• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98092619426

مدیرعامل شرکت گاز استان:

شاخص گازرسانی در خراسان رضوی سبز شد

شاخص گازرسانی در خراسان رضوی سبز شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: با بهره مندی 100درصدی خانوار شهری و 90 درصدی خانوار روستایی استان از نعمت گاز، شاخص گازرسانی شهری و روستایی خراسان رضوی سبز شد.

سیدحمید فانی در گفتوگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: شاخص گازرسانی استان در بخش شهری حدود سه درصد و در بخش روستایی نزدیک به 14 درصد بالاتر از ضریب نفوذ گاز در کل کشور است، مطابق شاخص وزارت نفت در حوزه گازرسانی، خراسان رضوی با ضریب پوشش 100 درصدی گاز در بخش شهری و 90 درصدی در بخش روستایی واجد شرایط حائز کسب عنوان "استان سبز" شد.

وی افزود: از مجموع 2673 روستای واجد شرایط گازرسانی تا ابتدای سال 92 فقط 946 روستای استان با ضریب نفوذ 56 درصد گازدار بود که این رقم در شش سال گذشته با افزایش چندبرابری ظرفیت کاری به 2157 روستا با ضریب 90 درصد رسید، در این مدت هر 2 روز یک روستای استان گازدار شد.

فانی ادامه داد: در بخش شهری نیز 78 شهر استان با یک میلیون و 438 هزار خانوار به صورت 100 درصدی از نعمت گاز بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بیان کرد: در حال حاضر طرحهای گازرسانی در 402 روستای استان با جمعیت 44 هزار و 749 خانوار نیز در حال اجرا است که با اتمام این پروژهها به ضریب نفوذ 98 درصدی در بخش روستاهای واجد شرایط استان خواهیم رسید.

فانی افزود: تاکنون 34 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در خراسان رضوی احداث شده و دو میلیون و 333 هزار مشترک نیز از خدمات شرکت گاز بهره مند هستند. 

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی رتبه اول شبکهگذاری گاز در کشور و رتبه دوم تعداد کل مشترک را پس از استان تهران بزرگ دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha