• یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 98092417643
  • منبع : روابط‌عمومی دفتر هنرهای تجسمی

مدیرکل هنرهای تجسمی خبر داد:

برگزاری جشنواره تجسمی فجر در نمایشگاه بین‌المللی

برگزاری جشنواره تجسمی فجر در نمایشگاه بین‌المللی

مدیرکل هنرهای تجسمی خبر از برپایی دوازدهمین جشنواره­ هنرهای تجسمی فجر در نمایشگاه بین‌المللی تهران داد و اعلام کرد که پوستر فراخوان جشنواره، برای اطلاع‌رسانی عمومی منتشر شده ­است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ستاد خبری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، هادی مظفری _ مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس دوازدهمین ‏جشنواره هنرهای تجسمی فجر _ درباره مکان برگزاری این دوره از جشنواره گفت: دوازدهمین دوره جشنواره این امکان را می‌­دهد تا تمام عرصه‌های هنرهای تجسمی با همه گستردگی که در فرم و محتوای خود دارند گرد هم جمع ‏شوند. این گردهمایی که در سال‌های اخیر به لحاظ ساختاری وسیع‌­تر نیز شده است، نیازمند فضایی برای برپایی بود که ‏پاسخ­گوی تنوع، خلاقیت و رویکردهای جشنواره باشد.‏

او ادامه داد: امسال برای نخستین بار تلاش کردیم که فضای برپایی جشنواره را از آن مکان‌­های همیشگی خارج کنیم تا امکان معرفی ظرفیت‌های هنرهای تجسمی جلوه­ بیشتری پیدا کند و برای همین، با رایزنی‌های متعدد، توانستیم این دوره ‏از جشنواره را به نمایشگاه بین‌­المللی ببریم. به نظر می‌رسد با توجه به درخواست‌­های مکرر هنرمندان در سال گذشته برای استفاده از ظرفیت نمایشگاه بین­‌المللی تهران، امسال به این آرزوی دیرینه نزدیک شدیم.

مظفری با بیان اینکه «این دوره از جشنواره ۲۳ تا ۳۰ بهمن ­ماه در نمایشگاه بین‌­المللی به صورت متمرکز در تمام بخش­‌ها برپا ‏می‌­شود»، گفت: بخش مسابقه­ طوبای زرین و بخش چارسوی هنر با حضور تعدادی از گالری­‌ها و بخش کیوریتال در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی برپا می‌­شود و بسیاری از هنرمندان تجسمی در کنار یکدیگر قرار می‌­گیرند.

مدیرکل هنرهای تجسمی بیان کرد: امیدواریم این تجربه­ نو بتواند مسیرهای جدید و مخاطبان تازه‌­ای را نیز به دامنه هنرهای تجسمی کشور اضافه کند. آنچه برای ما در انتخاب محل جدید نمایشگاه مهم بود، توجه به ‏این مسأله بود که وقتی در فراخوان جشنواره از امکان گفت‌وگوی هنرها صحبت می‌کنیم، در عمل نیز بتوانیم مکانی را فراهم کنیم ‏که همه این هنرها در کنار هم دیده شوند و مخاطب نیز بتواند تمام جشنواره و طیفی از آثار هنرمندان جوان و استادان و پیشکسوتان را با یک مرور از نظر بگذراند. همچنین بتوانیم از ‏امکانات فضایی خاص نمایشگاه نیز، ره‌­آوردهای جدیدی برای هنرمندان داشته باشیم. دوم اینکه ظرفیت هنرهای تجسمی را به بخش صنعت و تجارت کشور نیز پیوند بدهیم.

مظفری گفت: از سال گذشته تلاش کردیم رابطه بین هنرهای تجسمی و اقتصاد هنر را در باغ موزه قصر با برگزاری آرت‌فر چارسوی هنر بیش از گذشته فراهم کنیم. امسال هم همزمان با جشنواره، نمایشگاه‌­های گردشگری و هتلداری و همچنین طلا و جواهر می‌­تواند ظرفیت تازه­‌ای را در رابطه­ هنرهای تجسمی با بخش صنعت کشور فراهم کند. یکی از نکاتی که برای ما اهمیت دارد، این است که در طول سال در نمایشگاه بین­‌المللی نمایشگاه‌های صنعتی متعددی برگزار می‌­شود و این فضای خوبی برای طراحی و بسته‌بندی و بهره‌گیری از هنرهای تجسمی در صنعت را ایجاد می‌­کند. ‏

به گزارش ایسنا، مدیر هنری دوزادهمین دوره از جشنواره تجسمی فجر کیانوش غریب پور است که هویت بصری این رویداد و پوستر فراخوان جشنواره را طراحی کرده­ است.

دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با ریاست هادی مظفری، به دبیری ابراهیم حقیقی، دبیر هنری جمال عرب‌زاده و دبیر اجرایی عبدالرحیم ‏سیاهکارزاده از ۲۳ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار می‌­شود.‏

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha