• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98092619745
  • خبرنگار : 71214

وزیر راه و شهرسازی به ایسنا خبر داد

توسعه جاسک در کنار چابهار/ برنامه ریزی برای رسیدن به ظرفیت ۲۴۰ میلیون تنی بنادر

توسعه جاسک در کنار چابهار/ برنامه ریزی برای رسیدن به ظرفیت ۲۴۰ میلیون تنی بنادر

وزیر راه و شهرسازی از توافق و برنامه‌ریزی برای توسعه بندر جاسک در کنار بندر چابهار خبر داد و گفت: با برنامه ریزی و سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در صددیم تا ظرفیت بنادر کشور را به ۲۴۰ میلیون تن برسانیم.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره برنامه این وزارتخانه در زمینه توسعه چابهار و جاسک، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم در حوزه بنادر و دریانوردی توسعه بندر جاسک، کوه مبارک و دیگر مناطق در کنار طرح توسعه بندر چابهار است و در این راستا در صددیم تا پایانه نفتی، شهر پالایشگاهی و شهر صنعتی را در بندر جاسک راه اندازی کرده و توسعه دهیم.

وی افزود: از اهداف مهم این است که سهم ترانزیت را در حوزه بنادر و دریانوردی افزایش دهیم و بتوانیم ظرفیت بنادر را به ۲۴۰ میلیون تن بار در سال برسانیم که در این راستا به پسکرانه‌ها نیز توجه ویژه خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا کنون درخواست ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف وجود دارد، گفت: از سوی دیگر از کشتی و کشتی سازها توسط وجوه اداره شده سازمان بنادر پشتیبانی خواهند شد تا با تامین مالی مناسب بتوانند شناورهای مورد نیاز را در داخل کشور بسازند و از ظرفیت ساخت داخل حداکثر استفاده را کنیم. البته در سال جاری تعدادی شناور ساخته شده و برخی دیگر نیز در دست ساخت است.

اسلامی گفت: قطعات مورد نیاز و تجهیزات دریایی و بندری نیز که پیش از این از منابع خارجی و واردات تامین می‌شد مقرر شده تا با تامین منابع مالی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در داخل کشور ساخته شود. همچنین در صددیم تا از ظرفیت‌های ملی بنادر و با استفاده از تعاملات بین‌المللی کسب و کارهای دریایی را به صورت مشارکتی رونق داده تا بتوانیم جلوه‌هایی از اقتصاد دریامحور را نمایش دهیم.

وی اظهار کرد: دو شهر جدید تیس و مکران در جنوب کشور به عنوان پشتوانه‌های توسعه کسب و کار در مناطق ساحلی و حوزه دریایی در دستور کار قرار گرفته تا توسعه پیدا کنند و برای تجهیزات و الزامات مورد نیاز آن تمرکزمان روی توان داخلی است و امیدواریم همه متقاضیان بتوانند از این فرصت‌ها استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره آبگرفتگی فرودگاه آبادان گفت: در مورد آبگرفتگی فرودگاه آبادان باید بگویم که بارندگی‌های اخیر بر اساس پیش بینی‌ها و گزارش‌های سازمان هواشناسی در نوع خودش کم نظیر بوده و مسلما برخی زیرساخت‌های ما در شهرهای مختلف مانند فرودگاه آبادان دچار آبگرفتگی شده است که مشکل این فرودگاه را باید هر چه سریعتر حل کنیم.

اسلامی همچنین درباره سواحل مکران نیز گفت: توسعه سواحل مکران یک متولی بیشتر ندارد و آن هم ستاد توسعه‌ای است که برای آن تعریف شده، همچنین برنامه‌های این طرح را بر اساس نقشه‌های پیش بینی شده، آماده کرده‌ایم که در ستادی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha