• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98092619838
  • خبرنگار : 71638

اثبات خلاف ادعای فدراسیون ژیمناستیک + انتشار نامه‌های معترضان به مسابقات دختران

اثبات خلاف ادعای فدراسیون ژیمناستیک + انتشار نامه‌های معترضان به مسابقات دختران

نایب رئیس بانوان فدراسیون ژیمناستیک به بعضی از حواشی پیش آمده در مسابقات ژیمناستیک برای همه دختران پاسخ داد اما اظهارات او منتاقض با اعتراض تیمهای شرکت کننده است.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه گزارشی با عنوان "پلیس ۱۱۰ و تحصن در مسابقات ژیمناستیک دختران" در ایسنا منتشر شد که در این رابطه روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیک گفتگویی با نایب رئیس بانوان فدراسیون منتشر کرده که در ادامه می‌آید:

منیژه پازوکیان در خصوص رقابت‌های «ژیمناستیک برای همه» که در رامسر برگزار شد اظهار داشت: این دوره از رقابت‌های «ژیمناستیک برای همه» در سطح خیلی وسیعی برگزار شد و در نوع ‌خود بی‌نظیر بود. ما تا الان مسابقات بانوان را در این حجم برگزار نکرده بودیم.

وی ادامه داد: ۵۱ تیم از ۱۵ استان در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند. البته هیجانات برخی مادران باعث شد حاشیه‌هایی در خلال مسابقات ایجاد شود که ما این حاشیه‌ها را مدیریت کردیم.  از مربیان خواستیم اگر اعتراضی نسبت به نتایج دارند آن را به صورت مکتوب برای فدراسیون ارسال کنند و تا امروز تنها یک اعتراض برای فدراسیون ارسال شده که نشان می‌دهد سایر اعتراض‌ها به خاطر احساسات مادران بوده و منطقی پشت آن نبوده است. البته به اعتراض کتبی که به فدراسیون ارسال شد رسیدگی خواهد شد تا حق کسی پایمال نشود. 

نایب رئیس بانوان فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: نکته مهم در شاخه «ژیمناستیک برای همه» این است که نتایج اهمیت چندانی در آن ندارد و بیشتر جنبه همگانی دارد و به همین خاطر هم است که به تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان مدال اهدا شد. البته فردی در حین مسابقات تلاش کرد از احساسات مادران سوء استفاده کند که مسئولان حراست این اجازه را به وی ندادند. به هر حال شاخه «ژیمناستیک برای همه» در ایران سابقه خیلی کمی دارد و زمان می‌برد تا فرهنگ آن جا بیفتد. 

پازوکیان در مورد اینکه گفته شد پلیس به خاطر درگیری‌هایی که وجود داشت در محل برگزار مسابقات حاضر شد، گفت: پلیس از همان ابتدا در بیرون از محوطه مسابقه حضور داشت چون این مسابقات تعداد زیادی شرکت کننده داشت و ما حتی برای برگزاری مسابقات از شورای تامین استان مجوزهای لازم را کسب کرده بودیم و حضور پلیس هم به خاطر برقرار امنیت مسابقات بود.

وی در مورد موافقت فدراسیون جهانی ژیمناستیک با حضور بانوان محجبه ایران در رقابت‌های بین الملی آکروباتیک ژیمناستیک گفت: این اتفاق یک موفقیت بزرگ برای ژیمناستیک ایران است که باعث شد بانوان ژیمناستیک‌کار ایران سرشار از انگیزه شوند. برنامه‌های زیادی برای برگزاری کلاس‌های مختلف داوری و مربیگری در آکروژیم داریم و خبرهای خوبی در خصوص این رشته جذاب در راه است.

به گزارش ایسنا، اما بر خلاف ادعای نایب رئیس بانوان، معترضان به این مسابقات بیشتر از یک نفر هستند.

نامه های اعتراضاتی که مربیان و مادران به فدراسیون ژیمناستیک فرستادند در اختیار ایسنا گذاشته شده است. این نامه ها نشان می دهد که بیشتر از یک مربی به نحوه برگزاری مسابقات اعتراض داشته و نامه های اعتراض آمیز خود را خطاب به درگاهی و فدراسیون ژیمناستیک فرستاده اند.

متن یکی از نامه ها که به امضای چندین مربی شرکت کننده در مسابقات رسیده، به شرح زیر است: 

ریاست محترم فدراسیون سرکار خانم دکتر درگاهی 

سلام و علیکم

احتراما به استحضار می رساند گروهی از مربیان در چند بند اعتراض دارند.

۱- بازبینی فیلم ها

۲رویت برگه های امتیاز تیم ها

۳- بررسی فرم لباس ها

۴-تیمی که لباس تیم دیگر را می پوشد به شکلی امتیاز داده می شود

۵-طبق قوانین داوری قضاوت داوران به حق نبوده و لطفا این مورد بررسی شود

۶- کپی تیم های جهانی ۲۰۱۹ را اجرا کردن

علاوه بر این نامه هایی از طرف هیات های ژیمناستیک چند شهرستان به اداره کل ورزش جوانان استان های هر شهرستان ارسال شده است تا از این طریق پیگیر اعتراض خود نسبت به نحوه برگزاری و داوری این مسابقات شوند.

هیات های این شهرستان ها به نحوه داوری این مسابقات اعتراض داشته و تقاضای ویدیو چک کرده اند. همچنین در برخی از این نامه ها آمده است که مربیان از کادر فنی فدارسیون به دلیل پاسخگو نبودن رضایت نداشته و  در برخی دیگر از نامه ها از مدال دادن به ورزشکاران بدون حکم گله مند بودند. این نامه های رسمی نیز نزد ایسنا محفوظ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha