• یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98092418126
  • خبرنگار : 71620

انتقاد نماینده سردشت از تصمیم دولت در مورد معابر کوله بری

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تصمیمات دولت در خصوص معابر کوله بری انتقاد کرد و گفت: دولت با انسداد مرزها و بستن معابر مشکلاتی در ۴ استان محروم و جنگ زده به وجود آورد.

به گزارش ایسنا، رسول خضری در جلسه علنی عصر امروز(یک شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: رئیس جمهور افزایش قیمت بنزین را پنج مرتبه در لایحه بودجه ۹۸ آورده بود و مجلس با آن مخالفت کرده بود. درواقع ایشان این تصمیم را در شرایطی گرفتند که نظر نمایندگان و مردم را می دانستند. متاسفانه این بی تدبیری باعث تورم افسار گسیخته و ناامیدی مردم شده است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس با اشاره به ردیف بودجه افزایش حقوق کارمندان دولت اظهار کرد: افزایش حقوق این کارکنان در بودجه ۹۹، ۱۵ درصد است. این در حالی است که کشور تورم بالای ۴۵ درصد را تجربه می کند. این ردیف بودجه بیشتر شبیه یک طنز تلخ یا یک کاریکاتور است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: شبیه تصمیمات نسنجیده فوق درخصوص معابر کوله بری برای مرزنشینان اتفاق افتاد. رئیس جمهور با نمایندگان مرزی در مورد انسداد مرزها، بستن معابرمشورت نکرد و تعدادی مشکل را روانه چهار استان محروم و جنگ زده کرد.

وی خطاب به حسن روحانی گفت: اگر در مورد معابر کوله بری به حرف نمایندگان گوش می دادید، با این همه مشکل مواجه نمی شدیم. قطعا امنیت پایدار در راستای معیشت اقتصاد مرزنشینان است اما متاسفانه کسانی به خاطر نقل و انتقالات اندک کشته می‌شوند. از قوه قضاییه می‌خواهم که برای پرداخت دیه، حمایت از خانواده‌های آنها و پرداخت بیمه به این خانواده‌ها اقدام کند.

خضری با اشاره به مشکلات استخدامی دهیاران نسبت به مشکلات معلمان و کشاورزان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه کشاورزان یارانه کود و سم دریافت نمی کنند و حمایت جدی در زمینه خرید تضمینی این محصولات انجام نمی شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که "در حوزه واردات و صادرات هر روز شاهد مشکلات و تصمیمات غیر کارشناسی هستیم" گفت: این تصمیمات در خصوص مرزها است. گمرکات رسمی دارای ۲۳ کنوانسیون هستند. هیات دولت نیز هر روز با یک مصوبه غلط مشکلات جدی برای رونق تولید ایجاد می کند. ما ۴۰ سال تحریم‌های خارجی را تحمل کردیم اما تحریم‌های داخلی را تحمل نمی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha