزود:‌ این سازمان از شرکت‌ها و افراد پول دریافت می‌کند تا خدمات ارائه دهد. اما اکنون این روند برعکس شده است باید مشخص شود که سازمان تامین اجتماعی سازمان خدماتی‌ است یا مطالبه گر.

رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در پایان با بیان اینکه متاسفانه در بدنه حاکمیت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت نمی‌شود، به ناآرامی های اخیر اشاره و اظهار کرد:‌ در این ناآرامی ها، ۱۶۳ ساعت اینترنت در کشور قطع شد و ضرر ۱۰ هزار میلیارد تومانی را برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها به دنبال داشت. اکنون دوستان و همکاران ما دارند از این کشور می‌روند و می‌خواهند مهاجرت کنند. لطفا توجه کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha