• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98092518932
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

پای کیک‌های قرص‌دار به اردستان هم باز شد

پای کیک‌های قرص‌دار به اردستان هم باز شد

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در یکی از مدارس اردستان کلوچه ای حاوی کیک قرص دار مشاهده شد که پس از بررسی‌های اولیه مشخص می شود این کلوچه از خارج اردستان تهیه شده است.

صبح امروز (دوشنبه) و در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر وجود قرص‌های مشکوک درون کلوچه در یکی از مدارس اردستان، موضوع توسط خبرنگار ایسنا پیگیری شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیرو گزارش واصله مبنی بر وجود قرص در کلوچه کارشناسان بهداشت محیط از مدرسه‌ای که این کلوچه پیدا شده بود بازدید بهداشتی انجام دادند. خوشبختانه قرص توسط دانش‌آموز خورده نشده و بلافاصله مسئولان بهداشتی مدرسه وارد عمل می‌شوند و این قرص را برای آزمایش به مرکز بهداشت منتقل می‌کنند.

حسن ذبیحی افزود: پس از حضور بازرسان در مدرسه مشاهده شد یکی از دانش آموزان یک عدد کلوچه به مدرسه آورده که با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد این کلوچه از شهرهای خارج از شهرستان تهیه شده و قرص داخل کلوچه از نوع استامینوفن بود.

وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده و هماهنگی با کارخانه تولیدی متوجه شدیم که کلوچه در مبدأ مشکلی نداشته است، ادامه داد: احتمالاً کسانی که با هر نیتی قصد این کار را داشتند بعد از خروج از مبدأ اقدام به این کار کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه کارشناسان این شبکه از روزهای گذشته تیم بازرسی خود را از فروشگاه‌های بزرگ و حتی بازار روز انجام دادند، ولی مورد مشکوکی را کشف نکردند، تصریح کرد: شهروندان مطمئن باشند که پیگیری‌های لازم در حال انجام است. شهروندان در صورتی که بسته‌بندی محصولات مشکوک به نظر می‌رسد، از خریداری آن محصول خودداری کرده و پس از کنترل محصول آن را مصرف کنند.

ذبیحی با بیان اینکه مردم هر فرآیند بسته‌بندی را که می‌خواهند خریداری کنند از بسته‌بندی، تاریخ انقضا و تولید و علامت استاندار مطمئن شوند، تأکید کرد: شهروندان اگر کیکی را خریداری می‌کنند حساسیت نشان دهند و محصول خریداری را به چهار قسمت تقسیم کنند و سپس مصرف کنند. کسبه و فروشندگان حتماً خرید محصولات را از مراکز پخش مواد غذایی معتبر انجام دهند و از خرید محصولات مشکوک و نامعتبر خودداری کنند.

دلیل کمبود انسولین تحریم این دارو است

وی در خصوص ادامه گلایه شهروندان در خصوص نبود داروی انسولین در شهرستان اردستان، گفت: پیگیری و نامه‌نگاری شبکه بهداشت و درمان با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص کمبود داروی انسولین ادامه دارد. باید قبول کنیم که این موضوع تحریمی است و این مشکل در کل کشور وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تأکید کرد: با همه ابزار خود به کمک دیگر مسئولان تلاش می‌کنیم که از دانشگاه علوم پزشکی سهمیه این دارو را برای شهرستان اردستان بگیریم که امیدواریم با مساعدت استان این موضوع برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha