• جمعه / ۲۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98092216057
  • خبرنگار : 71593

خوشحالی ترامپ از پیروزی بوریس جانسون در انتخابات و تبریک اتحادیه اروپا

خوشحالی ترامپ از پیروزی بوریس جانسون در انتخابات و تبریک اتحادیه اروپا

دونالد ترامپ اظهار کرد، بوریس جانسون در انتخابات انگلیس به "پیروزی بزرگی" رسیده و آمریکا و انگلیس حالا خواهند توانست توافق تجاری بزرگی را با یکدیگر امضا کنند.

به گزارش ایسنا، پس از حمایت رای‌دهندگان از طرح بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس برای اجرای بریگزیت در ۳۱ ژانویه، پیروزی حزب محافظه‌کار او در انتخابات این کشور بسیار محتمل به نظر می‌رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در این خصوص در توییتر نوشت: به نظر می‌رسد بوریس در انگلیس به پیروزی بزرگی دست یافته است.

او در توییت دیگری اظهار کرد: برای این پیروزی بزرگ به بوریس جانسون تبریک می‌گویم. انگلیس و آمریکا حالا آزاد خواهند بود تا پس از بریگزیت یک توافق تجاری بزرگ منعقد کنند. این توافق این پتانسیل را دارد که از هر قراردادی که می‌توان با اتحادیه اروپا بست، بسیار بزرگ‌تر و سودآورتر باشد.

رهبران اتحادیه اروپا هم پیروزی جانسون را تبریک گفتند و شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفته که حال شفافیت در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (بریگزیت) امری مهم است.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا هم گفته که اتحادیه اروپا آماده است تا در مورد هر آن چه که ضرورت دارد، گفتگو کند.

نتایج اولیه و برآوردها از انتخابات پارلمانی انگلیس حاکی از پیروزی قاطع محافظه‌کاران به رهبری بوریس جانسون است؛ پیروزیی که گفته می‌شود در ۴۰ سال گذشته این حزب بی‌سابقه بوده و سرنوشت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را به سرعت مشخص می‌کند.

در این انتخابات حزب محافظه‌کار توانسته اکثریت مطلق کرسی‌ها در پارلمان را به دست آورد. بر این اساس و در حالی که هنوز نتایج همه کرسی‌های مجلس عوام اعلام نشده، حزب محافظه‌کار دست کم ۳۲۶، یعنی نصف به اضافه یک کرسی‌ها را به دست آورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۲ ۱۲:۰۰

دیوانه چو دیوانه بیند، خوشش آید.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۲ ۱۸:۰۶

چرا ديوانه .....براى كشورشون بد بودند ارزش پول كشورشونو نابود كردند همه ى مردم دنيا اولويت مهاجرتشون به اين دو كشوره فرقى هم نداره چه دينى دارند عاقلانه حرف بزنيم نه از روى شكم