• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98092619315
  • خبرنگار : 30057

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خبر داد

حضور ۴۲ دانشگاه و ۲۵ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری

حضور ۴۲ دانشگاه و ۲۵ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که در نمایشگاه عرضه دستاوردها از ۸۹ تفاهم‌نامه، ۱۰ تفاهم‌نامه به قرارداد تبدیل شدند، گفت: در نمایشگاه سال جاری ۴۲ دانشگاه، ۲۴ پژوهشگاه و ۲۵ شرکت دانش‌بنیان محصولات خود را عرضه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود برومند در افتتاح بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و هفتمین نمایشگاه ایران ساخت با اشاره به برگزاری چهار رویداد در مراسم امروز اظهار کرد: بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، بیستمین مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر و نمایشگاه کتاب دانشگاهی به صورت هم زمان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد را توسعه پژوهش و فناوری، معرفی توانمندی‌های پژوهشی و ایجاد انگیزه در فناوران دانست و خاطر نشان کرد: فرآیند انتخاب پژوهشگران برگزیده از مهر ماه آغاز شد و از سوی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها ومراکز تحقیقاتی افراد منتخب معرفی شدند.

برومند با بیان این که در این فرآیند ۳۶۳ کاندیدا معرفی شدند، خاطر نشان کرد: پژوهشگران برتر بر اساس شاخص‌های نقش موثر در انتشارات علمی، نقش پژوهشگر در ارتباط با صنعت و جامعه، نقش پژوهشگر در توجه به رفع مشکلات کشور و فناورانه بر اساس شاخص‌های نقش طرح در حل مشکلات، نقش فناوران در اشتغال، میزان فروش و سطح آمادگی فناوری بوده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: بر اساس رای هیات داوران از میان افراد منتخب ۱۷ پژوهشگر و ۶ فناور انتخاب شدند که در حوزه‌های علوم انسانی و هنر، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، فنی و مهندسی و پزشکی بوده‌اند.

برومند با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه و تفاضا در سال ۹۷، خاطر نشان کرد:  پس از پایان این نمایشگاه فعالیت‌های مهمی در دبیرخانه شورای عتف و دفتر فناوری وزارت علوم به منظور تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد انجام شد.

وی با تاکید بر این‌که در سال گذشته ۸۹ تفاهم‌نامه با انجام ۴۲۰ میلیارد تومان منعقد شد، ادامه داد: از این تعداد ۱۹ قرارداد قطعی شدند و ۸ تفاهم‌نامه دیگر نیز به زودی تبدیل به قرارداد می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز در نمایشگاه ۴۲ دانشگاه، ۲۴ پژوهشگاه، ۲۵ شرکت دانش‌بنیان و ۳۴ پارک علم و فناوری توانمندی‌های خود را عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: تعداد فناوری‌های عرضه شده در نمایشگاه امسال ۱۰ درصد نسبت به نمایشگاه سال گذشته افزایش دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha