• یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98092417976
  • منبع : بوشهر

آیت الله صفایی بوشهری:

تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر جوابگوی جمعیت نیست

تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر جوابگوی جمعیت نیست

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در بوشهر گفت: هم اکنون تخت های بیمارستانی در استان بوشهر جوابگوی جمعیت استان نیست، که باید با تنظیم یک سند چشم انداز درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان با تخت های مناسب و استانداردهای به‌روز گسترش پیدا کند.

آیت الله صفایی بوشهری در دیدار با مدیریت و مسئولان معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه حوزه درمان در شرایط کنونی یک حوزه استراتژیک و راهبردی است، اظهار کرد: اگر حوزه درمان در گذشته یک حوزه ثانویه بود الان با شرایط کنونی در سطح جامعه به یکی از پدیده‌های عادی و حوزه اولیه تبدیل شده است.

امام جمعه بوشهر افزود: در شرایط کنونی که امراض و بیماری ها به عنوان یک پدیده عادی در جامعه تبدیل شده و بیماری‌های زیادی فراگیر شده، درمان در متن زندگی مردم قرار گرفته و به همین خاطر باید در رابطه با حوزه درمان که یک حوزه استراتژیک و اوّلی است نهادهای پیشگیری خیلی فعال باشند.

وی با بیان اینکه الان بخش زیادی از هزینه‌های خانوارها صرف هزینه درمان می شود، ادامه داد: باید بیماری های شایع در استان و کلان کشور شناسایی و در این رابطه با ترسیم یک شبکه از نهادهای مرتبط، بر روی مقوله پیشگیری فرهنگ سازی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به زیرساخت های درمانی استان و با بیان اینکه در استان بوشهر نباید فرهنگ کوچک بینی و کوتاه بینی وجود داشته باشد، افزود: استان بوشهر یک استان بین المللی است و باید در کنار این پیشرفت، حوزه زیرساخت های پزشکی استان دارای بهترین و استانداردترین درمانگاه ها و بیمارستان ها در افق بین المللی باشد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه هم اکنون تخت های بیمارستانی در استان بوشهر جوابگوی جمعیت استان نیست و کم هستند، تصریح نمود: در این رابطه باید یک سند چشم انداز تنظیم شود و طی آن درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان با تخت های مناسب و استانداردهای بروز گسترش پیدا کند.

وی خطاب به مسئولان تأکید کرد: بکوشید در استان زیرساخت ها، زیباترین و استاندارد ترین سازه ها و مطابق با ۲۰ سال آینده طراحی و برنامه ریزی شود و در این صورت استان بوشهر پیشرفت خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha