• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 98092518745
  • خبرنگار : 71021

دعوتنامه ایران برای جشن سال نو چینی‌ها

سال نو چینی

چینی‌ها برای دومین سال دعوت شده‌اند تا سال نوشان را در ایران جشن بگیرند. «ایران باشکوه» رویدادی است که از چهارم تا بیستم بهمن‌ماه به این مناسبت برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ دو هفته پیش در جریان سفر به چین در مصاحبه‌ای که با برخی شبکه‌های تلویزیونی این کشور داشت از چینی‌ها دعوت کرد تعطیلات سال نوشان را در ایران که ارزان‌ترین مقصد سفر در جهان معرفی شده است، سپری کنند.

ایران از تابستان امسال قانون لغو روادید را برای چینی‌ها یک‌طرفه به اجرا گذاشت. طبق اظهارات برخی آژانس‌داران چینی، این اقدام ایران با استقبال گردشگران چینی روبه‌رو شده است؛ آن‌چنان که ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ گفته است: در ماه‌های مرداد، شهریور و مهر یعنی پس از لغو روادید، حدود ۱۴ هزار نفر چینی به ایران سفر کردند. درحالی‌که در مدت زمان مشابه سال گذشته بالغ بر ۱۳ هزار نفر چینی به ایران سفر کرده بودند و فقط در یک ماه (مهرماه) این سفرها نزدیک به  ۱۲ درصد رشد داشته است.

محمدابراهیم لاریجانی ـ مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ـ نیز از برگزاری رویداد «ایران باشکوه» همزمان با سال نو چینی‌ها خبر داد و گفت: به منظور حضور مستمر و موثر در بازار هدف گردشگری چین، معاونت گردشگری در تلاش است تا همزمان با سال نو چینی در تاریخ ۴ تا ۲۰ بهمن‌ماه امسال این رویداد را برگزار کند.

او با بیان این‌که سال نو چینی‌ها برای دومین‌بار در کشور گرامی داشته می‌شود، اظهار کرد: پس از لغو روادید برای شهروندان این کشور، میزبانی از اینفلوئنسرها و فعالان گردشگری چینی در قالب تورهای آشناسازی در کنار نتایج سفر اخیر بخش خصوصی و برگزاری نشست B۲B  در این کشور، انتظار می‌رود دستاوردهای این رویداد ۱۷ روزه، بیش از پیش باشد و سهم ایران از بزرگ‌ترین بازار گردشگرفرست دنیا افزایش یابد.

او با اشاره به این‌که استان‌هایی که بیشتر مورد استقبال گردشگران چینی هستند به منظور برگزاری رویداد «ایران باشکوه» انتخاب شده‌اند، گفت: تهران، اصفهان، یزد، کرمان، البرز، سمنان، فارس، قزوین، همدان و مناطق آزاد از جمله استان‌ها و مناطق منتخب به منظور برپایی رویداد «ایران باشکوه» هستند.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: برای ترغیب و تشویق هرچه بیشتر گردشگران چینی برای انتخاب ایران به عنوان مقصد سفر لازم است تا همکاری و هماهنگی در زمینه‌های مختلف میان مقام‌های استانی و دستگاه‌های فرابخشی صورت پذیرد.

او درباره این رویداد بیشتر توضیح داد: برگزاری جشن‌های متناسب در طول هفته، نصب بنرهای خوشامدگویی و تبریک سال نو به زبان چینی در ورودی و اماکن مهم شهر، برگزاری مسابقات مختلف همچون عکس، خاطره کوتاه، تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی و نورپردازی اماکن مهم گردشگری بخشی از اقدامات درنظر گرفته‌شده در رویداد «ایران‌ باشکوه» است.

او افزود: برپایی نمایشگاه‌های موقت با ارتباط موضوعی میان دو کشور، سرو غذاهای چینی در رستوران‌ها، طراحی گشت‌های ویژه و متناسب با سلایق مردم این کشور، اعمال تخفیف در مراکز اقامتی، پذیرایی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی، اعمال تخفیف در ورودیه اماکن گردشگری و موزه‌ها، استقرار راهنمای چینی‌زبان در موزه‌ها و اماکن گردشگری در کنار هر گونه ابتکار و خلاقیت دیگر در سطح استان به صورت فراگیر (در همه مراکز) و یا گزینشی (در برخی از مراکز) مختص گردشگران چینی انجام می‌شود.

لاریجانی با تاکید بر این‌که مقرر است تبلیغات گسترده‌ای توسط تورگردانان ایرانی و چینی، نمایندگی‌های فروش هواپیمایی ماهان (تنها شرکت هواپیمایی ایران که بین دو کشور مستقیم پرواز دارد) و سفارت و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور چین انجام شود، گفت: پیشنهادات استانی اعم از برنامه‌های مدنظر و درصد تخفیفات در هر یک از بخش‌ها پس از جمع‌بندی و گزارش‌گیری به شکل دقیق اعلام خواهد شد. پیشنهادات دریافتی از استان‌ها توسط این معاونت به تورگردانان داخلی و چینی اطلاع‌رسانی خواهد شد و آنان بر اساس پیشنهادات، برنامه سفر خود را طراحی و تبلیغ خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.