• سه‌شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98091914183
  • خبرنگار : 71565

خالدی: تمام دستگاه‌ها در جهت احقاق عدالت برنامه جامعی ارائه دهند

خالدی: تمام دستگاه‌ها در جهت احقاق عدالت برنامه جامعی ارائه دهند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه تمام نهادها و دستگاه‌ها در جهت تحقق عدالت این موضوع را امری لازم برای سعادت اجتماعی دانست.

به گزارش ایسنا، محمد خالدی سردشتی نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس گفت: اکنون در عصر آگاهی انسان‌ها و بیداری ملل باید توجه کنیم که حقوق عمومی حقوق حاکم بر دولت‌هاست. اگرچه گاهی دولت‌ها حقوق ملت‌ها را نادیده می‌گیرند و. اگرچه نظم یکی از بایسته‌های زندگی امروزه   انسان است اما باید توجه کنیم که این موضوع تنها نیاز انسان نبوده و آدمی تشنه عدالت است. نباید به بهانه‌ی برنامه‌های توسعه‌ای دولت به مردم ستم شود. در جمهوری اسلامی ایران عدالت نقش حائز اهمیتی دارد حتی اگر در عمل به طور کامل اجرا نشود.

وی افزود:‌ قانون اساسی در اصول متعددی به عدالت و اجرای آن تاکید کرده است؛ برای مثال اصل سوم به رفع تبعیض، و ایجاد امکانات عادلانه برای همه مردم و اصل ۳۴ به برابری عموم در مقابل محاکم اشاره دارد. در واقع شرط سعادت اجتماعی در سطح ملی و بین‌المللی در گرو اجرای عدالت است. مسئولین باید برای تحقق و اجرای عدالت برنامه مدونی داشته باشند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ مشاهده تفاوت در توسعه‌ی مناطق مختلف نتیجه‌ی توزیع ناعادلانه ثروت، امکانات و مدیریت سلیقه‌ای است. اگر چه نظام جمهوری اسلامی ایران در این چند دهه خدمات فراوانی را ارائه کرده است، ولی از سوی دیگر سیاسی کاری در مراکز تصمیم گیر مانند سازمان‌ها و دستگاه‌ها امری نگران کننده است.  امیدوارم در بودجه سال ۹۹ اقشار آسیب پذیر بیشتر دیده شود. افزایش ۱۵  درصد دستمزد حقوق‌ بگیران برای همه امری مثبت است ولی اگر قیمت‌ها کنترل نشود نتیجه آن کاهش ارزش پول ملی  خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم در بودجه امسال بتوانیم شاهد یک توجه جدی در حوزه‌ی انرژی‌های نو باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha