• یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98092417537
  • خبرنگار : 30054

خرید ترانسمیتر فشار از ابزار سنجش آریا

خرید ترانسمیتر فشار از ابزار سنجش آریا

با توجه به اهمیت اندازه‌گیری فشار در حوزه‌های صنعتی و پالایشگاهی، ترانسمیتر فشار امکان اندازه‌گیری فشار در یک مقطع خاص و انتقال نتایج به اتاق کنترل را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ابزار سنجش آریا، این دستگاه توسط برندهای مختلفی در سطح دنیا تولید می‌شوند که می‌توان شرکت‌های معتبری مانند شرکت ویکا، شرکت روزمونت و شرکت اندرس هاوزر اشاره کرد. با توجه به شرایط متفاوت برای تولید هر کدام از این دستگاه‌ها، طبیعی است که در ساخت و عملکرد آن‌ها هم تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

ترانسمیتر فشار چیست؟

ترانسمیتر فشار Pressure transmitter  یک نوع دستگاه فشارسنج خاص است که نتایج اندازه‌گیری شده را به اتاق کنترل انتقال می‌دهد. این دستگاه که با لفظ پرشر ترانسمیتر هم شناخته می‌شود از دو بخش جداگانه تشخیص فشار و انتقال نتایج تشکیل‌ شده؛ بنابراین طبیعی است که در یک قسمت آن حسگر یا سنسور به کار گرفته‌شده که تغییرات آن با استفاده از یک مبدل به داده‌های دیجیتال تبدیل می‌شود و در نهایت با استفاده از فرستنده دستگاه به اتاق کنترل ارسال می‌شود.

با توجه به اینکه ترانسمیتر فشار انواع مختلفی دارد و توانایی آن در اندازه‌گیری فشار در محدوده‌های مختلف متفاوت است، انتخاب نوع مناسب آن‌ها و همچنین برند تولیدکننده می‌تواند نقش مهمی در کیفیت نهایی اندازه‌گیری ما داشته باشد. این دستگاه‌ها به‌طور مستقیم برای اندازه‌گیری فشار استفاده می‌شوند، اما نتایج آن‌ها به‌صورت غیرمستقیم در اندازه‌گیری شدت‌جریان و حتی اندازه‌گیری سطح قابل‌استفاده بوده و در محاسبات صنعتی کاربرد دارد.

نحوه عملکرد پرشر ترانسمیتر و انواع آن‌ها

ترانسمیتر فشار باید دو بخش مجزا داشته باشد که یک بخش آن شامل سنسور و یک بخش آن شامل فرستنده می‌شود. حسگر این  دستگاه در برابر تغییرات مکانیکی به وجود آمده در اثر فشار حساس بوده و شامل جابجا شدن یک پرده دیافراگم یا تغییر وضعیت دستگاه می‌شود. در پرشر ترانسمیتر یک ترانسدیوسر استفاده‌شده که تغییرات مکانیکی را به داده‌های دیجیتالی تبدیل کرده و در نهایت فشار اندازه‌گیری شده توسط نمایشگر دستگاه نمایش داده می‌شود. بخش دیگر ترانسمیتر فشار هم وظیفه انتقال نتایج به اتاق کنترل را بر عهده دارد.

پرشر ترانسمیتر ها از لحاظ نحوه اندازه‌گیری فشار دسته‌بندی‌های مختلفی دارند؛ اما به‌طورکلی معروف‌ترین محصولات بازار شامل سه گروه ترانسمیتر فشار قلمی، ترانسمیتر فشار دیافراگمی و ترانسمیتر اختلاف فشار می‌شوند. در ترانسمیترهای قلمی، سنسور دستگاه به‌صورت یک صفحه فلزی صاف است که در قسمت نوک ترانسمیتر استفاده می‌شوند. این در حالی است که در نوع دیافراگمی از یک پرده منعطف استفاده‌ شده که از جنس استنلس استیل یا از جنس کامپوزیت‌های پلیمری است.

معروف‌ترین برندهای تولیدکننده پرشر ترانسمیتر

گفتیم که در سطح دنیا شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید ترانسمیتر فشار و سایر تجهیزات ابزار دقیق فعالیت می‌کنند که تعدادی از آن‌ها شناخته‌ شده‌تر و معتبرتر هستند. در حال حاضر در بازار ایران شرکت‌هایی مانند شرکت ویکا و شرکت اندرس هاوزر شناخته‌ شده هستند و ترانسمیتر روزمونت هم استفاده می‌شود. البته نمونه‌های بدلی آن‌ها هم در بازار وجود دارد؛ اما در گروه ابزار سنجش آریا شما می‌توانید نمونه‌های زیر را پیدا کنید:

ترانسمیتر فشار ویکا

شرکت ویکا در بازار ایران محصولات مختلفی دارد که با توجه به شرایط سیستم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. هر کدام از این ترانسمیترها ویژگی‌های خاص خود را دارند و در شرایط متفاوتی به کار گرفته می‌شوند؛ اما به‌طورکلی در معرفی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· wika a10: این محصولات برای محدوده فشاری بین ۰ تا ۱۰۰۰ بار طراحی‌ شده و شدت‌ جریان خروجی آن‌ها بین ۴ تا ۲۰ میلی‌آمپر است.

· wika s10: از این ترانسمیتر برای محدوده فشار بین ۱ تا ۱۰ بار استفاده می‌شود و سیگنال خروجی آن‌هم بین ۴ تا ۲۰ میلی‌آمپر تغییر کرده و میزان ولتاژ آن‌ها هم بین ۸ تا ۳۰ میلی ولت است.

· wika s11: از این ابزار می‌توان برای پوشش فشار بین ۰ تا ۲۵۰ میلی بار استفاده کرد و ولتاژ پشتیبانی آن‌هم بین ۱۰ تا ۳۰ میلی ولت است.

· wika s20: این دستگاه می‌تواند محدوده فشار بین ۰ تا ۱۰۶۰ میلی‌آمپر را اندازه‌گیری کند و ولتاژ آن‌هم بین ۰ تا ۱۰ ولت تغییر می‌کند.

ترانسمیتر فشار اندرس هاوزر

وقتی که در مورد شرکت اندرس هاوزر به عنوان یک تولیدکننده پرشر ترانسمیتر صحبت می‌کنیم یعنی با محصولات یکی از معروف‌ترین شرکت‌های دنیا در حوزه تولید تجهیزات ابزار دقیق مواجه هستیم. این شرکت هم تلاش کرده که تنوع در محصولات خود را حفظ کرده و به‌ نوعی دستگاه‌هایی برای نیازهای مختلف داشته باشد. از جمله معروف‌ترین ترانسمیترهای موجود در بازار شامل مدل‌های زیر هستند:

· مدل PMP71: این دستگاه‌ها برای اندازه‌گیری فشارهای بالا تا نزدیک ۷۰۰ بار مناسب هستند و در سیستم‌های پیشرفته و سنگین صنعتی و پالایشگاهی امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد.

· مدل PMC71: استفاده از سنسور خازنی بدون روغن و امکان اندازه‌گیری مستقیم فشار و اندازه‌گیری غیرمستقیم سطح و حجم سیالات از ویژگی‌های مهم این ترانسمیتر است. در قسمت کانکشن این دستگاه از یک پرده دیافراگم و یک ترانسدیوسر استفاده‌ شده تا فشار به خوبی اندازه‌گیری شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha