• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98092518702

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد

برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس از فردا

برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس از فردا

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی. صنایع دستی و گردشگری فارس از برگزاری یازدهمین نمایشگاه گردشگری و دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی پارس به میزبانی این استان در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس در شیراز طی روزهای ۲۶ تا ۲۹ آذرماه خبر داد.

مصیب امیری دوشنبه ٢٥ آذر در یک کنفرانس خبری با اعلام خبر فوق بیان کرد: در سال‌های گذشته در دو نوبت آذرماه نمایشگاه گردشگری و اسفندماه نمایشگاه صنایع دستی برگزار می‌شد اما امسال مقرر شد در راستای صرفه جویی در وقت و هزینه هر دو نمایشگاه در یک موقعیت مکان و زمانی برگزار شوند.

او افزود: از گذشته سه پرونده ثبت جهانی منبت آباده، ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و ثبت گلیم در دستور کار قرار گرفته بود که سال گذشته منبت آباده به سرانجام رسید و در تلاشیم تا پایان امسال نیز شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی به ثبت برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس که برگزاری دو رویداد فوق را فرصتی مغتنم برای ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی می‌داند، گفت: ارزیابان جهانی صنایع دستی در این دو نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد و امید است تا پایان سال موضوع ثبت جهانی شیراز در رشته صنایع دستی به نتیجه برسد.

به گفته امیری، دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی پارس با ١٣٤ غرفه و ١٤٠ غرفه گردان از ۲۴ استان به مدت چهار روز از سه‌شنبه ۲۶ آذرماه آغاز به کار می‌کند.

او خاطرنشان کرد: استان فارس با ۸۰ رشته و سایر استان‌های کشور با ۶۰ رشته صنایع دستی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین در خصوص برپایی یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس گفت: امسال بخشی از دفاتر خدمات گردشگری که مجوز گردشگری سلامت دارند هم در این نمایشگاه حضور پیدا میکنند و امید است که شاهد رشد و انضباط بیشتری  از ورود گردشگران سلامت به استان فارس با برپایی این نمایشگاه باشیم.

امیری با بیان اینکه ۱۱۰ اقامتگاه بومگردی در فارس وجود دارد که تا پایان امسال ٢٠ اقامتگاه دیگر به مجموع آنها اضافه می‌شود، عنوان کرد: گردشگری مذهبی و گردشگری طبیعی از دیگر بخش‌های این نمایشگاه خواهد بود.

او با اعلام این موضوع که بیش از ١٧٠ مرکز فعال گردشگری با ١١٠ غرفه در سالن حافظ در یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس مستقر می‌شوند، گفت: هتل‌ها، مهمانپذیرها، شرکت‌های تسهیلگر در  گردشگری سلامت، سیاه چادرهای عشایری،  اتاق بازرگانی، شهرداری شیراز، بیمارستان‌های تخصصی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، اقامتگاه‌های بوم گردی، دانشگاه‌های علمی کاربردی، تعدادی از ادارات کل میراث فرهنگی استانها و موزه‌های بخش خصوصی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین از وجود بیش از ۲۰ هزار تخت اقامتی در استان خبر داد و گفت: با توجه به اقبال خوب، تمایل سرمایه گذاران در این حوزه بسیار است.

امیری از ساخت هتل ۵ ستاره در شهرک صدرای شیراز برای سرمایه گذاری و اقامت همراه بیماران با توجه به وجود مراکز درمانی در این شهر هم خبر داد.

حیدرعلی زاهدیان نژاد، معاون صنایع دستی میراث فرهگی فارس نیز در ادامه این نشست بیان کرد: ۲۷ آذرماه سمینار بسته بندی در حوزه صنایع دستی در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی پارس در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار خواهد شد و همچنین همزمان با این نمایشگاه، از چند آثار شاخص رونمایی خواهیم کرد.

او اظهار کرد: از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی نیز در حاشیه نمایشگاه  توسط ارزیابان شورای جهانی بازدید خواهیم شد.

زاهدیان‌نژاد از روند رو به رشد دهکده صنایع دستی در بخش خصوصی نیز خبر داد و گفت: این دهکده به دلیل استفاده از اعتبارات به جای بهره‌مندی از تسهیلات دولتی، در حال پیشروی است.

به گفته معاون صنایع دستی میراث فرهنگی فارس، معرفی مجموعه مهستان و بازارچه دائمی صنایع دستی مستقر در آن نیز از دیگر برنامه‌های جانبی برپایی یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha