• سه‌شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98091913957
  • خبرنگار : 71132

بررسی دستاوردها و مشکلات حوزه اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک: ثبت شرکت‌های دانش بنیان با سرعت بیشتری انجام می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک: ثبت شرکت‌های دانش بنیان با سرعت بیشتری انجام می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت که ثبت شرکت‌های دانش بنیان نسبت به سایر کشورها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، ذبیح الله خدائیان در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس و در جریان بررسی وضعیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: شکی نیست که شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در رشد و توسعه هر جامعه دارند و عنصر پیشران اقتصاد هستند. بر همین اساس همه مسئولان تکلیف دارند زمینه رشد و شکوفایی این شرکت‌ها را فراهم کنند.

خدائیان یادآور شد: سازمان ثبت اسناد در دو بخش به این شرکت‌ها خدمات رسانی می‌کند. یکی ثبت شرکت‌ها و دیگری مالکیت معنوی. در بخش ثبت شرکت‌ها هر شرکت و یا هر کسب و کار نو نیاز به شخصیت حقوقی دارد و باید ثبت شود تا حق و تکلیف پیدا کند. در حال حاضر این فرآیند به صورت سیستمی و الکترونیک انجام می‌شود و هر کس قصد تاسیس شرکتی را داشته باشد به صورت غیرحضوری می‌تواند اطلاعاتش را ثبت کند که در این صورت ظرف پنج تا هفت روز اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: در رابطه با شرکت‌های دانش بنیان ما سعی کردیم ثبت شرکت به سرعت انجام شود بر همین اساس میز خدمت در ادارات ثبت شرکت‌ها خاص شرکت‌های نوبنیان مستقر کردیم که هم آنها را ارشاد و راهنمایی می‌کند و هم ثبت آنها را تسریع می‌کند.

خدائیان با بیان اینکه اکثر شرکت‌های دانش بنیان تمایل به ثبت تجاری ندارند، افزود: دلیلش این است که خاتمه فعالیت این شرکت‌ها دارای پیچیدگی‌هایی است. بنابراین لایحه‌ای در این باره در حال تدوین است که این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: در مورد مالکیت معنوی مشکلی که اغلب این شرکت‌ها دارند این است که دارایی آنها مثل اختراعات، علائم تجاری و طرح‌های معنوی نامحسوس است. ما سعی کردیم ثبت این دارایی‌ها نیز به صورت الکترونیکی انجام شود. بنابراین اگر کسی قصد ثبت داشته باشد در کوتاهترین زمان این سرویس ارائه می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک همچنین گفت که این سازمان تلاش کرده تفاهم‌نامه‌های متعدد با سازمان‌های بین‌المللی منعقد کند و دوره‌هایی را نیز در این رابطه برای متقاضیان برگزار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha