• یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98092417885
  • خبرنگار : 71415

یک نماینده مخالف استیضاح ترامپ از حزب دموکرات جدا می‌شود

یک نماینده مخالف استیضاح ترامپ از حزب دموکرات جدا می‌شود

یک نماینده دموکرات میانه‌روی کنگره آمریکا که از مخالفان سرسخت استیضاح دونالد ترامپ در این حزب است، قصد دارد از این حزب جدا شده و به حزب رقیب یعنی جمهوریخواه بپیوندد.

به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده، "جِف ون دِرو" نماینده دموکرات ایالت نیوجرسی آمریکا به چند تن از دستیاران کنگره گفته، تا چند روز دیگر از حزب دموکرات جدا شده و خودش را جمهوریخواه اعلام خواهد کرد.

این اتفاق در حالی قرار است رخ دهد که مجلس نمایندگان ‌آمریکا به زودی طی روزهای آینده بر سر بندهای لایحه مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا رای‌گیری به عمل می‌آورد.

ون درو، بنا به اعلام دو منبع دموکرات و یک منبع جمهوریخواه که نامشان را فاش نکردند، روز جمعه در نشستی در کاخ سفید تلاش کرده تا موافقت دونالد ترامپ از این حرکتش را جلب کند و ظاهراً رییس جمهور آمریکا از او خواسته این تصمیمش را عملی سازد.

به گزارش نیویورک تایمز، ون درو با دستیاران ارشد دونالد ترامپ درباره این که جدایی‌اش از حزب دموکرات را قبل یا بعد از رای‌گیری مجلس نمایندگان بر سر بندهای استیضاح ترامپ و در طی مراسمی در کاخ سفید اعلام کند مشورت کرده است.

این منابع اعلام کردند، انتظار می‌رود رای‌گیری مذکور روز چهارشنبه آینده اتفاق بیفتد.

این اقدام ون درو علاوه بر آنکه می‌تواند باعث تقویت اقبال سیاسی او در آینده شود، برای دونالد ترامپ نیز که با دورنمای تبدیل شدن به سومین رییس جمهور استیضاح شده تاریخ آمریکا روبرو است، یک امتیاز خواهد بود.

رییس جمهور آمریکا برنامه استیضاحش را یک اقدام کاملا حزبی خوانده که به گفته او، نتیجه آن در نهایت به ضرر دموکرات‌ها تمام شده و باعث خواهد شد دموکرات‌ها در انتخابات آتی اکثریت خود در مجلس نمایندگان را هم از دست بدهند.

در عین حال این تصمیم ون درو نشاندهنده تبعات سیاسی سنگین مساله استیضاح ترامپ طی چند روز آینده به ویژه برای دموکرات‌های میانه‌روی متعلق به حوزه‌های عمدتا حامی ترامپ در سال ۲۰۱۶ خواهد بود.

هرچند که تقریبا تردیدی درباره برخورداری دموکرات‌ها از آرای لازم به منظور تصویب کردن بندهای استیضاح ترامپ وجود ندارد، اما تعداد کمی از دموکرات‌های محافظه‌کار بسیار از ایده استیضاح ترامپ صرفا به این دلیل که حزب جمهوریخواه از آن حمایت نمی‌کند ناراضی هستند.

ماه گذشته میلادی، ون درو در یک کنفرانس تلفنی دو ساعته متعهد شده بود، یک دموکرات باقی خواهد ماند، اما بنا به گفته یک منبع آگاه جمهوریخواه، ون درو در روزهای اخیر گفت‌وگوهایی با مشاوران ارشد ترامپ داشته و گفته شده که این قانونگذار شدیدا نگران دورنمای از دست دادن کرسی خود چه در یک رقابت مقدماتی دموکرات‌ها و چه در انتخابات کنگره بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha