• پنجشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۸ / ۰۱:۴۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98092115597
  • منبع : نمایندگی قزوین

مدیرعامل ایسنا در قزوین:

امکانات ایسنا به مساوات در اختیار کاندیداها قرار می‌گیرد

امکانات ایسنا به مساوات در اختیار کاندیداها قرار می‌گیرد

ایسنا/قزوین مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی از احدی حمایت نخواهد کرد، گفت: با اعلام اسامی تایید شده‌ها توسط شورای نگهبان، امکانات ایسنا به طور مساوات در اختیار کاندیداها قرار خواهد گرفت که در این بین صداقت، عدالت و امانت‌داری بسیار مهم است.

علی متقیان،‌ ‌در جشن ۲۰ سالگی ایسنا که در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که در آغاز دهه سوم فعالیت ایسنا در جمع همراهان ایسنا قزوین حضور دارم.

وی ادامه داد: ایسنا از سال ۷۸ پا به عرصه اطلاع‌رسانی نهاد. در آغاز فعالیت ایسنا تنها خبرگزاری آنلاین، نخستین خبرگزاری کشور بود که با همت جوانان دانشجو کار خود را آغاز و با مأموریت رهبری معظم انقلاب مبنی بر «اخبار خوب، مفید و امیدبخش مخابره کنید» پا به میدان خبر نهاد و سخن مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داد.

مدیرعامل ایسنا، یادآور شد: تا پیش از آغاز به ‌کار ایسنا غیر از صدا و سیما و چند روزنامه یک خبرگزاری به‌صورت تلکس فعالیت داشت و تلکس خبرها را  صرفاً در اختیار  مشترکانی قرار می‌داد که قبلاً با پرداخت مبلغی سفارش می‌دادند، خوشبختانه ایسنا زمانی پا به عرصه خبر نهاد که توان استفاده از بستر اینترنت را داشت و با این امکانات نوین‌ محدودیت خبر را شکست و توسط چند دانشجوی پرشور اخبار را بدون هزینه به جامعه عرضه کرد.

ایسنا نقطه عطف تاریخ رسانه‌های کشور است

وی عنوان کرد: ایسنا تا سال ۷۹ جای خود را در میان رسانه‌های جهان نیز پیدا کرد و در کشور نیز موجب تحول رسانه‌ای شد به گونه‌ای که مرحوم معتمدنژاد در یک تقسیم‌بندی، رسانه‌ها را به دو دوران قبل و بعد از ایسنا تقسیم‌بندی می‌کند و این نشان می‌دهد که ایسنا نقطه عطف تاریخ رسانه‌های کشور است.

متقیان با بیان اینکه بعد از گذشت ۲۰ سال اکنون حدود ۴۸ خبرگزاری در کشور فعالیت دارد، گفت: ایسنا ایران به روایت ایران و جهان به روایت ایران را آغاز کرد و تا حدودی در این زمینه موفق شد.

وی با اشاره به اینکه اخلاق، آگاهی و امید شعار ایسنا است، عنوان کرد: گاهی برخی افراد از اخلاق دم زده ولی در عمل رعایت نمی‌کنند، باید متذکر شویم که ‌در رسانه ما با آبروی مردم سر و کار داریم و آبروی آنان در اختیار ما قرار دارد.

مدیرعامل ‌ایسنا تصریح کرد: در گذشته رسانه به روزنامه و اخبار صداوسیما محدود می‌شد ولی امروز با یک تلفن همراه هوشمند یک رسانه در اختیار داریم و حتی کودکان نیز با مظاهر رسانه دیجیتال آشنا هستند.

وی اضافه کرد: رسانه‌های رسمی اخلاق را رعایت می‌کنند ولی گاهی مشاهده می‌شود که برخی رسانه‌ نماها به رعایت اخلاق توجهی ندارند و این گمشده رسانه است.

ایسنا به هیچ جناح سیاسی وابستگی ندارد

متقیان با تأکید بر آگاهی‌بخشی بیان کرد: به همه اطمینان می‌دهیم که صحت و سقم تمامی اخبار ایسنا را تأیید می‌کنیم و به‌عنوان‌ مسئول خبرگزاری اعلام می‌کنم که اخباری که توسط ایسنا منتشر می‌شود را با اطمینان پذیرا باشید.

وی افزود: در تلاش هستیم تا به اخبار خوب و امیدبخش منتشر کنیم  و اگر بخواهم ایسنا را در یک کلام معرفی کنم چیزی جز ۲۰ سال اخلاق، آگاهی و امید نمی‌توانم بگویم چراکه در ایسنا چهره‌های امیدوار و آینده‌نگر حضور دارند و متوسط سن فعالان در این رسانه کمتر از ۳۰ سال است.

مدیرعامل ‌ایسنا اظهار کرد: خبرنگاران این خبرگزاری را جوانان دانشجو تشکیل می‌دهند و این در حالی است که سردبیران و مدیران آن افرادی با تجربه هستند که از ابتدا و در این ۲۰ سال همراه با ایسنا بوده‌اند و کوله‌باری از تجربه با خود به همراه دارند.

وی اشاره کرد: امتیاز ایسنا در این است که به هیچ جناح سیاسی وابستگی ندارد و خط ما خط ولایت فقیه و انقلاب است، همه ارکان نظام برای ما محترم و مساوی هستند.

متقیان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: ایسنا از هیچ جریان سیاسی و فردی حمایت نمی‌کند و در خبرها و تحلیل‌ها مردم را برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی تشویق می‌کند، وظیفه مردم این است که نمایندگانی را راهی مجلس کنند که نظام را بیمه کنند.

مدیرعامل ‌ایسنا با بیان اینکه از احدی حمایت نخواهیم کرد، گفت: با اعلان اسامی توسط شورای نگهبان امکانات ایسنا به طور مساوی و عادلانه در اختیار کاندیداها قرار خواهد گرفت که در این بین عدالت و امانت‌داری بسیار مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha