• شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 98092316897
  • خبرنگار : 50300

استاندار خوزستان:

درصد بیشتری از درآمد ناخالص کشور به پژوهش اختصاص یابد

درصد بیشتری از درآمد ناخالص کشور به پژوهش اختصاص یابد

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با تاکید بر توجه به پژوهش در دانشگاه‌ها و مدارس گفت: باید درصد بیشتری از درآمد ناخالص کشور به پژوهش اختصاص داده شود.

غلامرضا شریعتی در آیین نواختن زنگ استانی هفته پژوهش و فناوری که امروز (۲۳ آذر) در مدرسه شهید زهره بنیانیان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آغاز هفته پژوهش را به پژوهشگران، اساتید و دانش‌آموزان محقق تبریک می‌گویم. خوشبختانه دانش‌آموزان خوزستانی در زمینه پژوهش، کارهای بسیار ارزشمندی انجام دادند.

 وی افزود: میزان رشد، توسعه و ثروت هر کشوری، بر خلاف دهه‌های گذشته بر اساس میزان منابع طبیعی نیست بلکه بر اساس تولید علم و دانشی است که نهایتا منجر به خلق ثروت می‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: هر کشوری که در تولید علم و دانش موثر باشد، نسبت به سایر کشورها غنی‌تر خواهد بود. کشورهایی که در تولید علم و تکنولوژی موثر هستند، نسبت به سایر کشورها پیشرفته‌تر و ثروتمندتر هستند.

شریعتی با بیان اینکه خلق علم و دانش نقش حیاتی در جامعه بشری دارد، گفت: تولید علم تنها با پژوهش و تحقیق محقق می‌شود. در گذشته تحقیقات بسیاری در سطح دانشگاه‌ها انجام می‌شد که مورد استفاده نبودند اما امروزه پایان‌نامه‌ها به این سو رفته‌اند که نهایتا منجر به تولید تکنولوژی و دانش می‌شوند. تلاش ما بر این است که پژوهش هدفمند باشد. در غیر اینصورت تنها باعث اتلاف سرمایه می‌شود.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌های استان و دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از تجهیزات مهم صنعت نفت تولید شد. همچنین در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان مته‌های حفاری تولید و بومی‌سازی شدند که تنها با امر پژوهش میسر شد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: روحیه تحقیق باید در دانش‌آموزان تقویت شود و تشویق شوند که مسائل را تنها با جستجوگری بپذیرند تا در آینده تبدیل به محقق شوند. در این صورت است که کشور پیشرفت می‌کند اما در غیر اینصورت وابسته به منابع طبیعی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروزه در مدارس، پژوهش جایگاه خوبی پیدا کرده است، گفت: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به پژوهش بپردازند. همچنین باید درصد بیشتری از درآمد ناخالص کشور به این امر اختصاص داده شود. دانشگاه تنها محل آموزش نیست بلکه محل آموزش، پژوهش و تبدیل پژوهش به فناوری و کارآفرینی است. نمی‌توان از دانشجویی که تنها آموزش دیده باشد، انتظار داشت که تبدیل به محقق شود بلکه باید از دوره دانش‌آموزی با پژوهش آشنا شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.