• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98092519083
  • خبرنگار : 50181

همه مشکلات رانندگان اتوبوس‌های میلیاردی

همه مشکلات رانندگان اتوبوس‌های میلیاردی

ایسنا/کرمانشاه عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس بین شهری استان کرمانشاه مهمترین مشکلات این قشر را در تشریح کرد.

کوروش محمدی در آستانه روز راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (26 آذر) در گفت و گو با ایسنا، از وجود 237 دستگاه اتوبوس بین شهری در استان با حدود 620 راننده فعال یاد کرد.

وی با بیان اینکه رانندگان اتوبوس با معضلات متعددی مواجهند، افزود: جزو معدود صنف‌هایی هستیم که طی سه سال اخیر فقط یکبار و آن هم در خرداد سال 1398 افزایش کرایه در حد 20 درصد داشتیم و این در حالی است که سایر کالاها و خدمات طی چند سال اخیر حدود سه برابر افزایش قیمت داشتند.

به گفته محمدی، این عدم افزایش نرخ کرایه‌ها در شرایطی رخ داده که هزینه خرید و نگهداری اتوبوس و سایر هزینه‌های رانندگان بسیار بالا رفته است.

وی از افزایش حدود چهار برابری قیمت هر دستگاه اتوبوس خبر داد و یادآوری کرد: قیمت متوسط هر دستگاه اتوبوس سال 1396 حدود 810 هزار تومان بود که اکنون به سه میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس استان کرمانشاه با بیان اینکه هزینه‌های تعمیر و نگهداری اتوبوس نیز بالا رفته، افزود: در این بخش نیز چهار برابر افزایش قیمت داشته ایم.

محمدی تاکید کرد: هزینه روغن و فرآورده‌های مرتبط با آن نیز نسبت به سال 1396 حدود سه برابر شده و فقط امیدواریم تغییری در قیمت گازوئیل رخ ندهد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دیگر مشکل کمبود لاستیک وجود ندارد، گفت: البته قیمت لاستیک بسیار گران شده است.

به گفته محمدی، با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، کرمانشاه از استان‌هایی بوده که بیشترین توزیع لاستیک را بین رانندگان داشته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوسی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حوزه بیمه رانندگان تازه وارد هم مشکلاتی وجود دارد، افزود: متاسفانه برای رانندگانی که از اوایل امسال مشغول به کار شده‌اند، یارانه بیمه در نظر گرفته نمی‌شود.

وی اظهار کرد: این امر باعث شده پرداختی بیمه این رانندگان به حدود 610 هزار تومان برسد که رقم بسیار زیادی است.

محمدی از اینکه رانندگی اتوبوس جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌شود نیز به عنوان مشکل دیگر این قشر یاد کرد و ادامه داد: این در حالی است که رانندگان تعداد زیادی از ساعات شبانه روز را در جاده‌ها می‌گذرانند.

اتوبوس‌های کرمانشاه 5 ساله‌اند

 عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس استان کرمانشاه درباره وضعیت اشغال صندلی‌های اتوبوس نیز عنوان کرد: در فصل تابستان از 25 صندلی یک اتوبوس حدود 18 تا 20 صندلی پر می‌شود، اما در فصل زمستان که رکود داریم این تعداد به 14 تا 16 صندلی می‌رسد.

وی اشاره‌ای هم به میانگین عمر اتوبوس‌های کرمانشاه که پنج سال است داشت و افزود: در تمام کشور بجز کردستان، هیچ استان دیگری چنین ناوگان جوانی ندارد.

محمدی با بیان اینکه با هزینه‌های سنگین امروز اتوبوس اگر ناوگان پیر شود دیگر امکان جوان کردن آن وجود ندارد، یادآور شد: برای نوسازی ناوگان اتوبوس 350 میلیون تومان تسهیلات آن هم به دشواری پرداخت می‌شود که در برابر قیمت 3.6 میلیارد تومانی اتوبوس چیزی نیست و اکثر رانندگان از آن استقبال نمی‌کنند.

15 دقیقه تاخیر داریم

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس استان کرمانشاه درباره برخی اقدامات خوب انجام شده برای کمک به ناوگان اتوبوسی خصوصا در پایانه شهید کاویانی هم گفت: مهمترین کار انجام شده کوتاه شدن دست دلالان از خرید و فروش بلیت بود.

وی با بیان اینکه در گذشته مسافران نمی‌توانستند به راحتی وارد محوطه پایانه شوند و چندین دلال سر راه آنها را می‌گرفت، افزود: این دلالان مربوط به هیچ شرکت و یا راننده خاصی نبودند.

محمدی از راه‌اندازی سالن مرکزی فروش بلیت در پایانه شهید کاویانی با همکاری اداره کل راهداری استان برای مقابله با دلالی بلیت خبر داد و خاطرنشان کرد: کرمانشاه پایلوت اجرای این طرح بود و بسیاری از استان‌های دیگر از ما الگو گرفتند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی رانندگان اتوبوس استان کرمانشاه همچنین از کاهش زمان تاخیر حرکت اتوبوس‌ها هم یاد کرد که حداکثر به 15 دقیقه رسیده و نسبت به کل کشور کم نظیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۶ ۱۰:۲۰

پایانه مسافربری شهید کاویانی از نظر ساختاری و امکانات رفاهی بهیچ عنوان در شان کلانشهر کرمانشاه نیست و نیاز به استاندارد سازی و ساماندهی اساسی دارد . روز حمل و نقل خدمت زحمت کشان حمل و نقل بار و مسافر گرامی باد